• Odling

UL-katastrof, vätska bakom nacke och runt lungor

I morse var vi på rutin-UL, det som skulle bli den underbaraste upplevelsen någonsin blev en mardröm. Barnmorskan upptäckte vätska bakom nacken och runt lungor. Kändes som vi föll ner i ett avgrundshål när hon sa "alla organ ser bra ut, allt finns där. Det som är avvikande på det här fostret är dock..." Herregud, mardrömmen blir sann tänkte jag bara.

Detta innebär kanske en kromosomavvikelse, jag fick göra fostervattenprov direkt efter och ska få svar i slutet av veckan. Just nu tror jag nästan att detta är en mardröm, och väntar bara på att vakna. Vi gick ju dit glada och lyckliga och skulle få se vår bebis. När hon visade hjärtat så var det det vackraste jag sett. Sen sjönk vi ner i det svarta.

Har någon varit med om liknande? Hur gick det för er?

Jag vet inte hur vi ska överleva, vi gråter och allt är bara mörkt.

• Svar på tråden UL-katastrof, vätska bakom nacke och runt lungor
  • Daddys Girl

Jag beklagar verkligen sorgen. Önskar er all lycka i allt det jobbiga. Hoppas att det löser sig på bästa sätt för er!
    Kram!!

• LAA

Hoppas det gått bra idag och att du kunnat hålla kvar din styrka. Jag har tänkt på er flera gånger idag. Det är konstigt, ibland blir man känslomässigt engagerad i någon man inte känner alls, men det är väl det att vi alla är människor och det binder oss alla samman.

Ni grejar det här, det vet jag. Ofta är det så att när något jobbigt händer i livet så turas man om med att krisa. Den ena håller uppe den andra, och sen byter man. Så håller man på tills det ljusnar igen.

• Odling

Han kom igår, vår lilla älskling. Så liten och sjuk, alldeles svullen men så vacker.
    Det var en fruktansvärd dag. Hade värkar så jag visste inte vart jag skulle ta vägen, fick så mycket smärtstillande att jag var helt drogad men hade ändå mycket ont. När han skulle komma fick jag panik på riktigt. Men sen blev jag helt lugn.
    Trots att vi inte haft något barn som busat runt här hemma så var det någon som fattades när vi kom hem idag. Det var tomt.

Jag mår bra fysiskt.
    Skriver med imorgon, är så fruktansvärt trött.
    Tack till er alla för era tankar.

• Elin 75

Har inte skrivit tidigare men följt tråden. Jag vill bara beklaga det du fick lov att gå igenom....

• Cessy

Åh va ledsamt, jag beklagar verkligen. Kram!

• mirakelhopp

Skickar en stödjande kram till er! Finner inga ord, ta hand om er!

• månälva

Jag har tänkt på er i helgen, tack för att du skrev och berättade. Hoppas ni har fina minnen av er lille älskling. Ta hand om er och var rädda om varandra. Kram

• stjärnströssel

kram på er...tänker på er!

det blåser på toppen
Svar på tråden UL-katastrof, vätska bakom nacke och runt lungor