Inlägg från: goshheidi |Visa alla inlägg
  • goshheidi

Augustibebisar 2008

Kul med ny tråd!! :) *lägger till i favoriter*
    Är uppe o ammar sötnosen. Nu genast tillbaka i säng. Nattinatti allihopa.

• goshheidi

VT, ååh, två gånger per natt är ju superlyx det med!! :) Vet inte vad det var med F inatt. Han var vaken en gång i timmen och drack bara en liten skvätt. Kanske han håller på och ökar mjölkproduktionen :/ Jobbigt var det i varje fall :( Jag går som i en dimma idag och hänger inte med riktigt...Man känner sig lite som en dum blondin ibland :)

• goshheidi

Mareld, ja jösses vilket bök med journalen. Min printades ut direkt i förlossningssalen så jag fick den med mig genast. Det måste ju vara många som frågar efter sin journal om du fick till svar att de inte kan hålla på o springa dit fram o tillbaka, så de borde ju komma på nån lösning till problemet istället för att svara sådär...

• goshheidi

VT, jo här flyter det oxo lite bättre när P e borta. Ingen som e här då och pussar på F så han vaknar :) hihihi. Tänkte få spunk i morse igen för det var samma sak igen, men som tur var så grymtade F till lite bara och fortsatte sova. Jag tror att män inte fattar hur tröttsamt det kan vara att få sömnen avbruten flera gånger per natt. P säger att han förstår preciis och påstår att han vaknar oxo varje gång F gråter, men det stämmer inte! :) För ibland ligger han o snarkar då jag tar upp F, och det är ju inte riktigt samma sak att vakna till och få somna om som att vara vaken och amma. Det vill i alla fall jag påstå...men det kan ju förstås vara svårt om man har svårt för att somna om igen.

• goshheidi

Lana, *kramar om* Det blir nog bra ska du se. De sömnlösa nätterna och lilla krabaten som kräver 100% uppmärksamhet kan ta ut sin rätt ibland. Inte är du ju värdelös gumman!! Prata med barnmorskan. Hon kan säkert få dig att må bättre.

• goshheidi

Gokväll tjejer!

Jucea, jag var också ute på pyjamas-med-tossor-jakt idag. :) Jag hittade dock så många att välja mellan att jag blev alldeles snurrig. Valde till slut ett par med söta får på :) Sen hittade jag en ursöt body med texten "I'm the cutiest one" i följande storlek :)

Har proppat i mig en hel låda med delicato kokosbollar idag :/ (6st) Fortsätter jag med dethär frosseriet så kommer jag ju att se ut som en buddah staty till julen :( Och jag tänkte göra lite yoga idag, men det har jag helt enkelt inte hunnit med.

Amelie...jag har också funderat på städfirma. Det kan ju inte kosta så mycket att ha nån att komma och städa ett par timmar ... Vad lyxigt det skulle kännas. Vet bara inte vad jag själv skulle göra under tiden... Inte kan man väl bara sitta på soffan när det kommer och städar? Eller?

• goshheidi

Hihihi :) Å Felix sprutmålade duschkabinen idag. Plötsligt som han låg på skötbordet så kom en prutt och en projektil med senapsgult bajs sköt ut. Jag skrattade så jag grät och sa att P skulle komma och titta :) Det var ett rejält tryck i den fisen :) haha. Inte konstigt att det ibland läcker ut på sidorna!!
    Och minen på F efteråt var värd en miljon. Han sken som en sol.

Hallonsocka skrev 2008-10-16 18:48:31 följande:
    HAHAHA Pyret nös just och pruttade samtidigt jösses vad hon skrämde A som hon satt hos!
  • goshheidi

Jucea, haha. Ja F bajs skulle säkert också flugit så långt oxo om inte duschkabinen stått i vägen :)
    Oj så lång er Ted har blivit! :) Växer han så det nästan syns? Felix som är en månad yngre nästan drar storlek 60 nu.

• goshheidi

Varje gång jag sätter undan ett plagg som har blivit för litet så brukar jag snegla lite vemodigt mot kläderna han hade på BB...stl 50...Tänk så snabbt de växer ändå... Suck...
    Ja, inte hinner de använda kläderna särskilt mycker precis :)

Denhär veckan har F börjar le massor och jollra! :) Så roligt när man börjar få gensvar.

Låter ni era bebisar titta på TV? Felix tittar såå intensivt när vi har på TV:n, men det sägs ju inte vara så bra...

• goshheidi

Igårkväll bjöd Pelle hem två av sina arbetskompisar och de hade med sig goda ostar och dippsåser m.m. Killarna drack vin och jag njöt av min första cider på ett år!! :) Gudars vad det var gott, och för att inte tala om Brie osten! Tror nästan att jag åt upp största delen av den! :)
    Klockan 12 ville killarna ut till baren och P följde med. Jag sa, kom snälla hem två tiden. Jorå, han höll tiden och var hemma två, men klockan tre började han må illa, och vad gör han? Jo, KRÄKS I SÄNGEN!! Jag blir så arg så jag buffar honom nästan ur sängen. Jag tar F och vagnen och lägger mig i gästsängen. TÄnker att han får ligga där och stinka och jag sa att härregud ska jag ta hand om två barnungar??!!?? I morse när jag gick in i sovrumet så sov han på golvet och kved: snälla tyck liiiite synd om mig i alla fall :) jo jag tackar. Vrider man i sig så mycket alkohol att man kräks i sängen så får man nog bara tycka synd om sig själv. Jag sa att jag lyfter inte ett finger, utan han får städa och göra rent i sängen och byta alla sängkläder alldeles utan hjälp.

Men vår älskade lille F, har haft tre jättebra nätter i sträck nu! :) Klockan sju på kvällen har han somnat och sedan har han sovit jättesött och velat bli ammad med två timmars mellanrum och själv har jag gått o sova kl 11. Klockan åtta steg vi upp och badade. Lite tröttsamt med så täta amningar men är ändå så glad att han inte varit vaken till klockan tre på natten!!

Angående ökad fertilitet efter graviditen. Har säkert nåt att göra med att livmoderhalsen är mera öppen efter förlossningen? kanske?

Svar på tråden Augustibebisar 2008