Inlägg från: Pling84 |Visa alla inlägg
  • Pling84

Augustibebisar 2008

Hej. Här har vi suttit och sovit hela natten. Måns är superfökyld och täppt och skriker så fort han hamnar på rygg. Ska till bvc strax. La måns upppallad på kuddar i dubbelsängen medan jag gjorde mig iordning nu, och när jag tittade in hade han somnat! Han har aldrig somnat ensam förut. Typiskt när vi måste gå om 10 minuter!

Vi har inte provat nåt annat än bröstmjölk än, men det ska bli spännande på tisdag när måns blir 4 månader!

• Pling84

Hello tjejer.

VT: Skönt att höra att vardagen rullar på ändå för er och att ni inte gräver ner er i sjukdomen, självklart kommer M bli frisk som en nötkärna.

BV: Såg er i tidningen! Fick hem den på posten för ett tag sen.

Här börjar vi precis friskna till. Måns var så förkyld att vi inte kunde åka till mina föräldrar och fira jul. Vi fick fira med M's föräldrar istället och det var okej, det var inte lika magiskt som det hade varit hos mina föräldrar i stugan med snön och sjön och eldningen. Vi funderade på att åka upp efter nyår, men nu lät de inte så pepp på att få hem mer folk.

Jag är nere på inskrivningsvikt, men magen är en deg, skrynklig och putig. Den måste tränas bort.

Måns har precis fyllt 4 månader och får smaska potatispuré. Mums. Nu ska vi ta på de nya POP-kläderna och laga frukost.

• Pling84

situps. hmm. snart, har också tre kilo kvar tills jag är nöjd. och att bli väck med jättepattarna såklart.

måns vände sig från mage till rygg för första gången igår. idag ska vi iväg och köpa en matstol till honom. stokkes tripptrapp eller brios. vad har ni för matstolar?

lycka till med yogan hallon!

• Pling84

hallon: h är det här med, jogga känns ju jävligt långt bort med dom pattarna! haha vilken syn!

vi köpte en vit tripptrapp med svartprickig dyna. skitsnygg. måns är dock för stor för att ha den där ryggskenan i. nån annan som det varit så för? vi fick knappt ur eller i honom i stolen med den. nä nu skriker han, måste gå.

till middag: veggobacon och spagetti. mums

• Pling84

Snart: Här skits det grönt ibland trots helamning!

Hallon: Haha! Jag vill också ha wii fit (och en specialsydd träningsbehå). Låter skitkul!

Idag har jag slafsat och gjort broccolipuré och potatismos med lite broccoli. Var lite knepigt att få en bra konstistens. Men det lär man sig kanske. Nästa grej att göra bli majspuré. Roligt ju!

VT: när har ni tänkt att introducera bönor och linser? Jag vill ju inte ge Måns kött, det får Markus göra, men jag vill ju ge han baljväxter.

• Pling84

carina: oj amadeus är stor som vanligt. måns har 68 nu, börjar nalla på 74

• Pling84

vt: ok, då kanske vi kan börja ge måns om en månad eller så...

• Pling84

Spännade bajs-diskussioner. Ska bli intressant att se när det ändrar sig. ;).

Vi möblerade om sovrummet idag, ställde sängen åt andra hållet och spjälsängen brevid mig. Måns ska få börja sova mer i sin säng är tanken, han ligger och bufflar och skruvar på sig så mycket att jag inte kan sova om nätterna. Ikväll var det jättekonstigt, tog 1½ timme att lägga honom, men han somnade inte brevid mig med tutten i munnen som han brukade. Han somnade först när jag ställde mig på knä ovanför honom så att han inte såg mig.

Imorrn ska vi till bekanta, Italiensk buffé ska vi äta, vi gör några rätter var. Vi ska göra canneloni med spenat och philadelfia och en skink-oliv-ost-plocktallrik. Eventuellt bakar vi bröd också.

• Pling84

amelie: gud så avancerat maten lät! en riktig nyårsmiddag.
    wiem: mmm mjölkchokladtårta.

måns har sovit gott inatt, vaknat ett par gånger för att äta, gnytt och drömt, men ändå sovit hela tiden. han äter också var tredje timme. försöker dock få till 4 timmar mellan målen snart. han kan hålla sig 4-5 timmar ibland om han sover.

har beställt kläder från nanoou på russinet.se. ekologiska, olivgröna och okej pris. halva priset på dem.

vad ska barnen ha på sig idag? måns ska ha byxor och body från pop, vit bakrund med multifärgade ränder. oj, nu somnade han sittande i min famn. skumt

• Pling84

vt: oj, vad coolt det är att lyckeli äter så mycket nu. Ni verkar ju verkligen ha fått kläm på det där. Brunt och cerist lät ju superfint.

Gott nytt år!

Svar på tråden Augustibebisar 2008