• s3xxyn20

Hallonbladste. Hur ofta?

Hur ofta ska man dricka hallonbladste för att få igång en förlossning?

• Svar på tråden Hallonbladste. Hur ofta?
  • Väduren06

Okej vad tråkigt, visst påsteét är ju inte heller lika gott som vanligt te, men det går ju o dricka iaf

• EttElaktTroll

Provar med en påse kamomillte oxå

Det är iaf gott... Kanske tar bort smaken av blad haha

• Carinamamma84

3 koppar varje dag morgon eftermiddag kväll
    Min slemmis lossnade samma dag 4aug då jag hade Bf men han kom med planeradsnitt 14 dagar efter han ville väl stanna kvar imagen hehe men han var extrem stor så han var tvungen att tas ut.

• Hebbebebbe
    EttElaktTroll skrev 2008-10-20 22:29:27 följande:
    haha neeeej. uschsmakar verkligen blad... inte hallon alls
    JKöpte mitt från samma st'älle som du. Det smakar som det luktar i ett stall. Jag ska tvinga i sambon det också för ska jag dricka sånt ärvpiss kan han minsann också få offra sig lite... Dyrt va det också....bläää..allt anant än hallon i den smaken.
    Jag blandade i både socker o mjölk. Stod inget på att man inte fick det o om man inte får det så skiter jag i vilket. Tror inte det hjälper 'ändå
  • EttElaktTroll

Jag gjorde precis som man skulle, sen hällde jag det i en kopp och lät en påse kamomillte dra däri, blev jättemycket bättre
    Jag tog en kopp igår kväll. Hade sd hela natten KONSTANT, släppte aldrig och idag fick jag en riktig värk en sån som man mår illa av... Så kanske? Men det ska ju vara nyttigt på andra sätt så skadar ju inte iaf

Ska ta en kopp till ikväll, får räcka med en kopp om dagen haha
    Tror detta temärket är starkare än dom som man köper i påse som är blandade med annat..

Hebbebebbe skrev 2008-10-21 16:45:14 följande:
    JKöpte mitt från samma st'älle som du. Det smakar som det luktar i ett stall. Jag ska tvinga i sambon det också för ska jag dricka sånt ärvpiss kan han minsann också få offra sig lite... Dyrt va det också....bläää..allt anant än hallon i den smaken.Jag blandade i både socker o mjölk. Stod inget på att man inte fick det o om man inte får det så skiter jag i vilket. Tror inte det hjälper 'ändå
  • Goya
    Svar på #16
    Ha ha, du är rolig. Jag kan riktigt se hur du sitter och lider dig igenom den där koppen.
    Smaken är iofs som baken.
    Jag älskar theet, gillar gröna, bladiga theer.
    Köpte rena, ekologiskt odlade hallonblad på en hälsokostbutik på Folkungagatan i stockholm. De smular jag ner och gör avkok på.
    En tesked honung i och lite avsvalnat. Mums.
  • EttElaktTroll

Haha Urk...

Ja smaken är verkligen som baken
    honung är ju inte en favorit heller tyvärr, min gubbe gillar det, han tar slut på en burk på två koppar te :-S USCH

• Väduren06
    Solregnsnö skrev 2008-10-21 16:38:55 följande:
    En liter om dagen
    En liter om dagen? Vart har du hört det från?
  • Väduren06

Tror inte att mitt te på påse e lika starkt.. kanske ska dricka mer av det?
    Dricker ca tre koppar om dagen nu iaf, men har fortf samma sd som innan..
    En liter, då skulle ja behöva dricka fem koppar iaf.. man kan ju alltid kolla..

Det torkade bladen, köper man dom också på hälsokosten?

Har hört att detta te bara stärker livmodern genom sd, men de e inget som säger att det sätter igång en förlossning.
    Däremot har jag hört att basilikate ska sätta igång?
    Nån som vet eller har testat det?

Svar på tråden Hallonbladste. Hur ofta?