• Amlin

Bokcirkel i Norrköping

Öppnar en separat tråd där vi som vill läsa och diskutera böcker i höst kan samlas.

På så sätt försvinner inte det som har att göra med bokcirkeln i de övriga diskussionerna i tråden Mammor/gravida i Norrköping.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-13 14:25
    Den aktuella boken är "Ditt kompetenta barn av Jesper Juul. Vi kommer sedan att träffas i början av december för att diskutera boken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-16 16:43
    Ny bok: Anna Gavalda - Tillsammans är man mindre ensam. Vi träffas Torsdagen den 5 februari kl. 18 för att diskutera boken.

• Svar på tråden Bokcirkel i Norrköping
  • annelie9

Känns bara skönt att boka ett datum så man vet hur lång tid man har p åsig och så att man inte bokar upp sig på annat eftersom vi är så många....

• Amlin

Måndagar (som 1 dec är) är tyvärr en dag då jag redan har så mycket aktiviteter att jag inte klarar/orkar en till.

Jag har även samma sits som Slarvan 18.00 är precis innan nattningen och än så länge ammar jag vid sänggående. Det skulle bli en väldigt kort diskussion för mig isf. Det kan ju, som Slarvan säger, ha ändrats till dess. Men det är nog inte så klokt att planera utifrån att jag skulle slutat kvällsamma tills dess.

Är det någon som arbetar dagtid i tråden? (Mitt minne är lite dåligt ibland)I annat fall föredrar jag nog att vi träffas på dagen trots att det innebär att vi har barnen med oss.

Kvällarna är så rutinstyrda nu och jag ingår i allra högsta grad i rutinerna. Skulle jag lyckas komma ifrån ändå så är kvällarna ända stunden på dagen som jag hinner träffa min sambo (han åker innan jag vaknar och kommer hem först efter 18). Visst om vi träffas på kvällstid vid något enstaka tillfälle är ju lugnt, men det är på (var)dagarna som jag behöver sysselsätta mig.

• Sing Star
    Jesper Juul - Ditt kompetenta barn är det som beslutats ska vara vår första bok att läsa.

Eftersom vi är så många kanske vi kan dela upp oss i två grupper när vi ska ses, en kvällstid och en dagtid kanske? Jag ses gärna en kväll med mysig middag och ett glas vin utan barn. 1 december kl. 18 funkar bra för mig.
    ღ ♥ ღ JOHANNA & ADRIAN ღ ♥ ღ
  • Alemonia

Vad jag vet nu bör den föreslagna dagen och tiden passa. Något att tänka på är att sista helgen i november är första advent med allt vad det kan innebära (vilket ökar behovet av att i god tid bestämma datum och tid).

• annelie9

Nytt förslag på träff för att diskutera boken är den 4 december kl 10.00

Vad säger ni om det förslaget? Tog förmiddag eftersom då hinner förhoppningsvis de som har äldre barn att hämta på dagis.

• annelie9

Singstar: Det var inget dumt alternativ angående att dela upp sig i två grupper. Jag känner oxå att jag gärna träffas utan Gabriel på kvällstid.

Sätter upp två förslag på tider:

Måndag 1 december kl 18.00
    annelie9- Annelie

Torsdag 4 december kl 10.00
    annelie9- Annelie och Gabiel

• Sing Star

Jesper Juul - Ditt kompetenta barn

annelie9- Annelie
    Sing Star-Jessica

Sing Star-Jessica & Adrian

ღ ♥ ღ JOHANNA & ADRIAN ღ ♥ ღ
  • Amlin

En eloge till dig anneli9 som ger så mycket förslag!

Jag tar mig friheten att sätta upp dem på en lista så kan vi se när alla verkar kunna.

BOKCIRKELTRÄFF Ditt kompetenta barn- Jesper Juul
    (plats diskuteras senare)

Förslag (lägg gärna till egna förslag på tider)

1 december 18.00

4 december 10.00
    Amlin med bebis

• Amlin

Jesper Juul - Ditt kompetenta barn

annelie9- Annelie
    Sing Star-Jessica

Sing Star-Jessica & Adrian
    Amlin med bebis