• s3xxyn20

Hallonbladste. Hur ofta?

Hur ofta ska man dricka hallonbladste för att få igång en förlossning?

• Svar på tråden Hallonbladste. Hur ofta?
  • EttElaktTroll

köpte mitt te på re-fresh.se

har inte testat det, låter riktigt äckligt hahaha
    usch

Väduren06 skrev 2008-10-22 14:55:31 följande:
    Tror inte att mitt te på påse e lika starkt.. kanske ska dricka mer av det?Dricker ca tre koppar om dagen nu iaf, men har fortf samma sd som innan..En liter, då skulle ja behöva dricka fem koppar iaf.. man kan ju alltid kolla..Det torkade bladen, köper man dom också på hälsokosten?Har hört att detta te bara stärker livmodern genom sd, men de e inget som säger att det sätter igång en förlossning.Däremot har jag hört att basilikate ska sätta igång?Nån som vet eller har testat det?
  • Väduren06

jo det gör det verkligen!!

• MollyN

Jag testade basilika te, det smakade verkligen URK.. Hemskt var det, hade ingefära i också, det hände inget iaf, visserligen fick jag inte i mig så mkt av det eftersom det smaka skit men drack väll iaf nästan en liter kanske...

Igår testa jag hallonbladsteet det va hur gott som helst om man jämförde med basilika teet...! (även fast hallonblads teet inte va så vidare gott egentligen)
    Drack 1,5 liter igår, o har väll druckit 8 dl idag.. men fortfarande inget som händer.. eller jag har haft förverkar i ca två veckor och idag fick jag riktiga ordentliga sammandragningar som gjorde ont i ryggen/rumpan och ljumskarna (kändes som ryggen skulle gå av). men de avtog ju nu igen så va bara falskt alarm..:(
    Vet inte om det berodde på teet eller ej, men antagligen inte:P 
    BF+7
  • Väduren06

Okej ska dricka mer då helt enkelt
    Har druckit en kopp hittills, ska ta en till nu..
    Va på undersökning igår, tappen var förkortad från 4 till 1cm, så nåt e ju på g iaf..
    Hoppas på o få lite starkare sd bara

• MollyN

ja det skadar ju inte att dricka det iaf =) Så jag tänke dricka på för det e ju bra för kroppen efter förlossningen. Sen om det skulle på skynda förlossningen är det ju ett plus. =)

• Väduren06

Jo jag tänkte också fortsätta dricka det efter förlossningen.. låter som att det ska vara bra iaf

• EttElaktTroll

Jag dricker en kopp och får värsta sammandragningarna, skulle inte våga dricka mer

• Väduren06

Men ditt e starkare också, mitt e svagare därför dricker jag mer

Har inte märkt såå mycket, kanske att jag fått sd oftare, men inte starkare tror jag..

• MollyN

hum oki.. aah jag vet inte vad som är pga teet eller naturligt, har haft jätte mkt sammandragningar i flera dagar.. rättså tätt.. men hon i te handeln som jag köpte teet av sa bara att det här va bra för gravida som gått över tiden, hon sa inget om att överdosera eller så. Så tror inte på nåt sätt att det är farligt att dricka mer än en kopp, men o andra sidan reagerar alla kroppar olika så säkert bra att vara uppmärksam:)

EttElaktTroll skrev 2008-10-22 15:18:29 följande:
    Jag dricker en kopp och får värsta sammandragningarna, skulle inte våga dricka mer
  • MollyN

Vad har ni för sort? 

Det här hette hallonblad.. Hon sa att det va rena örter, i lösvikt.. smakar inte hallon alls..
Svar på tråden Hallonbladste. Hur ofta?