• gutegirl

dårt asöires setuG

.mutad eröf tsäb taressap rah almag ned åd,dårt yn ne  röf negi sgad ted rav åD

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-25 22:55
    TEMADAGS!!!

Det lackar mot jul, och nu i helgen är det första advent. Detta uppmärksammas här i De Allvarligas Tråd genom att varje inlägg MÅSTE ovillkorligen innehålla något julrelaterat t o m annandagen den 26/12.
    Den som inte hakar på detta kan se sig om efter en annan tråd, typ "förstagångsmammor i LÖddeköping fikatråden".

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-02 11:03
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m39814887.html
  • Svar på tråden dårt asöires setuG
  • KarJac

Och jag ska snart köra hem, hämta barn, laga spagetti och köttfärssås, sova Bompa, natta barn, kolla TV, sova.
    Roligt liv liksom.

När jag hade kunnat vara militär och ligga ute i fält med 70 nakna karlar.

*säger upp mig*

Varför går tåget så tidigt på morgonen?
  • Perry the Platypus

*funderar på om jag ska kolla om A har vaknat*

(¯`°?.¸ ღ♥ Se till att göra misstag så att du lär dig något av dem. ♥ღ¸.?°¯)
  • Fröken Sophia
    KarJac skrev 2008-10-08 16:11:09 följande:
    Och jag ska snart köra hem, hämta barn, laga spagetti och köttfärssås, sova Bompa, natta barn, kolla TV, sova.Roligt liv liksom.När jag hade kunnat vara militär och ligga ute i fält med 70 nakna karlar.*säger upp mig*
    Men du älskar dina barn!!!
  • KarJac
    Fröken Sophia skrev 2008-10-08 16:12:13 följande:
    Men du älskar dina barn!!!
    Klart jag gör. De kan följa med, de älskar att vara ute.
    Vilken idé!
    Varför går tåget så tidigt på morgonen?
  • jungfu
    Millimina skrev 2008-10-08 15:00:07 följande:
    asch då, jag som hoppades få lite större förståelse för vad som menades. Jag förstod inte riktigt frågan i testet är jag rädd. Jag försökte tänka mig någon som agerade enbart utifrån vad den som subjekt kände inför en situation. En som inte ens förstår att det finns andra synvinklar..och som en sådan ville jag inte vara. Och nu när du fick den meningen så tänkte jag att jag nog hade tolkat det fel..
    Jag tror att det finns ungefär hundra olika tolkningar av begreppet "objektiv analys"... Men jag tolkade det som att man alltid måste väga in den mänsklig faktorn, hur objektivt "rätt" eller "fel" ett beslut/agerande än är. Det är kanske objektivt rätt att vräka en person som inte betalt hyran i tid, under några månader. Men om den personen går genom sitt livs sorg, pga att maken eller makan dött, och helt enkelt inte pallat fixa pengar, så tycker jag att man ska kunna se mellan fingrarna med det... Typ att man inte vill vara paragrafryttare i alla lägen.
    Men samtidigt tycker jag ju också att regler är viktiga, och att man måste försöka behandla alla lika. Solidariskt. Det går inte att ha gräddfiler eller genvägar för vissa priviligierade, inom sjukvården osv... Och då är jag ju väldigt dogmatisk, på de punkterna.
  • DCLXVI

Vad är det för test ni pratar om??

• Garageänkan

Hej, Jag tänkte visa upp min nya frisyr men de har inte lagt upp den på hemsidan ännu...

Det är blont med typ grå slingor och cool klippning (LÅNGT*puh)
    jag är supernöjd. En riktigt tuff frisyr som går att göra elegant och snäll osv...

Svar på tråden dårt asöires setuG