• gutegirl

dårt asöires setuG

.mutad eröf tsäb taressap rah almag ned åd,dårt yn ne  röf negi sgad ted rav åD

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-25 22:55
    TEMADAGS!!!

Det lackar mot jul, och nu i helgen är det första advent. Detta uppmärksammas här i De Allvarligas Tråd genom att varje inlägg MÅSTE ovillkorligen innehålla något julrelaterat t o m annandagen den 26/12.
    Den som inte hakar på detta kan se sig om efter en annan tråd, typ "förstagångsmammor i LÖddeköping fikatråden".

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-02 11:03
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m39814887.html
  • Svar på tråden dårt asöires setuG
  • Tant Greta
    Millimina skrev 2008-10-08 14:18:02 följande:
    se.41q.com/
    Redan tjuvläst och utfört testet

Tystlåtna, allvarliga, känsliga och vänliga. Konflikträdda. Undviker situtationer som kan leda till motsättningar. Lojala och trofasta. Extremt välutvecklade sinnen. Estetiskt lagda. Uppskattar konst och skönhet. Ointresserade av ledarskap och makt. Flexibla och mottagliga för andras argument. Tenderar att besitta originalitet och kreativitet. Lever för stunden.

Karriärer som skulle kunna passa dig:

Artister, musiker, kompositörer, designers, förskole- och dagispersonal, socialarbetare, personalvetare, lärare, veterinärer, skogvaktare, naturforskare, ekonomibiträden, snickare, kuratorer, sekreterare, tandtekniker, serveringspersonal, kockar, sjuksköterskor, mekaniker, fysiologer.

Jag vill vakta skog tror jag,eller ska jag bli kurator?En tystlåten&allvarlig.
    Hmm,måste tänka.
  • Fröken Sophia
    Tant Greta skrev 2008-10-08 14:05:03 följande:
    Har du fler än en bonus?Ska bara vara borta i ca 10 dagar.Så det blir en riktigt turistig vistelse. 
    Nej se svar ovan

Det här med att bonus innebär styvbarn är ett FL-påfund. Det måste det vara. Precis som änglaförälder. Hade aldrig hört uttrycken förut.
  • Fröken Sophia

Din personlighetstyp:

Entusiastiska, kreativa och idealistiska. Kan göra nästan allt som intresserar dem. Socialt begåvade. Måste leva sitt liv i enlighet med sina värderingar. Entusiastiska inför nya idéer, men blir uttråkade av detaljer. Flexibla och öppna för argument. Många och varierade talanger och fritidsintressen.

Skådespelare, journalister, skribenter, musiker, konstnärer, konsulter, psykologer, entreprenörer, lärare, personalvetare, politiker, diplomater, TV-reportrar, marknadsförare, forskare, säljare, artister, präster, PR-ansvariga, sociologer, socialarbetare.

• Millimina

bonusbarn eller bonusförälder är väl bara det som fastnat här och används flitigast. Men plastbarn, plastförälder har jag också hört. Min åttioåriga granne använde ordet bonusbarnbarn om ett ingift barn som kom "på köpet" och som hon var jätteglad över!

• Tant Greta
    Fröken Sophia skrev 2008-10-08 14:22:46 följande:
    Nej se svar ovan Det här med att bonus innebär styvbarn är ett FL-påfund. Det måste det vara. Precis som änglaförälder. Hade aldrig hört uttrycken förut.
    Det nog bara på FL jag har hört ordet bonus.
    IRL tycker jag inte folk lägger så stor vikt på att ge dessa barn ett eget "namn".
    Inte jag iaf.
  • Fröken Sophia

Min mammas sambo är min papperspappa. Jag tyckte att plastpappa lät så...hmmm...plastigt.

• Millimina

Tyckte ni testen stämde? Jag ska leta reda på mitt resultat också..

• Fröken Sophia
    Tant Greta skrev 2008-10-08 14:27:51 följande:
    Det nog bara på FL jag har hört ordet bonus.IRL tycker jag inte folk lägger så stor vikt på att ge dessa barn ett eget "namn".Inte jag iaf.
    Nej jag säger ju aldrig att Surfer Jr är min bonusson. Han är Surfers son eller André
  • Millimina

Din personlighetstyp:

Kreativa, handlingskraftiga och snabbtänkta. Duktiga på många saker. Tycker om att debattera och kan vara angelägna om att få sista ordet. Entusiastiska över nya idéer och projekt, men kan brista i förmåga att hantera vardagliga rutiner. Oftast frispåkiga, uppriktiga och bestämda. Uppskattar att umgås med andra och är själva stimulerande sällskap. Utomordentlig förmåga att förstå komplicerade koncept och finna logiska lösningar på problem.

Entreprenörer, jurister, psykologer, fotografer, konsulter, säljare, skådespelare, ingenjörer, forskare, uppfinnare, marknadsförare, programmerare, komiker, analytiker, kreditrådgivare, journalister, psykiatriker, PR-ansvariga, designers, skribenter, artister, musiker, politiker.

Svar på tråden dårt asöires setuG