Inlägg från: goshheidi |Visa alla inlägg
  • goshheidi

Pling, har också tänkt det :) Och nån gång när jag tycker att det har funnits riktigt mycket mjölk i brösten och han har ätit det helt tomt så har jag tänkt att NUU kommer han säkert att hållas mätt i längre än två timmar. Jo, pyttsan :)

• goshheidi

Jucea, nu hittade jag den på en finsk hemsida också :) Där heter den Sappi-saippua :) hihi.
    Tack för tipset!

• goshheidi

Jucea, tack för tipset om gallsåpan! Hittade här i butiken och det fungerade jättebra! Alla bajsfläckar försvann.

• goshheidi

nääää vilkettrist bemötande du fick på jobbet Jucea :( 

Idag fick P veta att alla på hans jobb eventuellt kommer att bli permitterade minst en vecka och högst tre månader :/ Bra för Felix och mig men s-k-i-t för ekonomin...

• goshheidi

jag tror att det betyder ingen lön alls under den tiden de är hemma.. men är inte helt säker.

Vilda Tiger skrev 2008-11-18 17:52:18 följande:
    Heidi Vad betyder det? Att de får gå hemma med en viss del av lönen?
  • goshheidi
    jeng skrev 2008-11-18 18:29:29 följande:
    heidi, fy fasen vilken situation att sitta i!! det är dåligt med jobb då på företaget antar jag??? de måste ju komma ut med information i god tid iaf så att man vet vad man måste klara sig på!! gud asså man kan ju inte bara klara sig i 3 månader utan lön sådär!!! usch, lider verkligen med er!!!!!
    Jucea, Idag fick de reda på att det blir bara en vecka per man. Vilken tur! Och det händer först i december. P ska försöka få sin vecka i samband med julhelgen, så kan han spara sin sparade föräldraledigetsvecka tills lite senare istället.
  • goshheidi
    luzorsus skrev 2008-11-18 19:26:12 följande:
    Var på bvc idag med min stora tjejs infekterade nagelband.Hon hade först på fingret sen kom det på tån oxå. Tydligen var det streptokocker.......hennes faster har det och då visade det sig genom hög feber och väldigt ont i halsen........för Tova visade det sig genom infekterade nagelband. Penicellin i 10 dagar.
    Så märkligt... Men kan det kanske vara nåt sånt jag har också.  För först hade jag nåt med nagelbandet på stortån, sen när det hade läkts så hände samma med tån bredvid och nu är det tån bredvid lilltån... Men det har ju gått över av sig själv så... då måste jag kanske inte gå till doktorn?

Imorgon ska jag på massage. Fy så skönt det ska bli! Min svärfars sambo tar hand om Felix under tiden. Han har börjat äta mer sällan nu. Det kan gå upp till fyra timmar mellan matningarna. Det är verkligent skönt! Men han är definitvt inne i sin 12 veckors utvecklingsfas för han har varit mycket grinigare om kvällarna nu. Men jag har kommit på en bra idé hur jag ska få honom att inte kinka så mycket vid bröstet. Jag lägger honom vid bröstet men sätter först ett finger i munnen på honom, för han älskar att suga på dem, sen när han suger som bäst så byter jag om till bröstvårtan, och han märker inte skillnaden att jag byter :) Och sen går allt som en dans.

På tal om massage.... :) Masserar M fortfarande dina fötter lika ofta som tidigare VT? Kommer ihåg att han gav dig massage hela tiden under graviditeten och jag var så grön av avund!! :) för P masserar nästan aldrig. Bara om man tjatat i typ hundra år och då också så masserar han bara en kort kort stund.

Nämen uschdå VT, nu läste jag om knölen, fy farao!!! Jag ska hålla alla tummar och tår för att den är godartad och att det inte finns nån annan stans!! *styrkekramar till er båda*
  • goshheidi

Rimfolina, ushdå :( Läste och grät jag med.

Idag ska jag då med tåg till mina föräldrar och är där tio dagar. Funderar om jag verkligen har fått allt nerpackat som jag (vi) behöver ha med oss.... Hmmm....

Svar på tråden Augustibebisar 2008