Inlägg från: Pling84 |Visa alla inlägg
  • Pling84

Augustibebisar 2008

Hallon: När är my född nu igen? Måns är född den 23:e. Skönt att ni inte har legat än heller. Då är jag inte ensam.Jag har ingen lust alls. Man är så klängd på ändå hela tiden. Jag är skitnervös för hur det kommer att vara i sängen nu. Markus är ju också allergiker och astmatiker så svärmors hund får inte komma in.

vt:grattis till sittningarnaoch vändningarna. lyckeli är en hel månad äldre än måns. längtar tills han blir så stor.

• Pling84

Har en fråga om era ungar när det gäller det här med sitt, stå och rull och allt vad det är. När måns ligger på rygg så drar han sig upp till sittande om jag håller hans händer, men sen forsätter han att dra sig upp till stående. Han har stått sen han var 6 veckor. Gillar era också att stå?

Nu har han somnat, nio brukar vara det gyllene klockslaget och snart ska jag följa efter, han är så go när han sover och ligger nära.

• Pling84

Det är så kul att jämföra, de är så olika i storlek och färdigheter trots att de är så nära varandra i ålder. Så coolt.

Vi får väl peppa varann till sexet vettja. Typ slå vad eller nåt,nä usch, det ska väl inte tvingas fram...men det vore skönt att få det överstökat också...

• Pling84

det är ju verkligen superfascinerande vad olika de är barnen våra, måns har inte rullat runt en enda gång än.

carina: ta det lugnt och prata om det i lugn och ro istället.

nä nu blir det kvällsmacka och sen sängen...kram på er.

• Pling84

godmorgon flickor. här har det varit en rätt lugn natt, vi vaknade kl 8 så snart är det dags för en tupplur igen.

mareld och hallon: det verkar som att våra håller jämna steg.

idag ska vi in till stan och börja julshoppa lite. mannen ska få xbox360 i julklapp, fast det vet han inte om, han kommer bli asglad! vad ska kiddarna få? vi har bla tänkt köpa en pulka till måns. vi ska fira jul i bollnäs hos mina föräldrar i stugan i skogen. ska bli supemysigt att elda och isfiska. hoppas på snö.

här blåser som fan idag.

• Pling84

Jucea: gud vad sent du är uppe, du måste ju sova kvinna! Här däckade jag kl 22 med måns, hörde inte ens att telefonen ringde. Måns äter med två timmars mellanrum hela nätterna, ett tag höll han sig längre men jag antar att han växer eller nåt nu.

Angående pizzan så verkar det bara vara jag som blir fisig av den, har inte märkt nån skillnad på måns. Han fiser för övrigt som mest när han ammas och när han sover. På morgonen är det inte riktigt klokt. Imorse bajsade han när han åt och när jag skulle lyfta upp honom så hade han bajs på heeela ryggen. Igen. Kul.

Jag brukar spola av nerbajsade kläder och lägga de i blöt en stund. Sen prova med ta-bort eller direkt in i maskin. Vi har ny tvättmaskin nu så det blir mycket renare, men är det nån som har nåt bra trick för att få bort bajsfläckar? Ibland sitter det som berget.

Idag kommer M hem, det ska bli skönt. Vi har varit snällare mot varann, ska försöka fortsätta vara det. Vi åker bort på tisdag och kommer hem på söndag.

• Pling84

heidi: ja man blir ju lite trött när det ammas så ofta, men jag tänker att det blir bättre snart.

jucea: men det jobbiga med galltvål är att det är gjort av oxgalla.jag fixar inte riktigt det.

• Pling84

vt: du får rapportera om ergon. vi har ju manducan...

jag har stegräknare på mig idag, ska se vad jag kommer upp i innan jag går md i gå-tråden ;)

markus och måns har sovit till 10 idag så jag har hunnit duscha, tvätta, vattna blommor och sortera garderoben med måns kläder. 68 är storleken som gäller nu så jag har resnat ut.

ha en fin dag. kram

• Pling84

Hej tjejer, nu är jag tillbaks igen. Har varit bortrest en vecka ju och har haft det kanon. Markus brorsa har äntligen fått måns att ta nappen! Vilken lättnad, han är mycket lugnare och äter inte heller lika ofta. Han somnar i famnen och forsätter sova i sängen själv om vi lägger ner honom.

var på bvc och skulle vaccinera, men de ville vänta eftersom han är förkyld. 64 lång och 7200 g idag iallafall.

vt: Vi håller tummarna för att det ska gå bra!

Svar på tråden Augustibebisar 2008