• LillaFrun

Vi som lyckats med insemination :-)

Jag har absolut inte plussat men tänkte om de som gör det ville lägga in sig här, kanske antal försök och ev behandlingar.
    Känns som det går trögt på den här fronten för en hel del, inkl mig själv, så vi skulle behöva lite hopp.
    Se att det faktiskt funkar
    Hoppas att någon nappar på ide´n och hjälper oss att hålla hoppet uppe
    Givetvis massor grattiskramar till listans framtida medlemmar.

• Svar på tråden Vi som lyckats med insemination :-)
  • LillaFrun

Jag gör en glädjande uppdatering

Spirea, DI, danmark, , 1:a försöket, ostimulerat.
    ockra27, 2:a försöket,ostimulerat.
    SisselaM, ostimulerat, 1:a försöket
    Salt, 2:a försöket, stimulerat.
    Mery 26, 1:a försöket, stimulerat.
    Bliglin 37, 5:e försöket, ostimulerat (bebis född).
    Fröken Fräken, DI, 2:a försöket, ostimulerat.
    Guldplutt, 1:a försöket, stimulerat ( make 2005).
    JanuariBaby 2:a försöket ( make).
    Vilda musen 6:e försöket, stimulerat, tvillningar.
    Boomie 1:a försöket, stimulerat.
    Marge75 4:e försöket,stimulerat.
    Lum, 3:e försöket, ostimulerat
    Nora, många försök,

98

• closetomyheart

Jag plusade efter andra inseminationsförsöket inkl hormoner och jag var då i den åldern(42) då alla ojade sig och vissa läkare gjorde tappra försök att rabbla negativ statisktik om möjlighet att bli gravid. Jag var dock mycket bestämd och bad läkare m.fl. att inte dra upp detta alls. Jag hade nämligen bestämt mig för att jag skulle bli gravid.
    Att ha en positiv inställning och tänka att 'jag kommer att bli gravid' i stället för tvärtom tror jag gör otroligt mycket. Om jag hade lyssnat på alla förmaningar och all statistik som bestämt visade att man i princip inte kan bli gravid vid den ålder (eller i alla fall mycket sällan) och även tagit detta till mig och varit orolig så hade jag garanterat aldrig blivit gravid. Som sagt, jag tror väldigt mycket på inställningen vi har till saker och ting hur utgången blir. Att tro på graviditet och jobba på att bara ta in den positiva infon ang insemination och möjligheten att bli gravid är mitt råd.

Och nu är mitt mirakel snart 1 år

Vart du än går är du där
  • Laplata

Av de som har blivit gravida, hade ni mensvärk när ni blev det?
    och hade någon av er fått en minus dagen innan mens men ändå sedan visat sig att ni var gravida?

Jag har gjort min första insemination och min BIM är imorgon. Jag har haft mensvärk sedan Söndag och testade idag men det blev en minus, mensen har inte kommit ännu men det känns rätt kört nu...någon som kan ge min lite hopp?

• Marge75

Jag är ingen testoman, så jag har inte testat i förväg. Däremot hade jag som vanlig mensvärk, och vanliga spottings innan. De upphörde helt mystiskt på bim - det var först då jag blev misstänksam ...

Lycka till!

• Laplata

Tack så mycket, Marge75!..nu blev jag lite gladare!..jag får nog lugna när mig och fortsätta vänta

• Fröken Fräken

Laplata: jag hade mensverk men inga blödningar. testade inte innan BIM men före dagen kliniken sagt att jag skulle testa.

BF 4/12-08
  • Laplata

Fröken Fräken: sa kliniken att du skulle testa innan BIM?
    Tack för ditt svar!! jag har fått lite hopp tillbaka

• Fröken Fräken

Nej. Jag har för mig att jag hade bim på lördagen och de sa att jag skulle testa på måndagen eller tisdagen efter. Vilket jag inte kunde hålla mig till så jag testade på söndagen och då fick jag ett +. Vågade inte lita på det så jag testade ingen på måndagen. Fortfarande ett +. Och nu är det bara dagar kvar tills krabaten ska titta ut.

BF 4/12-08
  • Laplata

Tack så mycket för svaret!..och Grattis!!

Svar på tråden Vi som lyckats med insemination :-)