• gutegirl

dårt asöires setuG

.mutad eröf tsäb taressap rah almag ned åd,dårt yn ne  röf negi sgad ted rav åD

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-25 22:55
    TEMADAGS!!!

Det lackar mot jul, och nu i helgen är det första advent. Detta uppmärksammas här i De Allvarligas Tråd genom att varje inlägg MÅSTE ovillkorligen innehålla något julrelaterat t o m annandagen den 26/12.
    Den som inte hakar på detta kan se sig om efter en annan tråd, typ "förstagångsmammor i LÖddeköping fikatråden".

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-02 11:03
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m39814887.html
  • Svar på tråden dårt asöires setuG
  • jungfu
    Millimina skrev 2008-10-08 14:40:30 följande:
    Undrar om någon som har samma beskrivning som en själv i det där testet skulle slå en som lik en själv? Finns det någon i tråden här som ni tror kan få samma resultat som er?
    Jag har gjort flera såna tester, med djupintervjuer och sånt, vid ledarskapsutbildningar bl.a. Och det är fanimej läskigt hur väl och träffande "analyser" man får av sig själv... Fast sen är det ju också rätt enkelt att välja hur man vill framställa sig själv.
  • Tant Greta
    jungfu skrev 2008-10-08 14:41:57 följande:
    ...och här har ni mig Din personlighetstyp:Populära och känsliga, med enastående social kompetens. Utåtriktade och empatiska. Uppriktiga och ärliga i sin strävan att förstå hur andra mår. Tycker i allmänhet inte om att vara ensamma. Ser allt ur ett mänskligt perspektiv och ogillar objektiv analys. Mycket framgångsrika i att hantera relationsproblem och att leda debatter. Vill vara till nytta för andra och sätter troligen andras väl före sitt eget.Karriärer som skulle kunna passa dig:Lärare, konsulter, psykologer, socialarbetare, personalvetare, präster, affärsbiträden, säljare, HR-personal, direktörer, eventkoordinatorer, politiker, diplomater, skribenter, skådespelare, designers, hemmafruar/hemmamän, musiker.
    Ååh fan,en riktig 10poängare
  • Millimina

Oh, ogillar du objektiv analys?

Det tänkte jag på när jag läste ordet i testet. Liksom, vem gör inte det? Eller, hur ogillar man en objektiv analys? Ogillar man tanken på att någon säger att det är objektivt fast det är lika subjektivt som allt annat

• Millimina

Tant Greta skrev 2008-10-08 14:45:34 följande:

Ååh fan,en riktig 10poängare
    Jaa. eller hur!? Avis på alla de där meningarna!
  • Millimina

(men i min avundsjuka dolde jag det genom att ställa en analytisk fråga istället... )

• jungfu
    Millimina skrev 2008-10-08 14:48:17 följande:
    Oh, ogillar du objektiv analys? Det tänkte jag på när jag läste ordet i testet. Liksom, vem gör inte det? Eller, hur ogillar man en objektiv analys? Ogillar man tanken på att någon säger att det är objektivt fast det är lika subjektivt som allt annat
    Fast grejen är att jag är extremt analytisk och drivs av ett närmast maniskt rättvisetänkande, och då måste jag ju förhålla mig "objektivt" och inte känslomässigt till saker och ting. Så just där kändes inte testet så tillförlitligt...
  • Perry the Platypus
    Fröken Sophia skrev 2008-10-08 11:01:41 följande:
    *avundsjuk*Och sååååå besviken. Jag såg fram emot min lunch med Bella, men hennes lilla monster har naturligtvis fått ögoninflammation Nu måste jag äta lunch med mina, ibland ganska tråkiga, kollegor.
    Sorry. Om det kan pigga upp har jag INTE kul hemma med mostret.

Ego vabbar imorgon så det ser lovande ut med lunch imorgon?
    (¯`°?.¸ ღ♥ Se till att göra misstag så att du lär dig något av dem. ♥ღ¸.?°¯)
  • Millimina

asch då, jag som hoppades få lite större förståelse för vad som menades. Jag förstod inte riktigt frågan i testet är jag rädd. Jag försökte tänka mig någon som agerade enbart utifrån vad den som subjekt kände inför en situation. En som inte ens förstår att det finns andra synvinklar..och som en sådan ville jag inte vara. Och nu när du fick den meningen så tänkte jag att jag nog hade tolkat det fel..

• Fröken Sophia
    Millimina skrev 2008-10-08 14:48:17 följande:
    Oh, ogillar du objektiv analys? Det tänkte jag på när jag läste ordet i testet. Liksom, vem gör inte det? Eller, hur ogillar man en objektiv analys? Ogillar man tanken på att någon säger att det är objektivt fast det är lika subjektivt som allt annat
    *blir förvirrad*

*skyller på gravidhormoner*
  • Fröken Sophia
    Perry the Platypus skrev 2008-10-08 14:56:53 följande:
    Sorry. Om det kan pigga upp har jag INTE kul hemma med mostret.Ego vabbar imorgon så det ser lovande ut med lunch imorgon?
    Ahhh..men alltså han är bara ett monster idag när han blev sjuk så att vi inte kunde träffas. Annars är han en gullunge

Vi kan ta lunch imorgon istället som det ser ut för mig just nu.
Svar på tråden dårt asöires setuG