• LillaFrun

Vi som lyckats med insemination :-)

Jag har absolut inte plussat men tänkte om de som gör det ville lägga in sig här, kanske antal försök och ev behandlingar.
    Känns som det går trögt på den här fronten för en hel del, inkl mig själv, så vi skulle behöva lite hopp.
    Se att det faktiskt funkar
    Hoppas att någon nappar på ide´n och hjälper oss att hålla hoppet uppe
    Givetvis massor grattiskramar till listans framtida medlemmar.

• Svar på tråden Vi som lyckats med insemination :-)
  • spirea

Grattis till er "nygravida"! Längtar så efter att min knodd ska komma ut om lite drygt en vecka.

• Elsa1

Marge75!!! Stort grattis!!

Tack för att du berättade er historia, är totalt nedslagen efter att första inseminationen misslyckades.. Du gav mig ljus i tunneln!

• Boomie

Hej

Här kommer lite mer hopp!

Vi lyckades med vår första insemination på Sophiahemmeti maj månad. Tycker också att de varit jättebra där.

Efter att ha misslyckats på egen hand med Pergp (tre omgångar utan ägglossning) remitterades vi till SH och efter diverse undersökningar konstaterades att jag har PCO-S pch var resistent mot Pergo och att sambon hade något sämre spermieantal så vi blev rekommenderade insemination. Fick också höra att chansen att lyckas var ca 13 %.

Jag behandlades med Puregonsprutor i två veckor och sedan blev det insemination som alltså resulterade i ett plus.

Vår läkare sade åt oss att leva precis som vanligt efter inseminationen. Han rekommenderade till och med att gå hem och fira med champagne och för säkerhets skull "fylla på"  med lite spermier där hemma

Så lycka till alla ni som kämpar på!

• DiamondsandRust

Är det nån som varit och insimenerat sig på Gaia graviditetsklinik i danmark? Rekommenderas?

• Vilda musen

Hej! Lite mer hopp till er. Efter två IVF:er och sedan 6 st inseminationer, varav de tre sista stimulerade, så blev vi med barn. Tvillingar dessutom! De kom till världen i mitten av oktober och det känns nästan osannolikt att vi lyckades till slut!

Ge inte upp!

/kram VM

• LillaFrun
    regnbågsbaby skrev 2008-11-01 20:01:13 följande:
    Nu är vi GRAVIDA BF 11 JuliLycka till med nästkommande försök LillaFrun
    GAAAAHHHHHHH!!!!!!!!
    Vad roligt, åh, jag blir alldeles tårögd.
    Grattis grattis, åh, jag vet inte till mig
    Så underbart!!!
    Massor massor massor grattiskramar
  • LillaFrun

Marge75 massor grattiskramar

Tack så jätte mycket alla ni som ger oss hopp å massor grattis på er.

Jag gör en glädjande uppdatering

Spirea, DI, danmark, , 1:a försöket, ostimulerat.
    ockra27, 2:a försöket,ostimulerat.
    SisselaM, ostimulerat, 1:a försöket
    Salt, 2:a försöket, stimulerat.
    Mery 26, 1:a försöket, stimulerat.
    Bliglin 37, 5:e försöket, ostimulerat (bebis född).
    Fröken Fräken, DI, 2:a försöket, ostimulerat.
    Guldplutt, 1:a försöket, stimulerat ( make 2005).
    JanuariBaby 2:a försöket ( make).
    Vilda musen 6:e försöket, stimulerat, tvillningar.
    Boomie 1:a försöket, stimulerat.
    Marge75 4:e försöket,stimulerat.

• alexia81

Hej jag gjode inseminering i torsdags är det riktigt att jag kan ha som mens värk nu eller är de tecken å att vi har misslyckas?

• Eriam

Hej vi håller på med syskonförsök, jag gjorde en DI i onsdags i stimulerad cykel (pergo). BIM 12/11

Ps: har en son på 1år och 2 månader som kom till genom DI på första försöket i stimulerad cykel

• Eriam

alexia81: När jag blev gravid efter insemineringen så hade jag ordentligt pms direkt efter och det höll i sig i 4 dagar så det kan vara ett tecken på att du är gravid *hoppas*

Svar på tråden Vi som lyckats med insemination :-)