Inlägg från: goshheidi |Visa alla inlägg
  • goshheidi

Augustibebisar 2008

jucea...ekonomin. Här har vi ett gemensamt konto, plus varsit eget. Det bråkar vi faktiskt nästan inte alls över, men så har vi inte just nu några stora utgifter heller utöver det vanliga. Vi sätter undan till det gemensamma kontot varje månad och från det betalar vi bara för mat, bolagshyran, blöjor och annat till F. Barnbidraget går också till det gemensamma. Sen har vi då våra egna konton som vi sköter helt själva. Jag lägger mig inte i vad han gör med sitt och han inte med mitt.

• goshheidi

:) Ja, jag är väldigt noga med min egentid. Jag tar också med mig vindruvor och annat gott och riktigt gottar och unnar mig den stunden för mig själv. Sen är jag som en ny kvinna när jag kommer ut ur rummet. Laddad och glad igen :) haha.

• goshheidi

hihihi... Felix har börjat med nåt nytt nu. Han suger på ena handens knogar och drar i några hårstrån, eller kniper sig i kinden med den andra. :) Tycker att det skulle göra ont, men han verkar gilla det :) *fniss*

• goshheidi

Carina, jag håller på och sätter tutten tillbaka i Felix mun just nu. Den faller ut och så får jag trycka in den igen. P är på läger så jag är ensam hela helgen :( Trist.

• goshheidi

Carina, nej jag ger inte ersättning. Har fortfarande tillräckligt med mjölk. Men det är säkert mysigt att sitta och ge från flaska också?

• goshheidi

Carina och VT, ja det är vi nog avundsjuka på. I alla fall jag är det som har så täta amningar. Men har oxo svårt att be P stiga upp mitt i natten o gå o värma upp mjölksom finns i frysen. På nåt sätt känner jag att det inte riktigt är rättvist - åtminstone inte in i veckorna. Då är det mycket lättare att jag matar honom som inte behöver stiga upp kl 6 på morgonen. är ju tröttsamt men jag får ju sova mitt på dan istället. D  kan inte P göra på jobbet...

Svar på tråden Augustibebisar 2008