• LillaFrun

Vi som lyckats med insemination :-)

Jag har absolut inte plussat men tänkte om de som gör det ville lägga in sig här, kanske antal försök och ev behandlingar.
    Känns som det går trögt på den här fronten för en hel del, inkl mig själv, så vi skulle behöva lite hopp.
    Se att det faktiskt funkar
    Hoppas att någon nappar på ide´n och hjälper oss att hålla hoppet uppe
    Givetvis massor grattiskramar till listans framtida medlemmar.

• Svar på tråden Vi som lyckats med insemination :-)
  • Dagboken

Hej
    Gjorde min första inseminering den 18/10   ;)
    Jag hoppas att allt går vägen nu.
    Ska ta första testet runt den siste denna månaden.......

HOPPAS PÅ ETT STORT 

Mvh
    Dagboken *

;)

Längtan & väntan
  • Dagboken
    Fröken Fräken skrev 2008-10-20 20:01:10 följande:
    Håller tummarna för dig Dagboken!
    Tackar ;)
    Längtan & väntan
  • BellaAnna
    Elsa1 skrev 2008-10-14 12:48:12 följande:
    Lilla frun! Vilket bra initiativ, att se att insemination funkar är världens pepping!Jag har precis idag genomfört min första insemination.. Stort grattis till alla er som lyckats!
    Hej
    Ska göra min första insemination i november... blir hoppfull när jag läser tråden, det verkar ju fungera i alla fall. Vi fick veta att det kunde öka chansen lite grann men att IVF är det bästa, men vi tänker prova de tre inseminationerna som vi blivit erbjudna...
    Grattis all som lyckats!!!
  • Mery 26

Vi fick med 3 försök med insemination men de behövdes ju inte. Tack o lov. Tycker ni inte det är jobbigt när man bara försvinner från jobbet lite hux flux det tyckte jag. För jag var där på morgonen o bara kollade mig sen sa han att det blev insemination. O då skulle man ringa till jobbet o säga att jag måste vara kvar hos läkaren. O alla undrade dagen efter hur det var med en.
    Men det är dö skönt att man inte behöver tänka så längre.
    Imorgon ska vi tillbaka o kolla sista gången så allt ser bra ut. Nästa vecka ska vi till mvc. Så det blir spännande.

Cookie: Ha inte för höga förväntningar på att du ska göra insemination för jag trodde att vårt 1:a skulle göras i våras. Men då spelade min mens mig ett spratt. O då vill han vänta.
    Sen kan ägglossningen komma på en helg o det är inte säkert att blåsan har blivit 18-24 m.m.
    Men hoppas att det blir av för er i november.

Lycka till!

• 1981

Hej!!
    Var på ultraljud idag. Ska tillbaka på torsdag för sista kollen sen blir det antagligen insemination på måndag.

• guldplutt

Vi gjorde makeinsemination 2005 som lyckades på första försöket, resultatet fyller 3 i februari! Nu försöker vi oss på syskon, och har inte lyckats på egen hand den här gången heller, så nästa månad blir det förmodligen insemination igen. Funkar det inte så går vi nog vidare till IVF...

• Dagboken
    1981 skrev 2008-10-21 22:50:45 följande:
    Hej!!Var på ultraljud idag. Ska tillbaka på torsdag för sista kollen sen blir det antagligen insemination på måndag.
    Håller Tummarna För Dig  =)

Mvh
    Dagboken *

;)
    Längtan & Väntan på +
  • Dagboken
    guldplutt skrev 2008-10-22 11:22:06 följande:
    Vi gjorde makeinsemination 2005 som lyckades på första försöket, resultatet fyller 3 i februari! Nu försöker vi oss på syskon, och har inte lyckats på egen hand den här gången heller, så nästa månad blir det förmodligen insemination igen. Funkar det inte så går vi nog vidare till IVF...
    Jag gjorde min första inseminering den 18/10.... ;)
    Det värmer om hjärtat när du skriver att du lyckades på första försöket.....hoppas det funkar för mig med. =)
    Ska ta första G-testet den siste denna månaden om allt går som det ska.

Mvh
    Dagboken *

;)
    Längtan & Väntan på +
  • JanuariBaby

Hej tjejer! Tror att jag hittat rätt faktiskt. Jag och min man har försökt få barn i 6 års tid och vi lyckades på vår andra makeinsimenationsbehandling i april i år. Resultatet beräknad anlända den 11 januari och vi är HUR lyckliga som helst

Vill bara säga till alla er som försöker att ni inte får ge upp! När plusset väl kommer och magen börjar växa så är all väntan och alla tårar man fält över den j*vla mensen som kom som ett brev på posten, väl värt det

Med ett mirakel i magen *vecka 29* BF 090111
Svar på tråden Vi som lyckats med insemination :-)