Inlägg från: Rimfolina |Visa alla inlägg
  • Rimfolina

Augustibebisar 2008

Lana, det finns nog inget som säger att man "ska" byta till spjälsäng men det känns som att det är dags hos oss nu. Vill ju inte att hon ska ramla om det går att undvika.

VT, ja, det kanske är så det är... Hur har ni det i helgen?

Kesso, hur mår ni idag?

Har inte läst hela tråden nu, kanske får svaren om jag hinner läsa vidare...

• Rimfolina

Pling, "vi som ammar" stämmer inte riktigt på alla som ammar. Att jag rasar skulle vara en lätt överdrift men jag har i alla fall bara kvar 2-2,5 kg till plus-vikten... Sen 4 kg till plus-vikten för Tyra. *suck*

• Rimfolina

Hej tjejer! Jag har inte hunnit in på ett par dagar och orkar inte läsa ikapp. Har det hänt nåt viktigt kanske någon vill uppdatera mig lite snabbt!? Annars hoppas jag att alla har det bra! Här är det fint men båda ungarna snorar som bara den och Tyra "kan tälv". Julen närmar sig med stormsteg...

• Rimfolina

Hallon: Har du sett att de ska visa Anne på Grönkulla på TV? På måndag kl. 21 på 4:an.

KaOl, jättefina!!

• Rimfolina

Har inte hunnit läsa allt men hoppas att ni alla har det bra, får ett gott slut och ett gott nytt år! Kram!

• Rimfolina

Amelie, fruktansvärt att höra! Jag tyckte att det var nog jobbigt med Vilmer som dog i magen och kan inte föreställa mig sorgen om man förlorar ett barn man har haft hos sig i två år...

Till vem det nu var som fågade om tänder; det behöver inte betyda tänder, Ester slafsar en massa på sina fingrar och allt annat hon får tag på och vi får byta tröja flera ggr/dag men vi hittar då inga tänder. Storasyster fick sin första tand när hon var 11 månader och nu får hon flera på en gång... Sen behöver det ju inte alls vara lika mellan syskon heller!

• Rimfolina

Alltså, jag skulle bli skogstokig om min man drack som en del av era, jag förstår inte att ni orkar med dem! Eller, jag förstår att ni inte gillar det, såklart, men jag skulle nog kasta ut P om han fortsatte i den stilen nu när vi har barn (han har nog druckit sin beskärda del innan *minns svensexan*).

Var på bvc igår. Ester väger nu 6680g och är 66 cm lång. Hon har strl 68 på det mesta men både 62 och 74 passar ibland.

Snart, jag facebookar också.

Lägger alla sina barn i vettig tid? Ester är uppe med oss helva kvällarna, sover ibland en liten stund men sen ska hon äta igen. Hon äter jätteofta på kvällarna. Igår kom vi i säng vid elva och hon har inte ätit förrän 6:45, skönt! Sen sov hela familjen till 9:30. Både Patrik och jag behövde det, vi är jätteförkylda.

Idag har jag testat att ge Ester bröstmjölk från flaska för första gången. Det gick sådär. Hon tog den men slabbade mest runt med mjölken. Sen visade hon att hon iaf var hungrig genom att äta en massa på "rätt" sätt enligt henne. Jag fyller ju snart 30 och vet inte hur jag ska göra. Jag ska ha tjejfest och det skulle ju vara skönt att slippa ha med henne men vi får väl se hur det går... Ska ha den här hemma i byn så att jag kan gå hem och lägga henne och sen gå tillbaka om jag vill. Någon som har förslag på vad man kan fixa för enkel mat till denna fest? I övrigt ser upplägget ut så här:

Kl 16: En timmes svettigt boxpass för alla som vill delta.
    Kl 17: Bastu, öl och massage för den som vill.
    Ca 19: Middag, tårta, vin och tjejsnack kvällen lång...

Funderar på nån god soppa med bröd och sen en massa plockmat. Men kom gärna med förslag. Har en kompis som inte äter vitlök och en som inte äter skaldjur, annars är det nog inga problem med resten.

• Rimfolina

Carina, det är en Bumbo-stol och barnen kan sitta i den innan de har lärt sig att sitta utan stöd.

• Rimfolina

Har era barn börjat "prata"? Ester "dada-dede-didi":ar hela tiden nu, en riktig surrgurka!

• Rimfolina

Lana, här är det också JVM på tv:n... Ester sitter inte utan stöd, hon tippar framåt.

• Rimfolina

Det är inte för inte som det står på dem att de inte är till för barn under 3 år... Saccosäckar, alltså. Det stod det i alla fall på den äldre modellen som vi hade när vi var barn.

• Rimfolina

bv, Ester har haft en period när hon bara har suttit och låtit med olika irriterande ljud bara för att hon har lärt sig det, för att hon KAN! Hon har inte varit missnöjd, bara låtit illa.

Ester har alltid sovit på mage, hon sov inte annars. Men hon har alltid orkat lyfta upp och vrida undan huvudet också, redan från födseln. Nåt helt annat än storasyster som inte hade nån styrsel... Hon har en väldigt platt kudde, dock, ungefär som en tjock handduk vikt två gånger (4 lager, alltså), max.

Svar på tråden Augustibebisar 2008