• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • mee2

Hej! jag har följt tragedin med dina vackra änglar sitter här med en klump i halsen och ryser. Denna värld är en otroligt orättvis värld och dina änglar har det nog bra där de är nu och de finns i många människors hjärtan, i mitt hjärta också. Sänder många tankar till er familj från vår familj. Kram

• caliju

Jag har varit inne och tittat på barnens fina minnessidor. Det tar alltid en stund innan jag bestämmer mig för att göra det. Jag måste tänka om jag har tid just nu för det kommer alltid ta en sån tid att torka alla tårar och samla sig igen. Det är så svårt att veta vad man ska säga för alla ord känns så futtiga. Det är precis som om inte ens alla ord i hela världen skulle räcka för att säga det man helst i hjärtat vill. Men jag följer med i tråden och tänker på er alla ständigt.

Jag har själv en liten son (ja,jag har två stora barn också) som är 1,5 år. Varje gång någon kommer i dörren så springer han med snabba steg ditåt, nyfiken på vem det kan vara. Och varje gång så undrar jag om det var så dina barn gjorde, Emma. Så många gånger spelas bilden upp i mitt huvud om hur det kunde ha varit. Och varje gång som man hört hur det gått till så hoppas man på nåt konstigt sätt att det inte är försent, fast det ju redan är det.. Precis som när man ser en film som man sett hundra gånger förut så hoppas man alltid att det ska gå bättre den här gången.
    Jag skulle också göra vad som helst för att få dina barn tillbaka.

En stor kram till dig och en till Ida också.

• faster

Har nu varit inne o läst på minnessidorna du är enorm va fint du gjort åt dem!!
    Du skriver att ni får nu 8v utan nåt speciellt o göra..varför just 8v?
    Kan ni inte resa bort ett tag lr det kanske ej går?
    Naturligtsvis behöver du ej svara om du ej vill!!

Ps...fattar ej att en så liten go tjej kan förstå att välling är mitt godis..sååå underbart!
    Det visar ju oxå vilken fin mamma du är!

• emmy840508
    mammas skatt skrev 2008-10-08 20:51:27 följande:
    Kanske en okänslig fråga, men det är ju så olika hur folk bearbetar saker och ting. Du skriver att ni haft sakerna i ett magazin, kommer ni göra er av med huset, eller kommer ni bo kvar? Hoppas du inte tar illa vid dig!!!Du är enorm!!Stor kram!
    Vi hyrde huset, så vi sa upp kontraktet ganska omgående. Vi kände att vi inte ville tillbaka.
    Jag har vart in i huset, precis efter att polisen släppt avspärrningarna, jag ville se, alla spår var kvar, allt såg ut som det gjorde den kvällen min sambo kom hem och hittade oss. Jag behövde se för att förstå honom bättre och även för att ta tjuren i hornen och övervinna mina rädslorna och mina frågor om vad som igentligen hänt. Jag har ju mina klara minnen. Men dom rör ju bara mig. Inte barnen. Jag ville se, det var hemskt... otroliga spår, men jag behövde veta. Annars hadde jag alltid ställt mig de frågorna. Vi kommer inte flytta tillbaka, utan bor numera i en egen lgh.
    Du får gärna fråga, jag tar inte illa upp.
  • Immer

Motion, gärna ute i dagsljus, försöka trötta ut sej fysiskt med något.
    Kram till er alla!

• mee2

tände 2 ljus för dina små älsklingar. vilka vackra minnes sidor du gjort. Väldigt fina bekrivningar om Max och Saga. Kram

• jl81

jätte fina minnesidor du har ordnat, man kan verklige se hur Max & Saga va när man läser.

Du kan ju ringa till Max dagis och sänka någon sak dit som minne av Max, annars tycker jag att Lekterapin som du skrev till Saga om va en bra ide, det finns många som säkert skulle uppskatta sakerna du skänker.

• GladMorMor

Hej Emma!

Styrke kramar till Dig med allting!!

• Frosk

Vilket fint inlägg din syster skrev här inne. Ni verkar vara en underbart varm familj som verkligen tar hand om varandra. Jag har tänkt så otroligt mycket på dig, men också på dina föräldrar och alla andra som sörjer runt omkring dig. Att förlora sina barn är det värsta tänkbara man kan gå igenom, men att förlora sina barnbarn och se sin dotter gå igenom det du gör..ja shit, ni är så många som lider så mycket, men det är tur att ni är så nära och delar minnen tillsammans. Att hålla minnena vid liv och kunna prata mycket om Max och Saga tror jag är otroligt viktigt.

Och vilka fina minnessidor du har gjort!

• mamma69

Jag hamnade här för att jag tittade runt bland sorgtrådar, jag förlorade min man och mina barns pappa 2 juli i cancer. Han vart 38 år.....

Det går nog inte att jämnföra sorg men det du/ni har och måste fortsätta gå igenom är helt ofattbart!
    Min man var sjuk och då kan jag ju på ett sätt förstå och acceptera det som hänt men ändå inte! hoppas jag inte låter helt flummig...

Jag känner lite som du, vad ska jag göra nu? allt som hade/har med min Rogers död att göra är klart nu förutom att stenen inte är på plats än och jag blir lite rädd.. Jag har ju haft saker att göra hela tiden och har kunnat fokusera på det, vad händer nu?.....

Barnens kläder och leksaker kan du alltid skänka till röda korset, det kom flera bra förslag från andra såg jag.

Du ska veta att jag och hur många andra människor som helst tänker på dig o din familj/ många styrkekramar....

Svar på tråden Mina två änglar