• Amlin

Bokcirkel i Norrköping

Öppnar en separat tråd där vi som vill läsa och diskutera böcker i höst kan samlas.

På så sätt försvinner inte det som har att göra med bokcirkeln i de övriga diskussionerna i tråden Mammor/gravida i Norrköping.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-13 14:25
    Den aktuella boken är "Ditt kompetenta barn av Jesper Juul. Vi kommer sedan att träffas i början av december för att diskutera boken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-16 16:43
    Ny bok: Anna Gavalda - Tillsammans är man mindre ensam. Vi träffas Torsdagen den 5 februari kl. 18 för att diskutera boken.

• Svar på tråden Bokcirkel i Norrköping
  • Slarvan

Det fanns visst 2 versioner av listan, och jag var inte med på denna så jag skriver upp mig igen
    Jag har skrivit upp mig på båda tiderna men vill helst komma på måndagen utan barn och dricka viiin , vet inte om det fungerar ännu bara med läggning och sånt´

Jesper Juul - Ditt kompetenta barn

Måndag 1 december kl 18.00
    annelie9- Annelie
    Sing Star-Jessica
    Sagofe - Cattis
    Alemonia - Anna (och ev Ida)
    Ärtansmamma - Alexandra
    Lufsan78 - Pernilla
    mangonuff - Linda
    kg76 ( kanske)
    Slarvan- Jennie

Torsdag 4 december kl 10.00
    annelie9- Annelie och Gabiel
    Sing Star-Jessica & Adrian
    Amlin med bebis
    Lufsan78- Pernilla och Amanda
    Alemonia - Anna och Ida
    mangonuff - Linda
    kg76-- kikki och HUgo
    Slarvan- Jennie och Elin

• Sagofe

Jag funderade lite över det här med att ses kvällstid och diskutera och dricka viiin (som Slarvan uttryckte det ). Ska vi ses hemma hos någon eller ute någonstans?

Själv har jag inte börjat med boken än, men jag läser som sagt var snabbt så jag kommer hinna. Ska beställa nya böcker i veckan så då tar jag med den.

• annelie9

Jag tycker också att kvällstid är mysigt och dricka lite vin samtidigt som vi diskuterar boken :)

Men det kan ju vara bra att ha två tider med tanke på alla som ammar och kanske har svårt att komma ifrån på kvällen...

• Amlin
    annelie9 skrev 2008-10-20 14:39:36 följande:
    Jag tycker också att kvällstid är mysigt och dricka lite vin samtidigt som vi diskuterar boken :)Men det kan ju vara bra att ha två tider med tanke på alla som ammar och kanske har svårt att komma ifrån på kvällen...
    Precis. Men framför allt börjar det nog vara bra att veta om det faktiskt kommer någon på den andra tiden eller om de allra flesta tänkt sig kvällstiden. I annat fall får vi ju plocka bort en av tiderna.
  • Sing Star

Jag har fått tillbaka min bok idag som har varit utlånad så jag ska börja läsa den nu. Jag kommer gärna båda tillfällena och hoppas att det ska fungera med kvällstiden, annars kan det hända att jag får bege mig hemåt om David (Adrian) behöver mig. Trevligast är väl att ses hemma hos någon och kanske ta hämtmat från China/Thai? Vad säger ni andra?

ღ ♥ ღ JOHANNA & ADRIAN ღ ♥ ღ
  • lufsan78

ses på kvällen låter jätte bra för min del

• Alemonia

För min del tror jag att det kommer passa bäst att ses på dagen eftersom jag med stor sannolikhet ändå inte kan lämna Ida hemma pga amning.

• annelie9

Kvällen låter jättebra!

Låter mysigt att ta hem "hämtmat" från thai :)

• Sing Star
    annelie9 skrev 2008-10-20 21:22:31 följande:
    Kvällen låter jättebra! Låter mysigt att ta hem "hämtmat" från thai :)
    Längtar redan! *tar med mig boken upp till sängen och börjar läsa*
    ღ ♥ ღ JOHANNA & ADRIAN ღ ♥ ღ
  • Amlin

Ni som enbart kommer vid ett tillfälle men som är uppskrivna vid två, stryker ni er från listan på det andra tillfället så att vi har en bild av hur det ser ut?

Svar på tråden Bokcirkel i Norrköping