Inlägg från: Pling84 |Visa alla inlägg
  • Pling84

Augustibebisar 2008

Hej tjejer, nu är jag tillbaks igen. Har varit bortrest en vecka ju och har haft det kanon. Markus brorsa har äntligen fått måns att ta nappen! Vilken lättnad, han är mycket lugnare och äter inte heller lika ofta. Han somnar i famnen och forsätter sova i sängen själv om vi lägger ner honom.

var på bvc och skulle vaccinera, men de ville vänta eftersom han är förkyld. 64 lång och 7200 g idag iallafall.

vt: Vi håller tummarna för att det ska gå bra!

• Pling84

Hej tjejer, nu är jag tillbaks igen. Har varit bortrest en vecka ju och har haft det kanon. Markus brorsa har äntligen fått måns att ta nappen! Vilken lättnad, han är mycket lugnare och äter inte heller lika ofta. Han somnar i famnen och forsätter sova i sängen själv om vi lägger ner honom.

var på bvc och skulle vaccinera, men de ville vänta eftersom han är förkyld. 64 lång och 7200 g idag iallafall.

vt: Vi håller tummarna för att det ska gå bra!

• Pling84

vt: vi håller tummar och korsar fingrar och tänker på er hela tiden! Shit shit shit vilket besked.

• Pling84

vt: härligt att han har fått kommahem nu. tänker massa på er. Det väcker ju så många tankar hos mig, hur jag ska försöka uppskatta att vi är friska och krya. Väcker självklart en del tråkiga känslor eftersom mina föräldrar både gick bort i cancer för 23 år sen. Jag hatar verkligen den sjukdomen. Men det är ju supertur att läkarvården är så mycket bättre nuförtiden.

Måns vägde 7220 sist, 3 månader gammal. En liten sumo är han. Amningen fungerar bra, men han kräks och strular vid ena bröstet ibland med. Jag är jätteglad att vi inte behövt oroa oss för ersättning och huruvida han får i sig som han ska osv. Han pruttar massor och bajsar genom sina kläder, ibland flera gånger om dan. Han har blivit mycket lättare att lägga, inatt sov han i sin egen säng mellan 23-02.

Och nåt coolt: måns har varit snorig och vi har kört med koksaltdroppar i näsan, har fungerat halvbra. Idag droppade jag ett par droppar bröstmjölk i hans näsa och vips var allt snor borta. Sjukt va. Borde kanske prova på mig själv med ;).

• Pling84

nu vaknar tosse och vill ha mat. hörs

• Pling84

Hej tjejer. Här har det varit fullt ös. Idag har jag och Måns badat badkar, med assistans från M. Vi har lite problem med att klura ut hur vi ska lägga honom, han sover inte mer än en timme i sträck nu på dagarna. Hur gör ni för att era ska sova middag länge?

Jag har inte hunnit läsa ikapp allt. Får se om jag hinner med det ikväll.

Måns kommer få sin första smakis på julafton. Han är ju född den 23:e. Ska bli så spännande.

• Pling84

Jag har ingen lust att vara gravid igen på ett tag. Visst har tanken slagit mig att det vore schysst med barnen tätt. Men jag måste försöka jobba som fan under 2009 isåfall, och jag har ju inget jobb än...2010 eller 2011 får det bli. Helst 2010.

hallon:
    skönt att se att nu inte har debuterat än heller hallon. Jag trodde for sure att ni hade gjort det nu! Okej, My är en kvällsmänniska med andra ord ;). Ammar du henne till sömns? Detgör jag oftast med Måns, men ibland funkar inte det och då får M vagga honom till sömns och sen lägga honom hos mig i sängen.

Jag fick knipkulor av min kompis i välkommen-bebis-present. Ska börja köra med dom nu tänkte jag. BM tyckte visst jag var lite svag.

• Pling84

lana: vad trist! jobbigt att inte veta varför...

Kesso:Då kanske det är nån grej de har för sig med sovandet då en period. Intressant att höra hur ni andra gör. Gud vad jag längtar tills måns får smaka gröt!

• Pling84

vt: ja vagnen sover han också i, så länge den rullar! När jag stannar så vaknar han. Men förmiddagspromenaderna är ju bra både för mig och han. Borde gå mer!

Svar på tråden Augustibebisar 2008