Inlägg från: Rimfolina |Visa alla inlägg
  • Rimfolina

Augustibebisar 2008

Trist, Kesso... Vi tänker på er med och hoppas att ni trots allt får en fin jul!

Idag har vi bakat pepparkakor, hela familjen utom Ester, förstås. Imorgon ska vi ha glöggfika med några vänner så imorgon ska det bakas lussekatter mellan qigong och gäster. Lite stressigt, men så är mitt liv just nu. Min farfar fyller 85 år idag så vi har eftermiddagen fullbokad också. Middagstips??

• Rimfolina

VT, tack för tipset men vi har 1,5 mil till närmaste affär och vi har nog tänkt försöka slippa att åka dit idag... Det får bli köttfärssås eller nåt, har en del grejer i frysen!

• Rimfolina

Lilla: Har en kompis som har åkt Kalix-Uppsala t/r ensam med sin lilla tjej som också är född i augusti och det gick bra. Åk och ha kul om du kan hitta en barnvakt åt storasyster!

• Rimfolina

Hoppas att ni alla har haft en fin första advent, trots vardagen som inte alltid är så kul!

• Rimfolina

KaOl, jättefin klänning och snygg tårta! Men vad annat kan man få med landslagskockar!? Grattis igen!

• Rimfolina

Kesso, stor KRAM till dig/er!

Hallon, Ester har bara vänt sig av misstag. Det är flera veckor sen, nu är hon mer intresserad av att sitta.

• Rimfolina

Ester äter en gång tidig morgon, en när vi stiger upp, en gång till lunch, sen sover hon ofta jättelänge och på em/kväll kan hon äta 1 gång i timmen tills vi går och lägger oss. Och vissa dagar äter hon varannan timme... Men på nätterna sover hon minst mellan 23 och 4, som regel. I morse åt hon inte förrän 5:30. Hon bajsar senapsfärgat, typiskt amningsbajs. Ibland är det lite grönaktigt men det beror kanske på vad man själv har ätit eller nåt.

KaOl, vilken stilig kille!

Har också nya bilder på tjejerna om nån är nyfiken.

• Rimfolina

Här säger inte BVC nåt, jag åker in med Ester 1 gång i månaden men hon har ju följt sin kurva hela tiden. Idag vägde hon 6100 g och var 63 cm lång.

VT: Tack! Clownen är en kul kompis! Ja, visst är man stolt över sina underbara små skitungar!

• Rimfolina

Vet ni vad jag gör, jag sitter och dricker starkvinsglögg på en tisdag, helt ensam! Visst låter det tokigt!? Min man är på hockey och kommer hem om en timme, typ. Ungarna sover och jag njuuuuter...

Svar på tråden Augustibebisar 2008