• Hundtok

Dagisfoto-Kungsfoto, funkar inte!

Sonen har tagit foton på sin förskola. Man ska tydligen kunna logga in och göra sin beställning via Kungsfoto.se.

Funkar det för er?

• Svar på tråden Dagisfoto-Kungsfoto, funkar inte!
  • Hundtok

Jag har inte fått nåt därifrån innan fotograferingen.

• Vaja
    marmelade skrev 2008-10-11 21:51:06 följande:
    Måste bara fråga: skickade kungsfoto ut en lapp innan barnen fotograferades på dagis? Sonen har fotografering på fredag och jag vill minnas att vi fått något utskickat från kungsfoto men minns inte om det var allmänt att man kunde beställa en almenacka eller julkort på barnen eller om vi kasserat det till pappersinsamlingen... Vet inte om det är kungsfoto som kommer till dagis, bara slog mig nu...
    Vi fick efter.
  • Emeraldy

Vi fick brev hem från Kungsfoto två dagar innan dottern fotograferades och jag kunde logga in på en gång. Jättesmidigt att själv få bestämma hur paketet ska se ut!

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • TheDyingBride

NU, över en månad sen fotograferingen, kan jag äntligen logga in.
    Har testat flera gånger i veckan sen vi fick lappen och det har inte fungerat förrän nu.
    Snabbt och smidigt, INTE.

Nu kommer det ju ta en månad till innan korten kommer.

Och dessutom tar Kungsfoto långt ifrån så fina kort som de RIKTIGA fotografer som kommer till dagis jag har minstingen på, grr.

I really really don´t like Kungsfoto just nu.
    Har mailat och meddelat även Kungsfoto mina åsikter så vi får väl se vad de svarar. OM de svarar.

• Hella28

Vi har ff inte fått sonens kort som togs i augusti
    Inte tjejernas heller men de togs för 2-3 veckor sedan..

Me don´t like..

• TheDyingBride
    Hella28 skrev 2008-10-28 12:43:17 följande:
    Vi har ff inte fått sonens kort som togs i augusti Inte tjejernas heller men de togs för 2-3 veckor sedan..Me don´t like..
    What!!
    Helt otroligt.
    Kungsfoto har ju liksom bara tagit skolkort så länge jag kan minnas, så man tycker ju att de om några borde vara seriösa.

Jag hoppas du ringt/mailat och klagat.

På dagiset mina barn gått på (minstingen går kvar) kommer de från en studio i stan och fotograferar. JÄTTEduktiga fotografer, JÄTTEfina foton och JÄTTEbra att ha och göra med.

Blev jättebesviken när jag såg att kungsfoto var i skolan men trodde att de skulle vara betydligt snabbare än så här iaf.

Man vill ju gärna ha korten innan de börjat nästa årskurs liksom.
  • Ankmor

Mina barn går förvisso inte på förskolan utan i högstadiet, men Kungsfoto anlitas även här.
    Jag loggade in samma dag som vi fick talongerna vilket var den 22/9 och jag skickade även in beställningen samma dag.
    Vi har fortfarande inte fått några bilder! Jag har även mailat till dem och frågat när bilderna kommer utan resultat.
    Börjar tröttna rejält på att vänta nu.

Sidfoten har slut på fantasi för tillfället ------
  • Ankmor

Nu har jag talat med Kungsfoto, det är skolkatalogen som 'spökar' - den ligger fortfarande i tryckeriet och väntar på att bli tryckt. Det är på gång ialla fall...

*nu är jag nöjd en stund*

Sidfoten har slut på fantasi för tillfället ------
  • JWM

har även fått barn fotade med kungsfoto och jag loggade in samma dag som pappret kom hem, fick ett svarsmail/öppningsmail i skräpposten efter en stund men sedan gick det att logga in
    fick dock vänta över 1 1/2 mån på bilderna...

• TheDyingBride
    Ankmor skrev 2008-10-28 12:55:20 följande:
    Mina barn går förvisso inte på förskolan utan i högstadiet, men Kungsfoto anlitas även här.Jag loggade in samma dag som vi fick talongerna vilket var den 22/9 och jag skickade även in beställningen samma dag.Vi har fortfarande inte fått några bilder! Jag har även mailat till dem och frågat när bilderna kommer utan resultat. Börjar tröttna rejält på att vänta nu.
    JWM skrev 2008-10-28 13:30:50 följande:
    har även fått barn fotade med kungsfoto och jag loggade in samma dag som pappret kom hem, fick ett svarsmail/öppningsmail i skräpposten efter en stund men sedan gick det att logga infick dock vänta över 1 1/2 mån på bilderna...
    Alltså, det tog över en MÅNAD innan jag ens kunnat logga in!

Och skolkatalogen, ja men de kan ju skicka ut bilderna först och sen katalogen när den är klar.
    När jag gick högstadiet fick vi korten och katalogen separat, olika tillfällen.

Alltså, jag är otålig som det är redan, tycker det är pest och pina att vänta och vänta, och nu, när jag är osäker på om jag ens kommer få några bilder till JUL, så är jag inte att leka med, så det är bäst för kungsfoto att de svarar på mitt mail snart så jag slipper RINGA och skälla.
Svar på tråden Dagisfoto-Kungsfoto, funkar inte!