• s3xxyn20

Hallonbladste. Hur ofta?

Hur ofta ska man dricka hallonbladste för att få igång en förlossning?

• Svar på tråden Hallonbladste. Hur ofta?
  • Aurora85

Det funkar inte, inte för mig iallafall har druckit det i 9 dagar och är inne på BF+12 Idag, framkalla bara falsk vattenavgång. Men tydligen e det bra för att stärka livmodern så att allt läker bättre efter förlossningen, så drick några koppar om dan, det gör jag!

• Väduren06

Men jag tror att det är som med alla huskurer för förlossning att det måste vara på gång för att det ska funka?

• maddan86

drack en halv kopp och det hela satte igång dagen efter samma sak för en kompis men det kanske bara var en tillfällighet

• Te79

Vart finns det där hallonbladstet o köpaSkrattande?

• Väduren06

Jag köpte det på LIFE, hälsokostaffären.

• EttElaktTroll

Hallonblad innehåller oxytocin. I kroppen tillverkas oxytocin av hypofysen som ett avslappnande och rogivande ämne. Inom sjuklvården används det bl. a. för att starta förlossningsarbetet. Vid ett avkok blir sällan så påtagliga effekter, som att omgående dra igång en förlossning. Men barnmorskor har i alla tider rekommenderat hallonbladste i graviditetens sista fas, för att förbereda kroppen på födseln och för att allt detta ska fungera stärkt och smidigare. För att den gravida inte ska riskera ett för tidigt förlossningsarbete ska produkten inte tas förrän vecka 35.

Jag köpte mitt på re-fresh.se
    Men det är ju så jäkla äckligt... Ska prova en kopp ikväll...Usch

• Väduren06

Jag köpte påsar, det var även annat också i, inte bara hallonblad. Det smakade rätt gott faktiskt, med socker så var det GÖTT iaf

• EttElaktTroll

Ja

Jag funderade på om man kunde blanda det med vanligt te, typ kamomill, så kanske det går, för själva hallonbladen smakar ju skit, ursäkta språket

Väduren06 skrev 2008-10-20 22:15:36 följande:
    Jag köpte påsar, det var även annat också i, inte bara hallonblad. Det smakade rätt gott faktiskt, med socker så var det GÖTT iaf
  • Väduren06

Ingen aning faktiskt.. går det verkligen inte med socker heller??

• EttElaktTroll

haha neeeej. usch
    smakar verkligen blad... inte hallon alls

Väduren06 skrev 2008-10-20 22:23:20 följande:
    Ingen aning faktiskt.. går det verkligen inte med socker heller??
Svar på tråden Hallonbladste. Hur ofta?