Varning för aspartam!
Jag vill bara uppmärksamma alla som inte vet hur skadligt aspartam är. Det skulle bli ett långt inlägg om jag tog upp alla studier som visar på alla sjukdomar som det kan leda till så jag bifogar några länkar så kan ni läsa på i ämnet. Eller googla själva. Tänk bara på att när ni söker på information så finns det såklart producenterna själva som har hemsidor där de berättar att det är helt säkert osv. Det här är en miljardindustri! Varför Sverige/Livsmedelsverket inte uppmärksammat det mer är för mig ofattbart.
Utdrag ur artiklar;
"There are over 92 different health side effects associated with aspartame consumption."
"Additional Symptoms of Aspartame Toxicity include the most critical symptoms of all
-death
-irreversible brain damage
-birth defects(!!), including mental retardation"
"Aspartame is, by far, the most dangerous substance on the market that is added to foods."
Länkar,
www.sweetpoison.com/aspartame-side-effects.html
www.mercola.com/article/aspartame/dangers.htm
www.theecologist.org/pages/archive_detail.asp
Nu tänker flera av er kanske att en cola light här och ett tuggummi där inte gör någon skillnad. Men är fosterskador värt risken? Kan man inte hålla sig borta åtminstone under tiden man är gravid och ammar. Tänk på det som med rökning och alkohol. Och ge det inte till era barn, nej, det är inte bättre än socker...