• gutegirl

dårt asöires setuG

.mutad eröf tsäb taressap rah almag ned åd,dårt yn ne  röf negi sgad ted rav åD

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-25 22:55
    TEMADAGS!!!

Det lackar mot jul, och nu i helgen är det första advent. Detta uppmärksammas här i De Allvarligas Tråd genom att varje inlägg MÅSTE ovillkorligen innehålla något julrelaterat t o m annandagen den 26/12.
    Den som inte hakar på detta kan se sig om efter en annan tråd, typ "förstagångsmammor i LÖddeköping fikatråden".

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-02 11:03
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m39814887.html
  • Svar på tråden dårt asöires setuG
  • Fåret Shaun
    MissKaos skrev 2008-10-20 19:25:26 följande:
    Ja, då har vi fått olika info. Och jag har lärt mig annat i skolan.Är man inlagd så länge på Löwet så är manju extremt sjuk dessutom -det kan ju ge andra biv om hon tex låg på 27 kg i många år än som många på 40.. Den sjukaste tjejen jag har vårdat hade ett BMI strax under 10 -och det klart då ändras kasnke oddsen mot de som vi normalt sett vårdade på en "vanlig" avd och som jag var med lågt BMI men inte så lågt..  MEN -en jämfr som jag fick var Afrika. Tänk hur dom svälter där, och det föds ju barn.. Även efter långa perioder av extrem svält.
    Jo då är man sjuk
    Vi ska bita dem i benen, och binda fast dem vid den stora stenen
  • MissKaos
    Trogga skrev 2008-10-20 19:56:24 följande:
    Jo då är man sjuk
    Ja.
    JAg var bara sjuk i sådär 10 år. Men inte så gravt.
    (¯`°?.¸ ღ♥ FRUKT ÄR INTE GODIS ♥ღ¸.?°¯)
  • jamex
    MissKaos skrev 2008-10-20 19:58:18 följande:
    Ja.JAg var bara sjuk i sådär 10 år. Men inte så gravt.
    "bara" tio år..
    ibland blir man arg på sjukvården. jag gick på antidepp i 5 år, utan läkarkontroller, utan annan hjälp än bara skittabletter. Slutade själv, det svåraste men bästa jag gjort...*morrar*
  • KarJac
    jamex skrev 2008-10-20 19:27:24 följande:
    PP - verkar som du äår en väldigt bra vän och et behöver hon ju en. Håller med andra att hon kanske inte ska vara så snabb med barn.. min syrra har aldrig haft anorexia men ändå lite jobbigt att acceptera sin kropp (hon är skitsnygg! stora bröst, platt mage o ben upp till armhålorna, men det är ju en annan historia) och hade det jätte-jättejobbigt under sina graviditeter med att hon gick upp..

Tack gumman.

Jag får helt enkelt fortsätta som jag gjort, tänkte följa med till Idun om hon vill ngn gång.

Varför går tåget så tidigt på morgonen?
  • siamusen
    MissKaos skrev 2008-10-20 19:58:18 följande:
    Ja.JAg var bara sjuk i sådär 10 år. Men inte så gravt.
    Det är väl länge. Jag vara bara sjuk i lite över ett ar, men jag gick snabbt ned iofs. Hos mig funkade ingenting pa slutet. Hade svart att andas och kunde inte ga eller klä pa mig sjâlv.

Fast jag tror iofs att det är bättre för kroppen att vara riktigt knäpp i kort tid ân att dra ut pa det och kanske inte ga till samma ytterligheter.
  • Fåret Shaun

Jag hade lättare ätstörning i ca 5 år, men blev bättre när jag flyttade till mamma

• Fåret Shaun
    Trogga skrev 2008-10-20 20:05:55 följande:
    Jag hade lättare ätstörning i ca 5 år, men blev bättre när jag flyttade till mamma
    Nu har jag problemet med tröstätande som jag inte haft tidigare
  • jamex
    KarJac skrev 2008-10-20 20:02:01 följande:
    Tack gumman.
    Jag får helt enkelt fortsätta som jag gjort, tänkte följa med till Idun om hon vill ngn gång.
    hoppas hon inser vilken bra vän hon har i dig!
  • jungfu
    Trogga skrev 2008-10-20 20:06:29 följande:
    är det ett stort problem eller kan du hantera det?
  • siamusen
    Trogga skrev 2008-10-20 20:06:29 följande:
    Pa vilket sâtt?
Svar på tråden dårt asöires setuG