• Amlin

Bokcirkel i Norrköping

Öppnar en separat tråd där vi som vill läsa och diskutera böcker i höst kan samlas.

På så sätt försvinner inte det som har att göra med bokcirkeln i de övriga diskussionerna i tråden Mammor/gravida i Norrköping.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-13 14:25
    Den aktuella boken är "Ditt kompetenta barn av Jesper Juul. Vi kommer sedan att träffas i början av december för att diskutera boken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-16 16:43
    Ny bok: Anna Gavalda - Tillsammans är man mindre ensam. Vi träffas Torsdagen den 5 februari kl. 18 för att diskutera boken.

• Svar på tråden Bokcirkel i Norrköping
  • annelie9

Ärtansmamma: Har läst ut den. Men det är för att jag är en bokmal och älskar att läsa :)

• Amlin

Jag har inte kommit längre än 70-80 sidor. Jag har så svårt att hitta tid att läsa.

• Sagofe

Skönt, då finns det säkert någon av er som är sugen på vegetariskt den 1:e och känner för att dela med mig

Har någon funderat något över vinet? Ska vi köpa några flaskor att dela på eller ska alla köpa eget? I så fall köper jag bara en sån där liten flaska, annars blir det nog inte mycket till bokdiskussion från min sida

• annelie9

Det kan väl vara mysigt att köpa ngr flaskor och dela? vad tycker ni andra?

• Ärtansmamma

Jag har också redan läst ut den, får väl skumma igenom den en gång till i slutet av november så jag kommer ihåg något från det också;) Jag kan inte dricka nått vin för jag har bebis i magen men jag tar med mig en flaska alkoholfritt själv helt enkelt! Har vi bestämt någonstans att vara?

• annelie9

Vi skulle kunna vara hemma hos mig den 1 december (kvällen). Jag bor i Lindö. För er som ska dricka vin eller inte åker bil går buss 116 ut hit. Vad säger ni andra som ska träffas den 1:e december?

• lufsan78

vi kan gärna köpa några flaskor att dela på. men jag dricker bara vitt vin

• Sing Star

Vi kan även vara hemma hos mig, men ska vi ta hos Annelie9 som var först med erbjudandet? Dela på några flaskor låter trevligt så kan man ta ett halvt glas av många sorter.

ღ ♥ ღ JOHANNA & ADRIAN ღ ♥ ღ
  • yeenie

Hej alla!

Jag måste tyvärr (väldigt mycket tyvärr ) hoppa bokcirkeln denna gång, i alla fall med boken vi läser nu. 1 december börjar jag att läsa en kurs på universitetet så jag kommer inte att hinna med allting.

Ha det så trevligt med god mat och vin Hoppas på att kunna vara med nästa gång.

Svar på tråden Bokcirkel i Norrköping