• LillaFrun

Vi som lyckats med insemination :-)

Jag har absolut inte plussat men tänkte om de som gör det ville lägga in sig här, kanske antal försök och ev behandlingar.
    Känns som det går trögt på den här fronten för en hel del, inkl mig själv, så vi skulle behöva lite hopp.
    Se att det faktiskt funkar
    Hoppas att någon nappar på ide´n och hjälper oss att hålla hoppet uppe
    Givetvis massor grattiskramar till listans framtida medlemmar.

• Svar på tråden Vi som lyckats med insemination :-)
  • Laplata

alexia, jag gjorde också insemination på onsdag och tordag..jag tror att jag känner lite verk då och då men jag vet inte riktigt om jag inbillar mig bara...det blir en lång väntan till nästa BIM

• Fröken Fräken

Alexia81: Det jag minns från tiden efter inseminationen var att jag överanalyserade alla olika tecken kroppen sände ut, att mitt lynne pendlade mellan hopp och förtvilan. Jag fick gå tillbaka till min blogg för att se hur jag mådde.

Tre dagar efter inseminination skrev jag:
    "Svårt att inte överanalysera hur det känns i kroppen. Känner spänningar i äggstocks/livmoder trakten. Det bränner/svider/sticker liksom till. Är det bra eller dåligt? Brukar det kännas så här kring ägglossning? "

I mitt fall var detta någor bra. Inseminationen funkade utmärkt. Så nu håller jag tummarna att även er insemination kommer att ha funkat!

BF 4/12-08
  • regnbågsbaby
    LillaFrun skrev 2008-11-02 17:01:39 följande:
    GAAAAHHHHHHH!!!!!!!!Vad roligt, åh, jag blir alldeles tårögd.Grattis grattis, åh, jag vet inte till mig Så underbart!!!Massor massor massor grattiskramar
    Tack så mycket gumman! Jag håller verkigen tummarna för att ni ska få ert PLUS snarast!!! Detta plusset var verkligen inte väntat, vi har varit som i chock sedan igår morse när jag kissade på ett gravtest från RFSU och det framträdde TVÅ!! streck Förvånad dock väldigt svagt men det syntes..det finns bilder i albumet på vår sida om du vill se.. Vi trodde inte riktigt på detta test hehe så vi slängde oss ner till apoteket och köpte två ClearBlue..ett med färgindikator och ett digitalt..imorse kissade jag på bägge två och det hann inte gå så lång tid förren det framträdde ett vackert + och texten "Gravid" på det digitala.. Lyckan är total!!!! Kram
  • alexia81

Eriam: blev du gravid på första försöket?

• Eriam

alexia81: jag gjorde först två DI-försök som misslyckades, inför tredje försöket så fanns det inte nån sperma från den donatorn så vi fick välja om vi ville vänta ett par månader (tills de fått in "material") eller om vi ville byta donator, jag hade redan ätit min kur av Pergotime så vi valde att byta donator och det var tur för vi blev gravida direkt så vi lyckades på första försöket (med den nya donatorn)

• LillaFrun
    regnbågsbaby skrev 2008-11-02 20:01:44 följande:
    Tack så mycket gumman! Jag håller verkigen tummarna för att ni ska få ert PLUS snarast!!! Detta plusset var verkligen inte väntat, vi har varit som i chock sedan igår morse när jag kissade på ett gravtest från RFSU och det framträdde TVÅ!! streck  dock väldigt svagt men det syntes..det finns bilder i albumet på vår sida om du vill se.. Vi trodde inte riktigt på detta test hehe så vi slängde oss ner till apoteket och köpte två ClearBlue..ett med färgindikator och ett digitalt..imorse kissade jag på bägge två och det hann inte gå så lång tid förren det framträdde ett vackert + och texten "Gravid" på det digitala.. Lyckan är total!!!! Kram
    Nu har jag kollat bilderna, det är ju fantastiskt
  • DiamondsandRust

Nån som varit på Gaia?

• Nora

Hej!

Själv läste jag en del statistik för chansen att bli gravid med insemination. Jag gjorde MÅNGA försök, är nu äntligen gravid, men om man har klart för sig att chanserna är ganska små vid varje försök så blir man kanske inte så besviken om mensen kommer gång på gång. I de flesta fall blir man gravid, MEN det kan ta´tid och det kan ta´många försök.

Håll ut och lycka till!

• Lum

Jag blev gravid på det tredje inseminationsförsöket utan ytterligare behandling (inga hormoner eller så). Vi hade då hållit på ett bra tag själva så det kändes väldigt overkligt när det väl hände. Jag tror knappt jag försått det ännu med bara fem veckor kvar till BF...

Svar på tråden Vi som lyckats med insemination :-)