Augustibebisar 2008
Usch, det är så obehagligt att det verkar vara så vanligt med barn som dör... Igår fick jag några foton på Vilmer, min lillebrors bebis som dog i magen för ett par veckor sen. Lilleman...
Usch, det är så obehagligt att det verkar vara så vanligt med barn som dör... Igår fick jag några foton på Vilmer, min lillebrors bebis som dog i magen för ett par veckor sen. Lilleman...
Umeå låter annars som ett alternativ som skulle kunna funka för mig...
Ester, den stackars lättväckta lilla skitungen, har inga rutiner på dagen. Stackarn somnar när hon är trött för att sen väckas av något rätt snart. Men just nu sover båda tjejerna. Och sen sover hon, iaf just nu, väldigt bra på nätterna.
Vem var det som ville dela med sig av frågor till dopgästerna? Inboxa gärna, hinner sällan läsa ikapp... Tack på förhand!
Det där med frågorna till dop/namngivning, var det inte nån som ville dela med sig av sina frågor? Vi har dop på söndag och lite tight om tid och jag skulle gärna snylta på nån annans frågor om det går bra... Inboxa om du vill hjälpa mig. Tack!
Mareld, vi döper våra barn samma dag! Vi ska ha vårt dopsamtal ikväll.
Mareld: Ja, det känns som att läget är under kontroll. Vi ska se till att Tyra når upp för att hälla dopvatten i dopfunten, komma ihåg att ta med hennes lilla glaskanna och en handduk, fixa med klänningen (lånar av kompis) och sånt. Min storebror ska vara gudfar och bära in henne och hans tjej ska vara gudmor och hon får välja en text/dikt som hon ska läsa. Pappa och en tjej ska sjunga ett par sånger och vi har valt två psalmer. Vi döper henne i "bönhuset" i byn där vi gifte oss och döpte Tyra under en vanlig söndagsgudstjänst (Missionskyrkan) och sen bjuder morfar dopgäster + församlingen på doptårta och kaffe. Enkelt och fint, tycker vi. Hur lägger ni upp det?
Mareld, det låter som att ni har planerat ett mysigt dop också! Gott med smörgåstårta! Sångerna som pappa och Kicki ska sjunga är från babysången vi gick på när Tyra var liten (mindre). Måste komma ihåg att hämta klänningen idag så att vi hinner stryka och fixa i god tid.
Ester har också blivit mycket gnälligare och hon som aldrig har gråtit gråter nu ganska ofta på kvällarna när hon är trött, speciellt om pappa tar henne, tyvärr. Men det går ju över! Dessutom måste hon vara inne i en riktigt växperiod, hon har de två senaste dagarna ätit med ca 40-90 minuters mellanrum. Som tur är har hon ändå sovit bra på nätterna, ätit en eller två gånger bara. Hon sitter ofta och tittar på sina händer och fötter, gnuggar med händerna och sparkar med benen, spottar och fräser och "pratar". Och så har hon äntligen börjat skratta högt lite oftare! Det har jag längtat efter. Idag låtsades jag att jag nös och hon skrattade åt det säkert 20 gånger. Mammas lilla skitunge!
Har ni testat att ge era barn ersättning och gillar de den? Jag har också köpt hem en tetra ifall att men Tyra gillade aldrig ersättning, hon vägrade dricka den!
Skickar en kram till Heidi...
Kesso: Precis som du och Saliva...