• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • emmy840508
    Umm Elias skrev 2008-10-08 20:31:47 följande:
    Ja...men även om han nu skulle öbersätta ordgrant kan det vara så att han liksom säger "nej säg inte så, det är inte bra" eller liknande och utelämnar saker hon egentligen sa... Jag vet att det hände när min svåger hade tolk, den sa till honom vad han ska säga och inte för att han skulle undvika problem (det var inget allvarligt men ändå)...Jag hoppas verkligen hon får vad hon förtjänar...Jag antar dock att hon får det, de brukar inte tycka om barnamördare i fängelserna....Inte i något land..
    Ja, du har rätt, så skulle det kunna vara. Jag kan inte uttala mig alls om det. Men som du säger, hon har ju inte klarat sig på tolkens "hjälp" isf. För hon kommer ju sitta ett tag nu. Tills hovrätt iaf.
  • emmy840508

Nu kommer vi ha 8 veckor med fulla av ingenting. Under rättegången så har vi haft något att koncetrera oss på. Sen har vi rensat igenom våra tillhörigheter i magazinet vi skaffat oss med alla saker som var i huset. Men vad har vi kvar nu? vad gör man när man inte har någon "uppgift" att ta itu med. Jag kan verkligen inte börja jobba, alla mina rädslor sitter fortfarande i. Vad gör ni som går sjukskrivna om dagarna?

• Sussie79

Hej

Jag är jätte ledsen över vad som har hänt din familj. Mina tankar går till dig! Kramar

• Miss Jay
    emmy840508 skrev 2008-10-08 20:47:49 följande:
    Nu kommer vi ha 8 veckor med fulla av ingenting. Under rättegången så har vi haft något att koncetrera oss på. Sen har vi rensat igenom våra tillhörigheter i magazinet vi skaffat oss med alla saker som var i huset. Men vad har vi kvar nu? vad gör man när man inte har någon "uppgift" att ta itu med. Jag kan verkligen inte börja jobba, alla mina rädslor sitter fortfarande i. Vad gör ni som går sjukskrivna om dagarna?
    Du kanske kan börja med scrapbooking eller göra egna smycken. Sådant kan vara väldigt "befriande" när man är rastlös och har svårt att hitta sysselsättning.
  • Snoddas Snoddas
    emmy840508 skrev 2008-10-08 20:47:49 följande:
    [citat]
    [/citat

Och sy lapptäcken kanske!
  • mammas skatt

Kanske en okänslig fråga, men det är ju så olika hur folk bearbetar saker och ting. Du skriver att ni haft sakerna i ett magazin, kommer ni göra er av med huset, eller kommer ni bo kvar? Hoppas du inte tar illa vid dig!!!

Du är enorm!!

Stor kram!

Tim, mitt hjärta, mitt allt!
  • emmy840508

En fråga till, jag har kartongvis med kläder. Jag har inte slängt något sen de var små. Vart gör man av allt? jag har frågat runt o det e ingen i min närhet som behöver. Om man ska skänka det? har ni något förslag på ställe som vill t emot så mycket kläder (14 kartonger) på en gång.

Likadant med leksaker, vagnar, gåstol, cyklar mm vart gör man av det? Visst man kan sälja på blocket. men jag vill inte kämpa med att bli av med sakerna. då skänker jag nästa hellre bort det.

Förslag?

• Amigos

Leksakerna kanske du kan skänka till sjukhus, Öppna förskolor, förskolor eller väntrum på olika ställen.

Kläderna kanske Fräslsningsarmen eller något liknade vill ha.

• lillamuan
    emmy840508 skrev 2008-10-08 20:52:09 följande:
    En fråga till, jag har kartongvis med kläder. Jag har inte slängt något sen de var små. Vart gör man av allt? jag har frågat runt o det e ingen i min närhet som behöver. Om man ska skänka det? har ni något förslag på ställe som vill t emot så mycket kläder (14 kartonger) på en gång.Likadant med leksaker, vagnar, gåstol, cyklar mm vart gör man av det? Visst man kan sälja på blocket. men jag vill inte kämpa med att bli av med sakerna. då skänker jag nästa hellre bort det.Förslag?
    finns där ingen liten liten affär som säljer begagnat där du bor? dem brukar uppskatta.. eller röda korset
  • mammatalman

jag tyckte din tanke med lapptäcke var jätte fin. rensa ut och välj ut favorit kläderna. det kan nog även vara skönt att spara några kläder som man inte gör något åt. de andra kläderna kan du skicka till välgörenhet. lkadant med leksaker spara de speciella sakerna och gör ett tittskåp och skänk till välgörenhet, sjukhus blir ju glada när de får lite "nytt" till lekrummen
    kram hoppas du vet vad du ska göra med allt.

emmy840508 skrev 2008-10-08 20:52:09 följande:
    En fråga till, jag har kartongvis med kläder. Jag har inte slängt något sen de var små. Vart gör man av allt? jag har frågat runt o det e ingen i min närhet som behöver. Om man ska skänka det? har ni något förslag på ställe som vill t emot så mycket kläder (14 kartonger) på en gång.Likadant med leksaker, vagnar, gåstol, cyklar mm vart gör man av det? Visst man kan sälja på blocket. men jag vill inte kämpa med att bli av med sakerna. då skänker jag nästa hellre bort det.Förslag?
Svar på tråden Mina två änglar