• gutegirl

dårt asöires setuG

.mutad eröf tsäb taressap rah almag ned åd,dårt yn ne  röf negi sgad ted rav åD

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-25 22:55
    TEMADAGS!!!

Det lackar mot jul, och nu i helgen är det första advent. Detta uppmärksammas här i De Allvarligas Tråd genom att varje inlägg MÅSTE ovillkorligen innehålla något julrelaterat t o m annandagen den 26/12.
    Den som inte hakar på detta kan se sig om efter en annan tråd, typ "förstagångsmammor i LÖddeköping fikatråden".

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-02 11:03
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m39814887.html
  • Svar på tråden dårt asöires setuG
  • jamex
    KarJac skrev 2008-10-20 18:14:04 följande:
    Är jag bjuden? DU vet, är jag bjuden får du gratis underhållning och jag loovar att makens vänner kommer att uppskatta det.Och lokal... vem behöver det när PP kommer, vi kan klämma in oss så många vi kan i en klädkammare och råhångla lite.
    klart nu är bjudna.. trodde inte ens ni behövde fråga...
  • jamex
    KarJac skrev 2008-10-20 18:14:39 följande:
    Och på tal om råhångel; är det någon i tråden med erfarenhet av ätstörningar?
    nja, lite... inte egenupplevda men en nära kompis.
  • Pynta
    KarJac skrev 2008-10-20 18:09:00 följande:
    Hej.Bör man säga sanningen om en kompis bröllopsklänning om den blivande bruden frågar om ens åsikt?
    hehe... Ja, men kanske presentera ens åsikt lite nätt och vackert.
    Jag menar. Det är onödig att tex. tala om att hon ser ut som en blekfet gris. eller ett billigt Wt-luder. Liknande kommentarer kan lätt ha en negativ effekt på vänskapen.
  • MissKaos
    KarJac skrev 2008-10-20 18:14:39 följande:
    Och på tal om råhångel; är det någon i tråden med erfarenhet av ätstörningar?
    Ja, vad vill du veta?
    (¯`°?.¸ ღ♥ FRUKT ÄR INTE GODIS ♥ღ¸.?°¯)
  • jamex
    Hej.Bör man säga sanningen om en kompis bröllopsklänning om den blivande bruden frågar om ens åsikt?
    jaaa! fast lite försiktigt...
  • MissKaos

Jag har haft ätstörningar i kubik. OCH jobbat med det inom psyk.

• KarJac
    jamex skrev 2008-10-20 18:18:00 följande:
    nja, lite... inte egenupplevda men en nära kompis.
    Ja, det är en kollega som haft det i flera år occh verkar fallit tillbaks lite.. vill så gärna hjälpa henne.
    Pynta skrev 2008-10-20 18:18:04 följande:
    hehe... Ja, men kanske presentera ens åsikt lite nätt och vackert.Jag menar. Det är onödig att tex. tala om att hon ser ut som en blekfet gris. eller ett billigt Wt-luder. Liknande kommentarer kan lätt ha en negativ effekt på vänskapen.
    Jag var väldigt konstruktiv och sa vad jag tyckte. Jag har bara sett den på bild men kan inte se att min kompis - som är docksöt - kan passa i en sådan "hipp" klänning. Hon skulle passa i en klassisk, nätt klänning. Och det sa jag. Men, men, det är hennes bröllop.
    Varför går tåget så tidigt på morgonen?
  • MissKaos
    Ja, men man kan ju ta det när man är nykter och på ett snyggt sätt..
    Tant Greta skrev 2008-10-20 18:09:07 följande:
    Å en nykter fest är inte en RIKTIG fest
    Nä, verklgein inte. Ve mblir packad på 2 öl? 5 öl var, och när dom är slut ställer du fram vodka i box + evt apelsinjuice eller läsk.
  • MissKaos

PP -Vill hon ha hjälp? Har hon anorexi eller Bulemi? Testa med att bara fråga hur hon mår, säg att du märker att det nog inte är så bra. Gå inte in i matdiskussioner -dom kan du inte vinna. Men att stötta henne och tex äta gemensamt bara ni två eller erbjud dig att följa med henne till vårdcentralen för vidare remiss. 

• Pynta
    KarJac skrev 2008-10-20 18:20:38 följande:
    Jag var väldigt konstruktiv och sa vad jag tyckte. Jag har bara sett den på bild men kan inte se att min kompis - som är docksöt - kan passa i en sådan "hipp" klänning. Hon skulle passa i en klassisk, nätt klänning. Och det sa jag. Men, men, det är hennes bröllop.
    Bra svarat.
Svar på tråden dårt asöires setuG