Inlägg från: Rimfolina |Visa alla inlägg
  • Rimfolina

Augustibebisar 2008

VT, vad skönt att ni har fått besked! Hoppas att allt går bra med strålningen nu och att huden klarar det bra. Vi fortsätter att hålla tummarna så länge...

Kul att läsa om allas helg, har precis varit och ätit julbord med mitt jobb. Nu en lussekatt med maken...

• Rimfolina

Här har man fått ställa väckarklockan för att hinna med barnmorskans telefontid. Båda ungarna sover som små grisar...

• Rimfolina

Jag vill också ha en monsterbulle! Blir dock lite dyrt om man ska räkna med resan ner...

• Rimfolina

Wiem, Ester biter när hon är riktigt hungrig och otålig, som om det skulle rinna till fortare då...

Lana, vad trist att hon inte går upp mer. En kompis till mig som är sjuksköterska sa att det finns tjejer som helt enkelt inte har tillräckligt fet mjölk som kan få detta problem. Kolla med läkaren om man kan testa mjölken eller så. Och om du skulle vara en av dessa tjejer så är det ju inte ditt fel, du gör ju så gott du kan och har verkligen försökt allt!

Min pappa som är bonde frågade mig och en ammande kompis om vi ville skicka med ett prov när de hade provmjölkning av kossorna sist... Tyvärr var det ju bara ett skämt, det vore verkligen intressant att få en analys av mjölken.

• Rimfolina

Jag har redan skrivit och klagat om blöjstorlekarna. Men man borde skriva om önskemål på "uppfångare" fram och bak på strl 3 och kanske 4 på Liberos blöjor också, Ester får byta till strl 4 nu när paketet är slut och eftersom hon fortfarande helammas så kommer det ju väldigt löst bajs som ganska ofta pyser över där bak... Alltså, jag menar att barn som helammas några månader behöver större strl än 2. Vi använder också EuroShopper men bara till Tyra och bara dagtid. Vi började med dem lite för tidigt och då kom det ALLTID över i bakkanten eftersom de inte har någon resår bak. Men nu funkar de superbra!

Kesso: Tänker på er!

• Rimfolina

Usch, Carina, vad läskigt! ur är det med er idag?

Ester låg på rygg i natt och i morse när hon vaknade och jag är jätterädd att hon ska ramla ur vaggan när hon vänder sig. Hon ska få Tyras spjälsäng men sängen Tyra ska ha gick inte upp för trappan så vi har lämnat in den för att kapa ner gaveln. Den ska bara målas lite så är den klar. Tror at E får sova i korgen inatt även om hon är lite för lång, den har högre kant än vaggan. Hon kryper ju ändå ihop så när hon ligger på mage...

jucea, jag skulle kasta ut Patrik om han körde full, jag skulle bli skogstokig. Det blev jag på mitt ex i USA... Och flyttade så småningom hem och lämnade honom.

• Rimfolina

Och förresten, tack för att ni bryr er! Vet inte riktigt varför jag vill visa er Annas blogg men på nåt sätt så känns det lättare, som att ni delar vår sorg... Tack!

Svar på tråden Augustibebisar 2008