• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • emmy840508

Imorgon ska vi till tingsrätten igen. Få veta hur det gick på rättspskyk för henne. Det är nervöst att sitta i samma rum som henne igen. Kanske e därför jag e uppe fortfarande fast klockan snart e halv 1 och vi ska upp 8 imorgon. Hon är skyldig enligt tingsrätten och självklart mig med, jag har ju sett henne. Men vad hon får för påföljd.... det återstår att se. Jag önskar bara att det blir livslångt.

• nudelbumsan
    emmy840508 skrev 2008-10-08 00:22:01 följande:
    Imorgon ska vi till tingsrätten igen. Få veta hur det gick på rättspskyk för henne. Det är nervöst att sitta i samma rum som henne igen. Kanske e därför jag e uppe fortfarande fast klockan snart e halv 1 och vi ska upp 8 imorgon. Hon är skyldig enligt tingsrätten och självklart mig med, jag har ju sett henne. Men vad hon får för påföljd.... det återstår att se. Jag önskar bara att det blir livslångt.
    gumman! d önskar jag & nog hela svenska folket att d blir livslångt D jag inte förstår är att om hon nu ändå är dömd varför man kan inte erkänna d är väl d minsta man kan göra?? Jag önskar man visste vilka man ska akta sig & sina barn för.. Efter såna här händelser är man livrädd totalt livrädd att d ska hända sitt barn nått..
    Mamma till världens finaste barn Theodor
  • signaturbyte
    Jag önskar innerligt samma sak. Hade jag kunnat hade jag låst in henne personligen och kastat bort nyckeln för evigt. 

Ofattbart. Har liksom inga ord för allt..
  • faster

Tusen tack för att du villa svara mej på min fråga...var det inte jobbigt för henne när max tex fick lite godis o så eller var hon så klok att hon förstod...må ju vara lättare om hon var ensam inte bli frästad o så meanr jag..
    Håller alla tummar o tår för att hon får livslångt fängelse!!
    Måste vara fruktainsvärt att behöva se henne gång på gång o veta vad hon gjort!!
    Sänder dej en stor varm kram....
    även om jag vet att den räcker...Tänker på dej!!

• nonayti

hoppas hoppas att det blir sista gången du måste se henne och efter det får hon aldrig komma ut och se dagsljuset... hoppas hon får inte bara ett livs utan flera livs fängelse.....

tänker på dig

• faster

håller fulständigt med dej!1De är ju tyvärr vad stackars Emma fått......
    Undrar om det finns nån som helst rättvisa här i världen,,,,finns egentligen inte straff nog för vad hon ska få...

nonayti skrev 2008-10-08 00:44:02 följande:
    hoppas hoppas att det blir sista gången du måste se henne och efter det får hon aldrig komma ut och se dagsljuset... hoppas hon får inte bara ett livs utan flera livs fängelse.....tänker på dig
  • Beckah82

Jag har tänkt så mycket på dig och barnen de här månaderna. Det återkommer ständigt. Det finns så mycket man velat säga och fråga och tycka. Få utlopp för alla starka känslor. Sorgen över det som hänt er, sorgen över att detta faktiskt kan hända alls, ilskan över gärningen i sig.

Många känslor och starka känslor men nu ...när jag trillade in i din tråd finner jag inga ord alls, men vill ändå skriva dessa rader för att berätta att ni finns i tankarna och kommer göra det hela mitt liv.

Kramar

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ beckah82.bilddagboken.se
  • moohl

Hej!
    Ville skicka över massor av kramar till dig och dina vackra änglar!
    Har liksom alla andra tänkt på er massor och gråtit floder

• Anki 82

Så fina dina små änglar är Emma och vad starkt av dig att skriva här och vara så öppen! Det går ju inte att läsa utan tårar, så orättvist och hemskt det är. Men jag tror på änglar och dina fina barn kommer alltid finnas hos dig. Tycker du är helt fantastiskt som delar med dig så mycket här! Du ger folk mer än du anar på många olika sätt. Stor kram till dig!!

• Tinagumman

Hej Emma!

Otroligt starkt av dig att vara så öppen med dina tankar och känslor.

jag vill beklaga sorgen, jag låg på förlossningen då jag hörde på radion vad som hänt. jag mår fortfarande illa då jag hör om vad som drabbat dig och dina barn. Stykan att gå vidare har du redan visat att du har. Önskar dig all lycka i världen

// Tina

Wilma 050602 och Freja 080319 - mina små hjärtan
Svar på tråden Mina två änglar