Inlägg från: Pling84 |Visa alla inlägg
  • Pling84

Augustibebisar 2008

Hej alla tjejer! Äntligen lite tid att sitta framför datorn. Måns sover middag i dubbelsängen. Vi har lämnat Markus vid tåget och är ensamma hela helgen. När brukar era barn sova middag? Vanligtvis sover måns i vagnen mellan 9.30 och 10.30 och sen efter 13.

Måns blir 12 veckor imorgon och här har det varit kaos, jag och markus har haft det jättejobbigt och bråkat jättemycket och vi har inte haft sex än (delvis pga att jag inte var på efterkontroll förrän i onsdags). Men nu har det varit lite bättre senaste dagarna.

Jag har tappat 19 kilo och ligger nu på 61 kilo, superstolt. Men magen är fortfarande en deg och brösten hänger i g-kupan.

Jag helammar fortfarande och vi har inte gett måns nån ersättning än. Inte ens flaska har han fått. vet inte om det är bra eller dåligt..

• Pling84

heidi: vad tråkigt med din pappa. hoppas han blir bättre av behandlingen. greys anatomy på onsdagar eller?

vi bråkar om skitsaker, vet inte ens vad det var sist. han behöver väldigt mycket bekräftelse just nu och jag känner att jag inte orkar ge det hela tiden. Sen är vi ju hemma hela dagarna bägge två, markus har varit ledig i tre veckor så det har varit vardagvardagvardag...

jucea: ted verkar vara den piggaste bebisen i världhistorien, blir han inte grinig om han inte sover? ;) och ja, ekonomin går det ju allt att bråka om. Vi har iförsig ganska lika syn på det, vi är bägge ganska generösa. Vi har vänner som sparar undan 10 000i månaden och sen klagar över att de har så lite pengar att röra sig med. ha!

• Pling84

hehe precis samma tv som mig!då brukar jag få vara "måns-fri".

• Pling84

Nä precis. Här sitter vi i sitsen att jag knappt drar in någe pengar alls med tanke på att jag har lägsta fp, men jag är istället den som sitter på arvet, så markus försörjer oss men jag har lagt handpenningen på huset. Så det går jämt upp där nånstans. Och medans jag har en backupp så har han jobb, så vi sitter i en ovanlig sits. Här är alla´pengar som kommer in varje månad gemensamma, vi renoverar ju också vartefter pengarna kommer in så att säga, nästa projekt nu är hallen, men den ska inte får kosta mer än max 10 000 har vi sagt, mer har vi absolut inte råd med.

Vart köper ni era barnkläder? Vi har ju fått ärva asmycket men jag tycker det är så sjukt roligt att fynda, jag bara längtar till mellandagsreorna.

• Pling84

Jucea: värsta fynden, gud vad avis jag blir!! och fan vad duktiga ni är som gör allt själva, vi anlitade folk för badrummet men resten ska vi försöka göra själva. Jag skulle vilja ha nån knallig tapet i hallen, badrummet är svartvitt och vardagsrummet vitt med askgolv, så det vore schysst med nåt poppigt, mönstrat. Vi ska försöka hinna klart innan jul tänkte vi. Ska byta alla innedörrar också, de vi har är alldeles gula och fula.

carina: shit vad duktig han är amadeus.

• Pling84

Till oss har de sagt på bvc att vi helst ska vänta med mat tills han är 6 månader. Jag tror att de får i sig det de ska, bara man varierar lite och så.

Vad har era barn för storlek nu? Måns är 12 veckor, har 62/68 börjar nalla på 68 också, det lär han väl kunna ha rätt länge? Undrar hur mycket kläder man ska samla på sig.

• Pling84

jucea: ja så är det väl med gamla hus. trixigt. vi kommer nog köpa på byggmax för typ 400 spänn, det gör sån jäkla skillnad.
    ska du börja jobba? ph ska vara hemma eller?

• Pling84

jucea:jag tycker det är bra att du börjar jobba såklart! Jag skulle gärna göra det om några månader om jag hade ett jobb, ska börja söka i vår. Det är säkert inte alls dåligt att låta ungarna prova, bvc pratade om det som att han klarar sig utan problem på enbart bröstmjölk tills han är 6 månader så man behöver inte ge honom mat innan.

Jag har också funderat över babyskyddet, fattar inte alls hur det ska vara meningen att han ska kunna ha det i tre månader till!

• Pling84

rimfolina: vi använder sparade pengar och arv för att renovera, sen småfixar vi med det vi tjänar, 2000 nån månad och 5000 nån månad kanske. vi anlitade hantverkare till vårt badrum och gjorde det efter alla konstens regler för försäkringsbolag osv. 75 000, dyraste rummet i huset. Men snyggt blev det, svart och vitt kakel och klinker, golvvärme och nya fräscha möbler och porslin. vi kommer inte ha råd att göra det andra badrummet i första taget!

kaOl : tack, prata är nog grejen, men ibland blir jag trött på min egen röst och känner bara för att ta måns och dra till skogs ett par dar. Markus är inte elak eller så, men ibland blir jag sååå trött på hans gnäll och gnat. Visst, jag gillar att ha en känslig kille men ibland får det va nog.

vt: vad har ni bråkat om?

• Pling84

min sitter här i famnen nu, nyvaken och...bajsar. han vaknade när radion blev tyst, hade tryckt på en timmes "sleep"-funktion. typiskt. det kan vara hårdrock på, då sover han, men när radion blir tyst då vaknar han.

Svar på tråden Augustibebisar 2008