• Odling

UL-katastrof, vätska bakom nacke och runt lungor

I morse var vi på rutin-UL, det som skulle bli den underbaraste upplevelsen någonsin blev en mardröm. Barnmorskan upptäckte vätska bakom nacken och runt lungor. Kändes som vi föll ner i ett avgrundshål när hon sa "alla organ ser bra ut, allt finns där. Det som är avvikande på det här fostret är dock..." Herregud, mardrömmen blir sann tänkte jag bara.

Detta innebär kanske en kromosomavvikelse, jag fick göra fostervattenprov direkt efter och ska få svar i slutet av veckan. Just nu tror jag nästan att detta är en mardröm, och väntar bara på att vakna. Vi gick ju dit glada och lyckliga och skulle få se vår bebis. När hon visade hjärtat så var det det vackraste jag sett. Sen sjönk vi ner i det svarta.

Har någon varit med om liknande? Hur gick det för er?

Jag vet inte hur vi ska överleva, vi gråter och allt är bara mörkt.

• Svar på tråden UL-katastrof, vätska bakom nacke och runt lungor
  • salamanca

Lycka till!
    Har gått igenom samma sak. Vi hade tur & vätskan försvann till slut trots att det var på massa ställen.Tog bara ett nupp, hade det visat upp låga siffror hade vi gått vidare med foster vattens prov.
    Förstår vilket helvete ni går igenom. Vi orkade inte berätta att vi var gravida för någon.

Jag håller verkligen tummarna för er & sänder över alla styrke kramar som bara går!

• salamanca

kan tillägga att vätske ansammlingarna var i nacken, över bröstet & längst ryggraden.
    Ibland kan det tydligen hända utan att det finns en förklaring för att senare bara försvinna.
    Vår pojke ( som fortfarande är i magen -är 37+5 ) hade dock inget runt lungorna så kan inget om detta.
    Hoppas på de bästa nyheter för er!

• Odling

Han hade somnat. Hjärtat var stilla.
    På lördag kommer han ut. Bara 20 veckor gammal.

Vi fick ingen marsbebis. Han var för sjuk, det hade kommit mer vätska i hela kroppen. Han somnade.

Undrar om man kan dö av sorg?

• LindaMZ

Beklagar verkligen sorgen *kramar om*

• alexberg

tänker på dig och skickar en kram!

• Audrey Will

*Kramar om*... sa fruktansvart sorgligt.

• Tina och Fredrik

beklagar sorgen.
    ta väl hand om er nu och jag ger en styrkekram

• salamanca

Jag är så otroligt ledsen för er skull.
    Livet är fruktansvärt orättvist!
    Kramar

• CS75

oh nej!!! Jätte lessen för er, kramar och styrka till imorgon!!

• syskonlängtan 73

beklagar är ett lamt ord för vad ni går igenom..
    ja..jag tror man kan dö av sorg...hoppas du klarar dig vännen.

Svar på tråden UL-katastrof, vätska bakom nacke och runt lungor