• Yummie

Vad använder ni för grädde i eran korv stroganoff??

Vad använder ni för grädde när ni gör korv stroganoff?
    Jag brukar ha matlagningsgrädde, men hittade i kylen mellangrädde o det bör väl gå lika bra eller?

• Svar på tråden Vad använder ni för grädde i eran korv stroganoff??
  • AnniPanni

creme fraiche finns alltid i vår stroganoff, tomatpure, peppar, en klick senap och självklart grädde! Nu använder vi MIldas lila matlagninsggräde till typ allt. Har vi fil hemma kan en skvätt åka i också för att ge lite mer "sur" smak.

• Butterscotch

Jag brukar använda gräddfil eller ibland creme fraiche när jag gör stroganoff. Men om jag använder grädde använder jag nuförtiden alltid vanlig "fet-grädde". Har insett att matlagningsgrädde mm bara är vanlig grädde utspädd med vatten och då kan jag ju lika gärna spä ut den själv hemma.

Grynigt blir det för övrigt aldrig när jag använder gräddfil, då har man gjort fel. Gräddfilen ska bara värmas, inte kokas.

• Queen70

Jag gillar när det blir lite grynigt (lite alltså) tycker det e själva grejjen med gräddfilen istället för grädde.

Butterscotch skrev 2008-09-29 08:48:38 följande:
    Jag brukar använda gräddfil eller ibland creme fraiche när jag gör stroganoff. Men om jag använder grädde använder jag nuförtiden alltid vanlig "fet-grädde". Har insett att matlagningsgrädde mm bara är vanlig grädde utspädd med vatten och då kan jag ju lika gärna spä ut den själv hemma.Grynigt blir det för övrigt aldrig när jag använder gräddfil, då har man gjort fel. Gräddfilen ska bara värmas, inte kokas.
  • timri

Använder creme fraiche för det mesta, men även gräddfil.

• mm m

Ingen grädde men det var ju inte frågan.. Har mjölk

• AForsström

creme fraice använder vi..mums!!

Stolt mamma till Nhea 4 månader, Felicia 7 år & Jacob 9 år
Svar på tråden Vad använder ni för grädde i eran korv stroganoff??