• Anonym (ledsen)

mitt x o pappa till min son visar porr

hej!
    igår förmiddag hämtade jag min 5åriga son hos sin pappa där han e lördag förmiddag - lördag förmiddag. alltså en vecka.. när jag packade upp hans väska med kläder låg där en VHS-film utan ettiket på.. så jag frågade honom va det var för en film.. han svarade att det var en film som han och pappa hade kollat på varjekväll och att han fick låna den tills han skulle dit nästa gång.. väldigt snällt tyckte jag eftersom pappan inte låter honom låna/röra hans grejor annars.. eftersom filmen var utan ettiket bestämde jag mig för o se va de va för en film (min son hade svårt att förklara den) "massa vuxna som springer runt" sa han. när jag startade filmen visa de sig vara hårdporr..

vet inte hur jag ska tackla detta.. har ringt pappan flera ggr både igår och idag men han svarar inte o filmen har jag gömt undan för min son..

ville bara skriva av mig lite.. :(

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-28 20:20
    Tack för alla svar!

nu har jag äntligen fått tag på pappan och de va rätt film:( *gråter*
    han förklarade det som att redan första natten hade han suttit och kollat på den när vår son vaknade.. han råkade se lite o pappan förklarade det som att de e så bebisar blev till o vår kille blev genast nyfiken eftersom jag e gravid.. och pappan lät han kolla lite varjekväll för han skulle veta hur bebisen kom in i min mage..

mår så dåligt av detta.. har sagt att min son inte kommer till han fler gånger.. ska dom träffas e de varannan helg och hemma hos mig..

han sa oxå att han inte onanerat framför sonen.. och de hoppas jag verkligen... ska söka ensam vårdnad nu.. tänk om han gjort något me min lille pojk

• Svar på tråden mitt x o pappa till min son visar porr
  • Anonym

Anonym (BLÄ) skrev 2008-09-28 21:06:27 följande:

Det är inte ett friskt beteende att visa porr för en femåring! Det fattar väl vem som helst, men tydligen inte.
    Läs mina tidigare inlägg så ser du att jag inte alls tycker det är något bra. Men jag står fortfarande fast vid att det inte är en anledning att söka ensam vårdnad utan att först kommunicera och få samtalshjälp.

Alla på FL är så noga med att t ex soc ska hjälpa inte ta barnen ifrån föräldrar när de gör något fel eller oansvarigt men när det gäller en ensam man då ser allt annorlunda ut. "bara ta ungen"
  • TBS
    Anonym skrev 2008-09-28 21:02:04 följande:
    Vad menar du? Varför skulle dom inte jobba för att dom ska träffas. Han berättade ju ursprunget till situationen. Finns inget som tyder på några närmanden mot sonen
    Jag har svårt att tänka mig ett scenario, där jag INTE skulle tycka att det var ett sexuellt övergrepp att visa porr för en 5-åring.

Vad säger lagen? Det jan väl inte vara tillåtet!?
  • Bevabus

Ser nu att TS skrev att han INTE hade onanerat inför honom (läste fel först och trodde att han hade det).
    I så fall så tycker jag inte att folk ska tro att han har gjort det. Han sa ju att han inte hade gjort det. Jag menar, han erkände ju så enkelt att han hade visat porr för honom, så borde ju detta också ha kommit fram. Men det har det ju inte så..

Anonym skrev 2008-09-28 21:08:01 följande:
    Varför förutsätter alla att han har onanerat framför sonen?
  • Anonym (BLÄ)

Håller med!

Anonym skrev 2008-09-28 21:08:14 följande:
    Vill bara påtala att ditt ex just HAR begått ett sexuellt övergrepp mot er son. Att exponera en femåring för porr ÄR ett sexuellt övergrepp. Polisanmäl - alternativt vänd dig till socialtjänsten så gör de det garanterat. Kontakta BUP och rådgör om vilket stöd din son kan behöva. Bra att du inte lämnar honom där mer!
  • Anonym
    Lolilla skrev 2008-09-28 21:08:34 följande:
    Och du tycker den förklaringen är rimlig? Ett normalt handlande av en normalbegåvad person? Att börja glo på lite hårdporr om kvällarna med sin 5 åring för att han råkat se lite vid ett tillfälle?
    För det första vet du inte alls om det är denna film de tittat på, du vet inte vilka delar av filmen som exponerats för barnet eller överhuvudtaget vad det är för film. Du vet inte under vilka förhållanden de tittat på filmen. Och återigen, av denna anledning bör man KOMMUNICERA, inte ens mamman vet ju vad som har hänt
  • Bevabus

Bra poäng.

Anonym skrev 2008-09-28 21:14:48 följande:
    För det första vet du inte alls om det är denna film de tittat på, du vet inte vilka delar av filmen som exponerats för barnet eller överhuvudtaget vad det är för film. Du vet inte under vilka förhållanden de tittat på filmen. Och återigen, av denna anledning bör man KOMMUNICERA, inte ens mamman vet ju vad som har hänt
  • Anonym (ledsen)

tack för alla svar.. ska gå vidare me detta i morgon med soc.. polis etc...

kan tillägga att de tog slut mellan oss för han våldtog mig:( så jag litar inte på honom när de gäller sex.. annars e han en jätte bra kille...

åter igen.. tack!

• TBS
    Anonym skrev 2008-09-28 21:14:48 följande:
    Läs tillägget i ts
  • Bevabus

OJ! Det var ju faktiskt en otroligt viktig detalj. Då förstår jag verkligen att det här är en hemsk situation. En ÄNNU värre situation såklart.
    Att han har våldtagit dig och sedan nu visat porr för barnet måste vara gott o väl med bevis för att ge dig ensam vårdnad och han nåt slags straff!
    Anonym (ledsen) skrev 2008-09-28 21:16:33 följande:

tack för alla svar.. ska gå vidare me detta i morgon med soc.. polis etc... kan tillägga att de tog slut mellan oss för han våldtog mig:( så jag litar inte på honom när de gäller sex.. annars e han en jätte bra kille... åter igen.. tack!
Svar på tråden mitt x o pappa till min son visar porr