• s3xxyn20

Hallonbladste. Hur ofta?

Hur ofta ska man dricka hallonbladste för att få igång en förlossning?

• Svar på tråden Hallonbladste. Hur ofta?
  • Hebbebebbe

Jag skiter fan ta mig alla teer nu. Basilika, hallon, kanel...tror inte ngt av det hjälper.

Nu ska jag testa sextee.....ligga med min man istället för o pimpla tee Det är mer beprövat än alla teer.

Hahahahah

• Väduren06

Jodå här både pimplas det te o sexas hehe Men ingen bebbe än så länge iaf

• Hebbebebbe

Ingen bebis här heller. Tror inte på färdknäppen heller nu..*S*
    Åååhh..jag vill hon ska kommma nuuuuuuuuuuuu

• Väduren06

vilken vecka är du i nu?

• Hebbebebbe
    Väduren06 skrev 2008-10-27 11:43:25 följande:
    vilken vecka är du i nu?
    37+6 så snart 39....Hon är jättelugn idag, men vet inte om det är sant att dom bruskar lugna sig inför fl. Våga inte hoppas på det....*S*
  • Väduren06

Jo det sägs att dom gör det.. men det kan man ju aldrig veta, de kan ju lugna sig för att de e större också o ont om plats i magen.
    Men jag hoppas för din skull!!

• Hebbebebbe
    Väduren06 skrev 2008-10-27 11:46:04 följande:
    Jo det sägs att dom gör det.. men det kan man ju aldrig veta, de kan ju lugna sig för att de e större också o ont om plats i magen.Men jag hoppas för din skull!!
    Fast hon bökar på rätt bra ändå. Hon har dessutom gott om åplats eftersom jkag binder så mkt vatten så läkaren va tillomed impad att hon hade lagt sig med huvudet neråt efterosm hon har gott om svängrum..*S*
  • Väduren06

Okej men då kanske det stämmer då att dte är nåt på g *håller tummar o tår*

• Väduren06

Vet inte om jag bara inbillar mig, men pimplade te som en tok igår, o igår hade jag mer förvärkar än jag nånsin haft på en o samma dag.. Vet ju inte om det är pga det eller om det är på g?

Kokar vatten, häller i 3tsk torkad basilika o typ 4 blad färsk basilika o några hela nejlikor i en mugg som jag häller vattnet över, låter stå o dra i typ en kvart.
    O sen har i socker, det går o få i sig, är inte världens godaste, men så länge jag inte vet om det är det som hjälper värkarna på traven eller inte fortsätter jag pimpla

• Hebbebebbe
    Väduren06 skrev 2008-10-27 11:56:49 följande:
    Vet inte om jag bara inbillar mig, men pimplade te som en tok igår, o igår hade jag mer förvärkar än jag nånsin haft på en o samma dag.. Vet ju inte om det är pga det eller om det är på g?Kokar vatten, häller i 3tsk torkad basilika o typ 4 blad färsk basilika o några hela nejlikor i en mugg som jag häller vattnet över, låter stå o dra i typ en kvart.O sen har i socker, det går o få i sig, är inte världens godaste, men så länge jag inte vet om det är det som hjälper värkarna på traven eller inte fortsätter jag pimpla
    Fast jag tror fan alla teer är hokus pokus...
    Ett glas rödvin säger en del och färska räkor.
    LIgag säger en del.
    Hallopnbladste, kanelte och basilikate säger en del.
    Bm säger..fanns det ett idiotsäkert sätt hade inga mammor gått över tiden.-...o det är ju helt jävla sant
  • Väduren06

Tror inte heller att de finns nå säkert sätt o hjälpa till längre..
    Var på undersökning ida o de hade inte hänt ett dugg sen en vecka tillbaka
    förvärkarna igår gjorde ingen nytta ändå.. Kanske så att teét ger sd, men inga som gör nytta?!
    Nu har jag slutat druckit det iaf, den kommer när den kommer..

• EttElaktTroll

Klart dom gör nytta

Dom förbereder ju inför förlossningen

• Väduren06

Jo det står att hallonbladsteét ska förbereda inför förlossningen, men att basilikateét ska hjälpa till o få igång en förlossning.. Men inte vad jag märkt hittills iaf

• Hebbebebbe
    Väduren06 skrev 2008-10-28 12:07:39 följande:
    Jo det står att hallonbladsteét ska förbereda inför förlossningen, men att basilikateét ska hjälpa till o få igång en förlossning.. Men inte vad jag märkt hittills iaf
    Äcsh. Gravida kvinnor kan man få till o köpa vad som heslt om man bara säger det får igång förlossningen.
    Vi är dessperata och skulle förmodligen köpa en viss sorts godis bara det stod på att det drar igång förlossning. Så nu tror jag inte på det där mer.
Svar på tråden Hallonbladste. Hur ofta?