• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • mortill31980

Tänker på er!
    Det är hemskt att förlora ett barn,och ännu värre när man förlorar fler. Hoppas ni kan ta er ur det värsta och fortsätta era liv så gott det går.

• FinalFantasy

Tänker på er och beklagar det hemska ni gått igenom.

Alla har rätt att ha sin egen åsikt och ingen bör påtvingas en annans åsikter
  • Calylite

Jag har följt tråden sen start men tänkte nu skriva lite.
    Jag är som dom andra helt förundrad över hur stark du är.
    Man läser ju det som står i tidningarna och följer upp men det blir en helt annan sak att läsa det du Emma skriver direkt än vad någon annan berättat från dig.
    Det blir så mycket mer personligt och man tar åt sig av din styrka, det får en själv att orka mer då det är som mörkast.

Måste säga att det låter som ni är en fantastisk familj, jag har själv bra kontakt med mina systrar, dom är mer som bästa vänner och det stödet betyder ju så mycket när man väl behöver de, det gör mycket

• Lingonflickan

Jag tycker det är så bra att ni finns här på FL så vi kan ge er vårt stöd och vår medkänsla fast vi inte känner varandra. Hela tiden sen detta fruktansvärda nådde oss via media har en känsla infunnit sig av att vilja trösta, omfamna,stötta. Att visa omtanke om er. Tack för att ni så öppenhjärtigt ger oss den chansen.

• himla

Börjar med att skicka över en stor kram som jag hoppas kan värma...

Att något sånt här ofattbart bara kan få hända...
    Har själv en son på 4 år och en dotter på 2år.. .vill inte ens tänka tanken att något liknande skulle hända dem.
    Det finns inte...
    DU verkar så stark, förstår att du har dina dagar, dina stunder... men som jag läst här så ser du framåt.... mitt i allt. ! Starkt gjort !  

*** KRAM ***

♥Pontus 040812 v.35+4♥Sanna 061002 v.40+2♥mf 0511 & 0711♥
  • fioo

Beklagar att du mist dina barn. hemskt när nått sånt ska hända som har hänt er. styrkekramar

• emmy840508
    nudelbumsan skrev 2008-10-08 00:26:27 följande:
    gumman! d önskar jag & nog hela svenska folket att d blir livslångt D jag inte förstår är att om hon nu ändå är dömd varför man kan inte erkänna d är väl d minsta man kan göra?? Jag önskar man visste vilka man ska akta sig & sina barn för.. Efter såna här händelser är man livrädd totalt livrädd att d ska hända sitt barn nått..
    Jag förstår att den rädslan finns. Jag är samtidigt ledsen att denna sak har framkallat sådan rädsla.....
    Ja, man borde få veta vad man ska skydda sina barn ifrån....
  • emmy840508
    faster skrev 2008-10-08 00:37:46 följande:
    Tusen tack för att du villa svara mej på min fråga...var det inte jobbigt för henne när max tex fick lite godis o så eller var hon så klok att hon förstod...må ju vara lättare om hon var ensam inte bli frästad o så meanr jag..Håller alla tummar o tår för att hon får livslångt fängelse!!Måste vara fruktainsvärt att behöva se henne gång på gång o veta vad hon gjort!!Sänder dej en stor varm kram....även om jag vet att den räcker...Tänker på dej!!
    Saga var aldrig frestad när Max fick godis el liknande. Fick Max någonting så fick Saga lite välling. Hon såg vällingen som sitt godis. Hon såg fram emot att få sin flaska, så fick hon bara den så var hon nöjd. Det hadde vart enormt jobbigt om man sett henne vara avundsjuk och läskad. Men vi gömde aldrig det vi åt el drack. För hon var så införstådd med att välling var hennes mat och hon var så positiv och glad över den så det räckte.
    En ofattbart klok prinsessa på knappt två år.
  • nonayti

Hej emma.
    Ser att du är inloggat.
    Hur mår du?
    Hoppas allt gick precis som du ville?

• emmy840508
    Beckah82 skrev 2008-10-08 00:48:39 följande:
    Jag har tänkt så mycket på dig och barnen de här månaderna. Det återkommer ständigt. Det finns så mycket man velat säga och fråga och tycka. Få utlopp för alla starka känslor. Sorgen över det som hänt er, sorgen över att detta faktiskt kan hända alls, ilskan över gärningen i sig. Många känslor och starka känslor men nu ...när jag trillade in i din tråd finner jag inga ord alls, men vill ändå skriva dessa rader för att berätta att ni finns i tankarna och kommer göra det hela mitt liv.Kramar
    Tack för dina tankar o ord. Jag finns här i tråden länge till, för det hjälper mig något enormt och jag e så tacksam att ni vill vara här tillsammasn med mig. Så ställ dina frågor... jag svara mycket o gärna.
Svar på tråden Mina två änglar