Hallonbladste. Hur ofta?
Hur ofta ska man dricka hallonbladste för att få igång en förlossning?
Hur ofta ska man dricka hallonbladste för att få igång en förlossning?
På ul sa det att det blir en lillebror, så det blir fullt bus här i huset den hehe
Hur länge ska man dricka teét för resultat??
Mitt te FÅR man inte börja dircka innan v 35. så här står det om det...
Hallonblad innehåller oxytocin. I kroppen tillverkas oxytocin av hypofysen som ett avslappnande och rogivande ämne. Inom sjuklvården används det bl. a. för att starta förlossningsarbetet. Vid ett avkok blir sällan så påtagliga effekter, som att omgående dra igång en förlossning. Men barnmorskor har i alla tider rekommenderat hallonbladste i graviditetens sista fas, för att förbereda kroppen på födseln och för att allt detta ska fungera stärkt och smidigare. För att den gravida inte ska riskera ett för tidigt förlossningsarbete ska produkten inte tas förrän vecka 35.
Det står på min förpackning att man inte ska dricka det tidigare än v35..
tänkte bara höra var man får tag i hallonbladste? är det på hälsokost eller?? har kollat i min lokala mataffär men där fanns det inte.
tänkte bara höra var man får tag i hallonbladste? är det på hälsokost eller?? har kollat i min lokala mataffär men där fanns det inte.
Jag köpte det i en te handel
Jag har bf i morgon och funderar på att köpa lite te. Om det inte funkar så låter det ju gott iaf ![]()
ok, då ska jag ut på stan och leta imorgon. tack!!
Jag köpte mitt på re-fresh.se
det är 100% hallonblad, inte blandat med annat som det ofta verkar vara ute i hälsokosten. Och det är allt annat än gott..
Hallonbladsté gör ingen verkan förutom förbereder livmodern på förlossning o bra när den ska dra ihop sig efteråt.
Har börjat med basilikate nu som jag däremot hört ska starta en förlossning