• Odling

UL-katastrof, vätska bakom nacke och runt lungor

I morse var vi på rutin-UL, det som skulle bli den underbaraste upplevelsen någonsin blev en mardröm. Barnmorskan upptäckte vätska bakom nacken och runt lungor. Kändes som vi föll ner i ett avgrundshål när hon sa "alla organ ser bra ut, allt finns där. Det som är avvikande på det här fostret är dock..." Herregud, mardrömmen blir sann tänkte jag bara.

Detta innebär kanske en kromosomavvikelse, jag fick göra fostervattenprov direkt efter och ska få svar i slutet av veckan. Just nu tror jag nästan att detta är en mardröm, och väntar bara på att vakna. Vi gick ju dit glada och lyckliga och skulle få se vår bebis. När hon visade hjärtat så var det det vackraste jag sett. Sen sjönk vi ner i det svarta.

Har någon varit med om liknande? Hur gick det för er?

Jag vet inte hur vi ska överleva, vi gråter och allt är bara mörkt.

• Svar på tråden UL-katastrof, vätska bakom nacke och runt lungor
  • Odling

Jag VILL INTE! Vill INTE föda ut en död minibebis. Vill inte att magen ska bli liten. Vill inte kunna dricka vin, äta brie och gravad lax. Vill INTE att det ska bli jul och att jag ska kunna dricka glögg med alkohol.

Jag vill se ut som en tjock boll på julafton. Jag vill ha ont i fogarna, må illa, få en navel som står ut. Jag vill bli så tjock att jag inte ser mina tår.

Jag vill ha vår bebis, LEVANDE!

• Ninno
    Odling skrev 2008-10-30 19:13:22 följande:
    Jag VILL INTE! Vill INTE föda ut en död minibebis. Vill inte att magen ska bli liten. Vill inte kunna dricka vin, äta brie och gravad lax. Vill INTE att det ska bli jul och att jag ska kunna dricka glögg med alkohol. Jag vill se ut som en tjock boll på julafton. Jag vill ha ont i fogarna, må illa, få en navel som står ut. Jag vill bli så tjock att jag inte ser mina tår. Jag vill ha vår bebis, LEVANDE!
    Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva till dig. Jag beklagar djupt er sorg och ber för att ni ska hitta ett ljus i allt detta mörker som ni befinner er i nu. Det finns ju inga ord som kan beskriva hur fruktansvärt jobbigt detta måste vara för er och för dig. Jag ska tänka på er. :(

Tusen styrkekramar till er!!
  • syskonlängtan 73

å vad ledsen jag blir att man ska behöva vara med om detta..
    önskar jag kunde ta bort din rädsla för att föda honom..o jag önskar jag kunde ta bort din smärta..
    men det kan jag inte..har en vän som gick igenom det du gör för ca 6 månader sedan..hon är gravid nu i v 7..
    det var en tuff tid för henne..
    usch...vilken mardröm...man SKA INTE överleva sina barn..usch..
    stora kramar till er o er vackra ängel.

• Vilda Tiger

Jag önskar vi kunde hjälpa dig att bära din och din sambos/ mans stora sorg. Så att det i alla fall blev uthärdligt för dig. Jag har tänt ett ljus för er son här hemma och önskar av hela mitt hjärta att ni kan finna ett ljus i livet snart igen. Gråt och ta hand om varandra. Minns att det blir bättre. *kramar om*

Älskade Lyckeli kom 080722
  • syskonlängtan 73

Livets hemlighet:allt kommer bli bra.

• bubbli

beklagar så otroligt mycket,jag fick avbryta en graviditet i vecka 21 pga.missbildningar hos vår lilla pojke i februari i år.
    Förlossningen är bara ett vackert minne,hoppas att du också kan få uppleva din förlossning som fin trots allt.
    (Er plutt kommer alltid att vara med er oavsett!)

Ta hand om er och vårda den sista tiden med er lilla Liten ömt.
    Kom ihåg att be om handavtryck om ni vill ha det också,eller avgjutningar.Jag ångrar så att jag inte fick med mig en avgjutning av den lilla handen.Hade varit ett underbart minne av vår ängel-bängel.

• CS75

odling, min väninna var med som samma sak för en månad sedan. Hon sa att förlossningen trots allt hemskt var fin på nåt sätt och att alla droger hjälpte till att göra det hemska uthärdigt. Hon sa också att det kändes väldigt viktigt att få hålla sitt lilla döda barn i famnen efteråt och sörja det hela ordentligt. Massor med styrka åt er till lördag så att ni orkar genom denna mardröm..=(

Svar på tråden UL-katastrof, vätska bakom nacke och runt lungor