• Odling

UL-katastrof, vätska bakom nacke och runt lungor

I morse var vi på rutin-UL, det som skulle bli den underbaraste upplevelsen någonsin blev en mardröm. Barnmorskan upptäckte vätska bakom nacken och runt lungor. Kändes som vi föll ner i ett avgrundshål när hon sa "alla organ ser bra ut, allt finns där. Det som är avvikande på det här fostret är dock..." Herregud, mardrömmen blir sann tänkte jag bara.

Detta innebär kanske en kromosomavvikelse, jag fick göra fostervattenprov direkt efter och ska få svar i slutet av veckan. Just nu tror jag nästan att detta är en mardröm, och väntar bara på att vakna. Vi gick ju dit glada och lyckliga och skulle få se vår bebis. När hon visade hjärtat så var det det vackraste jag sett. Sen sjönk vi ner i det svarta.

Har någon varit med om liknande? Hur gick det för er?

Jag vet inte hur vi ska överleva, vi gråter och allt är bara mörkt.

• Svar på tråden UL-katastrof, vätska bakom nacke och runt lungor
  • månälva

Du är så bra på att beskriva dina känslor och tänker så förnuftigt trots din stora sorg. Det är inga små steg du tar och det är stort av dej att kunna känna glädje av andras barn. Jag är helt säker på att du kommer få lyckan att vara gravid och föda fram ett levande barn så småning om. Jag förstår om det kanske inte är det första du/ni tänker på nu eller så kanske det känns som du vill bli gravid fortast möjliga. Det är helt naturligt att tänka på båda sätt och det är bara ni som kan avgöra vad som är rätt för er. Många kramar

• Sirelisse

Odling:
    Skönt att höra att du orkar ta dig ut och att det är ok för dig med andra barn omkring dig.
    Låter som att du haft en lite bättre dag idag? Hoppas att jag har rätt.

• Odling

Imorgon åker vi iväg en sväng, ska bo på fint hotell en natt och bara ta hand om varandra. Blir skönt att komma ifrån lite. När man är hemma hela tiden så blir det lätt att man ältar. Behöver känna att det finns en framtid, ett annat liv än detta i sorgen.

Hoppas ni alla får en fin helg. Sköt om er och era familjer.

• SBoren

Tittar in här och vill vekligen beklaga... Så ärligt att ni fick hoppet tillbaka efter första UL... Men så blev det såhär... Skönt ni ska åka iväg och bo på hotell och ta hand om varandra, behöver ni verkligen nu...

• Disan

TS: Ta hand om dig nu i helgen och försök att njuta lite!!

BabyRo född 070620 & Virvla i magen BF 090328
  • Sirelisse

Odling:
    Önskar dig en härlig hotellvistelse och hoppas att den ger dig lugn och avkoppling från den senaste tidens händelser

• Malel

Va skönt att du funnit hoppet tillbaka till viss del. För nånstans bakom den hemska tragedin och sorgen finns ju så mycket mer.
    Ni är väl värda att få lite hotellyx. Ta hand om er och hoppas att ni får det bra.
    STORA kramar !!

• Fjärilsmamma

Jag hoppas ni kan njuta av er hotellvistelse. Ibland måste man få komma ifrån.

• Odling

Nu har vi kommit hem igen. Det var väldigt skönt att åka bort, men väldigt jobbigt att komma hem. Jag flydde från det jobbiga en stund när vi var bort, och nu kom det tillbaka med full fart. Måste jag fortsätta med livet nu? Hur ska jag kunna göra det?

Vi promenerade väldigt mycket igår, och nu har jag så himla ont i fogarna/höfterna. Jag har haft lite ont tidigare, och försökt undvika att promenera så mkt, men igår struntade jag i det för det var skönt med frisk luft. Kan foglossning komma tillbaka efter förlosssning? Känns som att min kropp hånar mig när jag har gravidkrämpor trots att jag inte är gravid.

Såg en gravid tjej på hotellet, hon var nog i v 20+. Blev så avundsjuk! Jag blir inte ledsen av små barn, men henne blev jag ledsen av! Jag ville säga till henne att du skulle bara veta hur mycket åt helvete det kan gå för dig, passa på att vara nöjd så länge din bebis lever för snart kan det vara död. Usch! Hatar att vara bitter och avundsjuk...

Jag har haft en dålig eftermiddag, grät i över en timme i bilen på vägen hem. Kunde inte sluta! Och nu skulle vi åka till svärfar (jävla fars dag), men jag orkade helt enkelt inte följa med. Min man åkte själv, han är så stark. Han orkar med så mycket som jag inte gör. Jag skulle kanske ha kunnat samla ihop mig och tvingat mig att följa med, men jag tänker faktiskt inte göra saker jag inte mår bra av just nu. Så ego får man väl vara?

Skönt att skriva av sig lite. Idag är en jobbig dag.

Svar på tråden UL-katastrof, vätska bakom nacke och runt lungor