• Odling

UL-katastrof, vätska bakom nacke och runt lungor

I morse var vi på rutin-UL, det som skulle bli den underbaraste upplevelsen någonsin blev en mardröm. Barnmorskan upptäckte vätska bakom nacken och runt lungor. Kändes som vi föll ner i ett avgrundshål när hon sa "alla organ ser bra ut, allt finns där. Det som är avvikande på det här fostret är dock..." Herregud, mardrömmen blir sann tänkte jag bara.

Detta innebär kanske en kromosomavvikelse, jag fick göra fostervattenprov direkt efter och ska få svar i slutet av veckan. Just nu tror jag nästan att detta är en mardröm, och väntar bara på att vakna. Vi gick ju dit glada och lyckliga och skulle få se vår bebis. När hon visade hjärtat så var det det vackraste jag sett. Sen sjönk vi ner i det svarta.

Har någon varit med om liknande? Hur gick det för er?

Jag vet inte hur vi ska överleva, vi gråter och allt är bara mörkt.

• Svar på tråden UL-katastrof, vätska bakom nacke och runt lungor
  • Disan
    Odling skrev 2008-10-31 17:50:19 följande:
    Det har börjat kännas lite som mensvärk i magen. Läkaren sa att det var normalt så länge det inte gjorde väldigt ont, då skulle vi ringa in. Jag är ändå orolig att han ska komma ut hemma, fast jag förstår ju att han inte bara kan pluppa ut utan att det gör ont först. När man öppnar sig gör det väl jätteont om man inte har bedövning? Man kan väl inte öppna sig utan att känna nåt alls? Konstigt att min första förlossning ska bli en sån här. Undrar hur det blir nästa gång?
    Vissa känner mindre än andra när man öppnar sig, så du kan ju inte lita på någonting eg... Min mamma hade t ex "bara" som kraftig mensvärk hela öppningsskedet med båda barnen, medan både jag och min syster hade riktig värk-smärta.  Men jag tror inte att du behöver oroa dig, så länge du inte får riktiga sammandragningar eller så. Men om du känner oro, ring hellre till förlossningen/den avd du skall till innan det har gått för långt!

Jag tänker på dig och hoppas att allting kommer att gå så bra som det bara kan.

*Kramar*
    BabyRo född 070620 & Ninja i magen BF 090327
  • Odling

Tidigare idag hade jag panik nästan när jag tänkte på morgondagen. Nu vill jag få det gjort. Känner mig nästan stark. Konstigt hur det kan svänga. Hoppas att jag får ha den här känslan när vi åker in imorgon bitti.

Just nu känner jag någon form av acceptans. Det blev såhär, det är vidrigt orättvist och grymt, men det går inte att ändra på. Det finns ingen återvändo. Nu ska vi ta oss igenom det här.

Vi kommer nog inte ha tillgång till internet under helgen, men jag kommer skriva mer när vi kommit hem. Att skriva av sig fungerar bra som terapi för mig.

Återigen, tack till er alla för era berättelser, tankar och vänliga ord.

• MansonDust

Bebisen kommer vara jättefin oavsett, det är ju ert barn. Även fast han inte lever så får ni äntligen se er bebis efter alla dessa veckor av drömmande & fantiserande.. Ta med kameran, ta i alla fall nån bild, så ni har hemma att titta på. Minnet bleknar så himla snabbt tyvärr.. alla dessa små detaljer har jag sett på vår ena ängel på bild efteråt. T.ex att hon hade pappans tår. Bara en sån sak..

Vi väntar på vår Trea (v. 29) ♥ BF 9 Jan -09
  • hoppasålängtar

Lycka till i morgon! Jag ryser när jag tänker på att du har råkat ut för det som alla fruktar, att hitta ett allvarligt fel på ultraljudet och att barnet dör i magen... Tänker på er och hoppas att de tar hand om er ordentligt på sjukhuset.

• Azurblå

Det låter bra Odling, att du känner dig stark ikväll. Ni kommer att ta er igenom den här resan.
    Sänder många varma tankar till er båda!

• bubbli

tänker på er idag och kommer att tända ett litet ljus för er lilla prins!
    Hoppas allt går så bra som det bara kan göra.

• Mollie77

Tänker på er i dag...skönt att du känt dig lite stark...sorgen har många faser...Många kramar!

Svar på tråden UL-katastrof, vätska bakom nacke och runt lungor