• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • susse 77

Hej!!
    Jag måste bara säga att du e en fantastisk människa med ett så enormt stort hjärta.
    Jag o mina barn tänder ljus för er varje dag och det känns bra.
    Detta har berört mig så fruktansvärt mycket kan inte förstå att det kan vara sant som alla andra vill jag bara att detta ska vara en hemsk mardröm...
    Vi tänker på er och sänder tusen varama styrke kramar
    Susette med barnen

• emmy840508
    Full av förhoppning skrev 2008-12-11 10:51:21 följande:
    Har tänkt lite på vad som kan motivera monstret att överklaga..... och kom fram till att dels har hon ju inget att förlora eftersom alternativet är livstids fängelse... och dels så får hon ju se Emmas sambo i rätten varje gång... kanske det är en drivande kraft??Vem vet vad som driver ett monster av den kalibern
    jo, hon får ju se honom varje dag... men, hon får se honom sitta och hålla mig i hand, stryka över min rygg el ge mig en varm kram då och då....  
  • faster

hihih ...förstår om du fnissa för jag började skratta själv!!det var så naturligt på nåt vis ni skulle ju bort..hahhaha....
    va skönt att ni kom iväg en sväng det kan jag tänka mej att ni behövde.
    Jag funderade på en sak...din sambo skrev om instrument osv...vad spelar han för slags musik?om det är ok för honom att du svara alltså.
    Kram på dej Emma

emmy840508 skrev 2008-12-13 21:28:35 följande:
    Ja, min pappa e fantastisk. Nu i efterhand så lägger jag märke till andra saker hos båda mina föräldrar än vad jag lagt märke till förut. När de ser på mig el mina syskon så ser jag kärleken i deras ögon. Jag känner och uppsakattar samhörigheten vi har i våran familj. O jag vet att den dagen min mamma o pappa blir gamla o behöver mig mer. så kommer jag säga samma sak, nu lämnar jag inte deras sida. Vi åkte på en resa till spanien dagen efter rättegången var slut. Vi var borta i två veckor. Vi hyrde en vill långt ner i spanien och fick vara helt för oss själva. Det var helt underbart! Vad gulligt det lät, att du satt och viknade till mig... Jag kom på mig med att sitta o fnissa för mig själv när jag läste det. Sambon tittade lite konstigt på mig
  • Pontusmamma

Kära Emma ingen ska behöva gå igenom nåt sånt här....önskar så att jag kunde hjälpa er på nåt viss..men kan bara sända min tanker här i cyber rymnden! många kramar
    !

Pontus040417 Emma060209
  • Anki 82

Hej Emma! Har ni lite paus från rättegången nu ett tag? Har inte kollat in på flera dagar pga av jobbet så jag har inte hängt med nu.

Ja byggare Bob är nog en storfavorit Vad gillade Max o Saga att titta på annars? Hade de några favoritböcker?

• 7Marshmallows

Hej Emma!

Jag skickade dig ett meddelande me den fråga för ett par dagar sedan. Jag undrar om du hunnit att läsa det? Det gäller ett smycke.

Om du vill kan du svara JA eller NEJ här. Jag förstår att du kanske inte vill att "vem som helst" ska få din mejladress =0)

KRAMAR

• emmy840508
    Vårgnistan skrev 2008-12-12 11:11:06 följande:
    Hallå Jag tror det är bäst att ni kanske kan diskutera rättegången i en annan tråd och inte under Emmas ängltråd för sina barn.
    ni får gärna diskutera rättegången här i tråden. Jag vill gärna ha era åsikter och ni som sitter och följer det som händer får gärna komentera här. Det blir intressant o läsa i efterhand.  Så för mig så får ni gärna prata om det här. Det är ju tyvärr saker som händer i mitt liv o jag vill berätta om
  • emmy840508
    idaja skrev 2008-12-12 14:09:22 följande:
    Emma orkar sitta med inne i rättssalen trots att tyskan pratar nu. Hon var riktigt nervös för det, men det går bra säger hon. Hon är genomförkyld idag, så hon mår inte så bra.
    Tack Ida för att du uppdaterar åt mig :0) jag e så lyckligt lottad som har dig som syster. Du är underbar på alla sätt.
  • emmy840508
    Baba Screetch skrev 2008-12-12 17:03:50 följande:
    Va skönt o höra att ni alla orkar vara där inne i rummet!En liten fundering jag haft är:OM Emmas sambo skulle strunta i o sitta där inne, och istället sitta iett annat rum, undrar om den där "dåren" till tyska skulle ge upp då, om det nu är han hon vill se, o se han o hans Emam lida...Tänk om hon skulle få ett psykbryt om han vägrade vara där...Jag förstår givetvis att han vill vara där o stötta sin Emma, men tanken har slagit mig ett par ggr vad som skulle hända med monstret om hon tillslut inte fick se HAN!Skickar massa styrkekramar till er alla!!!Och hoppas det där monstret ska trassla in sig i sina löjliga lögner och tillslut...Man kan inte ljuga hur länge osm helst
    Våra tankar har gått åt det hållet.... innan tingsrätten. Men jag ville inte missa något. jag behövde vara där. Så min sambo valde att vara med han med. Han ville inte lämna mig där. Men jag sa att han fick hålla sig utanför om han kände att han ville.
  • Jalica

Tänker på dig och dina underbara familj dagligen och följer rättegången via nätet.....
    Sänder Er massor av kramar.

Svar på tråden Mina två änglar