Inlägg från: goshheidi |Visa alla inlägg
  • goshheidi

Augustibebisar 2008

snart sommar... hmmm... Min brors dotter hade jätte stora problem med sin mage när hon var bebis. Hon bajsade typ var tionde dag eller nåt sånt. De gav henne malt extrakt, men jag vet inte från och med vilken ålder hon fick det... Kanske du kan höra med nån doktor?

• goshheidi

en milliliter – ett kryddmått – salt i en deciliter kokande vatten som sedan får svalna. Man bör bara använda nygjord lösning. Färdiggjorda koksaltdroppar finns att köpa på apotek.

• goshheidi

hej....har inte varit inne på några dagar. Har varit ganska nere :(

Fick igår veta att Pappas cancer antagligen spritt sig till hjärnan. Han ska i röntgen idag.
    Han sa till sin läkare att hakan ibland domnar bort, och läkaren sa att det kan bero på växt i hjärnan :(

Och min arbetskompis man dog knall o fall för ett par dar sen när han var på gymet :( Lämnade min arbetskompis och deras två döttrar på 6 och 9 år :( *gråt*

Är i normala fall inte vidskeplig, men en kastrull jag hade med kokande vatten på spisen började guppa fram o tillbaka och enligt skrock så betyder det att nån kommer att dö, och det hände bara nån dag innan hennes man dog, och jag tänkte då att äh, såntdär dumt skrock, det betyder nog ingenting...
    Jaja. det är ju bara skrock och vidskepligheter, men i alla fall.

Tråkigheter, tråkigheter :( Men min mamma o min mormor kommer hit idag. Ska i alla fall bli roligt att träffa dem. Och tillsammans med lille Felix kan man inte vara nere särskilt länge. Han är så leende och glad hela tiden (nästan :) )

• goshheidi

if only, läste också din presentation. Ojoj. Vilken lycka att allt gick bra och att de inte slutade med återupplivningen!! Hur många dagar låg hon nerkyld? Och till vilka grader kyldes hon ner? Jätteläskigt!

• goshheidi

Hejsan. Ni har skrivit så mycket igen på några dagara, så jag har inte hunnit läsa ikapp riktigt allt än :)

Men Carina, är du gravid igen?? :) Grattis i massor!

Tack för allt ni skrev om min pappa. Det var tyvärr så att cancern hade spridit sig till skallen :( , och de ska börja med strålning så fort som möjligt. Det är i alla fall tur att de fortfarande kan göra något åt saken... På fredag nästa vecka åker jag upp dit för att hälsa på honom, min mamma, min syster o bror ja, hela tjocka släkten, och är sedan där i tio dagar. Åker med tåg och Felix kommer med såklart och jag har fixat platser i tåget så att jag kan ha vagnen bredvid mig. Går säkert bra. Men P kommer nog att ha ganska ledsamt när vi åker... tänk...tio dagar utan lille gubben!!!

Min mamma och min mormor har varit här på besök i tre dagar. Och tänk!, min mormor 76 år, tvättade alla våra fönster!! Hon är verkligen en stålmormor, och hon sa dessutom att hennes favorit sysselsättning är att tvätta fönster!! Okej då sa jag. Varsågod då bara! :) P sa att hon är hemskt välkommen hit till våren också. Han kan t.o.m betala tågbiljetten åt henne om hon kommer hit och tvättar fönster sa han haha.

Och under tiden hon tvättade sydde jag gardiner till vardagsrumet. Felix var så snäll och satt i sittern och såg bara förundrat på när vi höll på. Inget knirr knorrande utan bara joller och leenden kom från honom :)

Han jollrar förresten jättemycket. Både min mamma o mormor tyckte att han var tidig med det och att han var så duktig som jollrade så mycket. :) *stolt mamma* Och sen log han massor åt dem.

Felix börjar natten med att sova i vagnen och sedan beroende på hur trött jag är när han vill bli ammad nästa gång så sover han antingen vidare i vagnen eller så tar jag honom brediv mig i sängen. Är jag jättetrött då så ammar jag honom liggande. Är jag lite piggare så ammar jag honom sittandes och lägger ner honom i vagnen tillbaka. Han sover lika bra på båda ställena.

Tvättmaskinen går för jämnan här hemma hos oss. Tvättar nog en maskin per dag... fattar inte hur det kan bli så mycket tvätt...

Jucea, wow vad det blir fint när ni renoverar. Vad duktiga ni när!

• goshheidi

Hejsan Pling, det var inte igår! :) Kul att se dig här inne.

Det är lite olika vilken tid Felix sover middag. Det beror lite på vilken tid vi har stigit upp på morgonen. Men han håller stenhårt fast i sina två timmars perioder. Han är vaken två timmar, sover två timmar, är vaken två timmar, sover två timmar osv, och vill bli ammad med oftast två timmars mellanrum. både dag och natt...

• goshheidi

Pling, tråkigt att ni bråkar :( Vad är det ni bråkar mest om?
    Här bråkar vi mest om städningen.... suck...

• goshheidi

Angående smakisar. Jag gav Felix pyyyttelite potatismos häromdan. Hans min var värd en miljon :) Inte alltså en hel tesked. Det var nog mera lika lite som lillfingernageln ungefär. Bara så att han skulle få smak på det. Tror nog att han kommer att gilla det sen när han blir lite större. Han är ju bara elva veckor än lillpyret.

• goshheidi

Jucea, ja ni får nog ge er varsin klapp på axeln. Ser mycket bra ut!

Skönt för din mamma att behandlingen är över! Såg i din blogg att hon hade riktigt kort hår nu. Vad är det för medicin hon måste ta i fem år?

Min mamma är också klar med sin behandling nu. Sen blir det efterkontroll i fem år, men jag sa lite betsämt åt henne att hon ska sjutton se till så att hon fortsätter att gå på efterkontroll också efter fem år. Det var ju på det sjätte året som de upptäckte att det hade kommit tillbaka för henne.

• goshheidi

Ni skrev något om egentid också. Här har jag måndagagar kl 21 - 22 och onsdagar 21 - 22 min egentid. Då nästan låser jag in mig i sovrumet och tittar på mina favoritprogram på TV. P får bara störa mig i värsta nödfall. Skönt med egentid. Det måste man ha.

Svar på tråden Augustibebisar 2008