Hallonbladste. Hur ofta?
Hur ofta ska man dricka hallonbladste för att få igång en förlossning?
Hur ofta ska man dricka hallonbladste för att få igång en förlossning?
Är det nån sm har nån aning om man bara får mer sd av teet??
Inge skoj o gå o ha ondare, men att det inte är några sd som gör nån nytta??
Jag vet inte faktiskt, någon nytta borde de ju göra.. annars skulle det väl inte vara en sån 'hype' bland alla gravida:) Om man tror på det riktigt mkt kanske något händer 
Nej men det kanske har vart några fall där man fått en dag eller ett pardagar efter man börjat dricka o då sprider det sig, precis som färdknäppen, stark mat m.m
Men dessa sd man får av teét kanske bara är värre förvärkar ,men som ej gör nån nytta?
Men jag hoppas också på att det funkar, dricker på jag
Aaa tar en kopp till nu å ser om det händer nåt:) ingen aning om de bara gör så att man får värre förverkar... vi får vänta å se:)
Jag hade iaf förkortat tappen till 1 cm från 4, så jag hoppas verkligen att det händer nåt snart
Oh okej, ska till bm imorn.. men tror inte hon gör gyn men hon ska ge mig en tid på sjukhuset någon gång i dagarna så att dom kan undersöka å bestämma dag för igångsättning..undrar om det håller på å mogna eller vad som händer i kroppen:)
Vilken vecka är du i?
Fast Hallonbladsthé dricker man inte för att sätta igång en förlossning, det ska man börja dricka när man går in i 3 trimestern för att stärka livmodern inför förlossningen. Drack det från v. 28 när jag väntade dottern, sista veckorna lade jag till nejlikor, kanel och kardemumma och då fick jag ökade SD. Men jag tror att hallonbladen hjälpte min livmoder, jag blödde lite, hade inga smärtor efteråt när livmodern drog ihop sig och hade avslag 1-2 veckor och det var inte mycket.
Fast Hallonbladsteet man köper från LIFE-butikerna innehåller ju hibiskus också... (Tror det var det iaf.) Och det ska man UNDVIKA under graviditeten... Jag drack det teet i en vecka tills jag upptäckte detta. Men man gör ju som man vill.