Inlägg från: Pling84 |Visa alla inlägg
  • Pling84

Augustibebisar 2008

vt: Trist natt hua, du får försöka sova lite på dan med L. Här vaknade måns till när jag kom och la mig och fick tutte. Jag drömde att han sov ända till 07.40, men vaknade och insåg att klockan bara var 2, trist ;). Okej natt ändå.

Hallon: Det är så jobbigt när de blir sådär snuttiga, men det går säkert över snart. Försöker ni vänja henne av med nappen? Tycker det låter vettigt att bara få napp med sömn.

Här är det -16 och snö. Så himla härligt med riktig vinter. Ni i norr: Hur kallt ska det vara för att ni ska stanna inne? Jag är halvpigg på att gå ut med Måns idag. Mest för att vi inte äger några termobyxor ;).

Och angående joller så låter måns mest: agooo agyyy, ähhh,och konstiga delfinljud än så länge

• Pling84

gjorde för övrigt nutidstest på dn.se igår. ETT rätt. Pinsamt. Ska försöka komma ihåg att titta på nyheterna lite mer uppmärksamt. typ ett nyårslöfte

• Pling84

mareld: såg på bloggen att ni börjat använda sittvagnen nu. måns är precis på vippen att växa ur sin liggdel. vi har också framåtvänd trehjuling med fullt liggläge. hur tycker ni att det funkar?

• Pling84

hallon: tre är ju skitbra jämfört med mitt!

vi får nog byta till sittdelen om en månad eller så...

• Pling84

vt: är det babyproffsens vagn ni har? den har vi med. vad är det för vindskydd du menar?

missH: ja, det är nog samma issue vi har, skönt att höra att det gicj bra inatt. ger oss hopp .)

• Pling84

vt: jag har inte tänkt på om vi har nåt sånt eller inte. får kolla det när vi bygger ihop vagnen.

missh: förstår att ni saknar honom. Det kommer jag också göra, men nån gång måste de ju börja sova själva.

gjort morotspuré idag. shit vilket slit, nästa gång ska jag koka de längre eller köra stor sats i matberedare (blir önskegrej i 25-års-present)

jag och jucea har sämst nutidskoll alltså! fan ;). Nej lina var sämst såg jag nu ;). Tur att vi är bra på så mycket annat!

• Pling84

vt: jag pressade genom sil, men grejen var att jag kokade typ 1 morot som vi hade kvar från lunchen, så det var aslite att jobba med, mycket lättare när det är mer mängd. och jag tror att jag kokade den för kort. Men kul är det när man ser att det blir fint mos av det, det är sant.;)

• Pling84

Imorrn kommer nytt nutidstest, så nu är jag inne på dn:s hemsida och läser nyheter. Men jag tycker ju att utrikes är så hemskt och sport så tråkigt. Jag vill ju bara läsa kultursidorna ;)

• Pling84

Jag tycker inte att man behöver vara lat för att man inte lagar sin egen barnmat. Det handlar ju om vad man gillar att göra. Vissa lagar mat, andra gör nåt annat. Är det nån här som försökt sig på att sy nåt till sina barn? Jag har fått en symaskin i julklapp, men det enda jag kan sy är typ gardiner.

• Pling84

jucea: läste 1984 i gymnasiet. Lite långdragen, men gud så mycket bra tankar den väcker. Superviktig bok som passar utmärkt in på vårt samhälle.

vt: vi har ovkså en lite tjockare kudde till måns. Tror inte att det är nån fara, som sagt: snurrar hon över till mage? Barn har ju bra självbevarelsedrift och en kudde kanon ju dra upp huvet ur. Nu läste jag att gon inte snurrar till mage. Dåså...

Måns har också börjat snurra runt till mage när han sover, blir livrädd, han får ju inte sova så.

• Pling84

lana: jag bli helt nojig med magsovandet, plötslig spädbarnsdöd och det.

• Pling84

missh: tråkigt med en sån jobbig natt. Tandhygenisten vet jag inget om.

kaol och rimfolina: så då kan han alltså sova på mage? Skönt att höra. Vi har en tjock kudde ibland, men har ikeas platta babykudde i vagnen, får nog ta och flytta upp den till spjälisen då.

• Pling84

haha. melrose place på tv3!!! knappt så jag minns det nr det gick första omgången, får ta igen det nu då

• Pling84

heidi: ingen mens här inte, skulle bli väldigt förvånad om den kom. Man har ju liksom förträngt det där. Vad jag vet så kan du ju bli gravid ändå. Vi kommer att vänta ett par år med nästa. Eventuellt börjar vi försöka 2010. kan ju inte direkt påstå att vi har ett särskilt aktivt sexliv här hemma nu heller, så det lär ju inte bli en oplanerad bebis innan (äter mini-pe också ;))

• Pling84

angel: precis sådär kommer jag att reagera!

Svar på tråden Augustibebisar 2008