• Hundtok

Dagisfoto-Kungsfoto, funkar inte!

Sonen har tagit foton på sin förskola. Man ska tydligen kunna logga in och göra sin beställning via Kungsfoto.se.

Funkar det för er?

• Svar på tråden Dagisfoto-Kungsfoto, funkar inte!
  • Krisselina

För mig funkade det jättebra. Knappt två veckor senare kom korten hem.

Lita alltid på din intuition
  • TheDyingBride

Men va fan, nu blir jag nästan ännu surare, eftersom jag inte bara försökt logga in i sex veckor, postade papperet för flera veckor sen också eftersom jag tröttnade på att inloggningen inte fungerade och ÄNDÅ har vi inte sett skymten av några kort.

Idag när jag ÄNTLIGEN kunde logga in fick jag bekräfta att jag vill ha hem bilderna för påseende, något jag gjorde på lappen för nästan en månad sen.

• Hella28

En mamma till dotterns kompis sa nu att de fått fotona idag (inte vi), MEN det var bara gruppfotot, inga enskilda fastän de tagit det + fotokatalog från skolan..dessa barn går på DAGIS!!!

Till på köpet var gruppfotot dåligt med en som tittade upp i taket & en som höll båda händerna för ansiktet..

• TheDyingBride
    Hella28 skrev 2008-10-28 16:22:23 följande:
    En mamma till dotterns kompis sa nu att de fått fotona idag (inte vi), MEN det var bara gruppfotot, inga enskilda fastän de tagit det + fotokatalog från skolan..dessa barn går på DAGIS!!!Till på köpet var gruppfotot dåligt med en som tittade upp i taket & en som höll båda händerna för ansiktet..
    Men! Gruppfotot brukar ju ligga i samma kuvert som de enskilda fotona?

Suck,  loggade in igen för att se hur det såg ut, då var allt nollställt igen och jag fick godkänna att bilderna får skickas hem för påseende, IGEN??!!
    Efter det stod det dock att jag hade godkänt och nu törs jag inte logga in mer för snart får jag väl en hel drös med kuvert i lådan pga allt krångel.
  • Hella28

Jag tror jag går i taket!!

Kan nu logga in på alla tre kontona..MEN på sonens som tog skolkatalog & gruppfoto kan jag välja enskilda foton & gruppfoto (de tog ens inte enskilda). På tjejernas konton kan jag bara välja skolkatalog & gruppfoto..hallå de går på dagis & är int emed i katalogen & de tog ju för 17 enskilda!!

Har mailat kungsfoto nu så får vi se om svar kommer..

• TheDyingBride
    Hella28 skrev 2008-10-28 17:35:30 följande:
    Jag tror jag går i taket!!Kan nu logga in på alla tre kontona..MEN på sonens som tog skolkatalog & gruppfoto kan jag välja enskilda foton & gruppfoto (de tog ens inte enskilda). På tjejernas konton kan jag bara välja skolkatalog & gruppfoto..hallå de går på dagis & är int emed i katalogen & de tog ju för 17 enskilda!!Har mailat kungsfoto nu så får vi se om svar kommer..
    Förvånad
    Spännande det där Kungsfoto. Suck.
  • kidA

våra barn har bara tagit fr kungfoto för skolkatalogen. tydligen var förskolorna med i skolkatalogen oxå.

men jag kan logga in. men jag trodde i min enfald att man skulle kunna se bilden där.

• joviti

Mina tre barn tog skolkort från Kungsfoto. Sonen fick bilderna ganska snabbt men fick ingen skolkatalog. Döttrarna fick sina bilder förra veckan MED skolkatalog. Har mailat och frågat när sonens skolkatalog kommer men inte fått något svar ännu.
    Kunde inte heller logga in på deras sida.

• Kålrot

Hmm, sonen tog skolkort 1:a skolveckan och har inte fått dem än...
    Har inte tänkt på det förrens nu. Ska kanske efterlysa dem, för så lång tid kan det väl inte ta. Men det var nog Fujifoto eller nåt sånt.

• Hella28

Jag har ff inte fått svar på mitt mail & en annan dagismamma har försökt per telefon hela veckan utan resultat..

Svar på tråden Dagisfoto-Kungsfoto, funkar inte!