Inlägg från: Pling84 |Visa alla inlägg
  • Pling84

Augustibebisar 2008

Läser ni nåt speciellt? jag skulle behöva lite boktips, bra böcker om barn och utveckling och sömn, mat osv, tycker det är spännande att läsa olika perspektiv och teorier.

• Pling84

lina: vad är det för bok?

vt: Ja! det var så den hette. den har jag letat efter!

• Pling84

nä, nu blir det gos i soffan sen sova. ska till hälsingland imorrn. Ha det fint tjejer! Puss!

• Pling84

Hej på er. Här har vi varit hos mina föräldrar i helgen. Måns har börjat grymta väldigt mycket och tar i så att han blir alldeles röd i nyllet. Vi tror att han kanske har ont i magen, eller så är det som tidigare sagts att han inte blir mätt på mjölken. Jag har kanske för tunn mjölk. Idag har han dock varit nöjdare, men om det fortsätter ska vi prova ge lite ersättning efter hans vanliga mål.

Har beställt "bibeln" som kommer imorrn.

Hur har ni det med barnvakt och sånt? Jag har ju mina föräldrar 50 mil bort, och jag har ingen lust att lämna till m's mamma eftersom han skriker när han ser henne. Vi hade tänkt att gå på grammisgalan den 7:e januari, men jag vill inte lämna bort honom. M tycker att jag är "för fäst vid måns", hur man nu kan vara det. Han säger dock att han förstår men jag tror inte han gör det.

• Pling84

jucea:ja och m jobbar ju så att han åker iväg flera dar i sträck så han har ju lämnat måns förut.

heidi: typiskt att det alltid ska åsiktas om huruvida barnet är mätt eller inte.

vt: va gulligt av dem att köpa en bilbarnstol och det är ju kanon att den används till mer än ett barn!

• Pling84

snart: tack, skönt att jag inte är ensam om att inte vilja lämna bort måns till svärmor om han gråter när han ser henne. Men jag hoppas att det inte vänder till att han blir ledsen när han ser mig ;)

hallon: jag tror att man tar cellprov nu eftersom man inte får göra det när man är gravid...bibeln är "växa och upptäcka världen". jag har dock inte fått hem den än. men väntar med spänning.

Måns vägrar somna om kvällarna nu. Oavsett hur mycket eller lite han sover om dan så vill han inte sova. Skriker och ålar sig.

mareld: vad härligt att ni har hittat nåt som funkar. Här försöker vi fortfarande hitta nån slags rutin.

Lana: hoppas ni får några svar av allt stickande och provande...

Moe:min svärmor trot också alltid att barn har ont i magen så fort de piper!

Måns har för övrigt drägglat på sina händer sen han föddes utan att det kommer några tänder. De smakar kanske gott.

kesso: jobbigt med julen när folk går bort. Jag ska nog också vänta med cellprovet om det gör ont när man ammar...

• Pling84

Godmorgon tjejer. Som vanligt har jag inte läst igenom allt. Somnade kl 19 med Måns igår, la mig och sjöng för honom och så somnade han. Märkligt. Men han har gnytt och skrikit i sömnen och vi har haft en allmänt bökig natt med massor av amning.

lilla:Men det är ju lite synd om oss mammor ibland. Det är svårt att ha lika roligt som karlarna. Även om jag skulle gå ut så skulle jag sitta och oroa mig för Måns. Och ja det är ju en fördel med amningen. Jag kan äta vad som helst, jublade på vågen igår, äntligen under 60 kilo. 1kilo kvar till inskrivningsvikt, jag trodde aldrig att det skulle gå så fort.

Måns har börjat jollra massor igen. Han var tyst ett par veckor och nu har han massa nya ljud! Och så har han skrattat i några veckor nu också, så himla skoj när man får till garven.

• Pling84

Mareld: Fan vad jobbigt att J har blivit förkyld! Och coolt att hon vill spva på mage, det har måns aldrig gjort

• Pling84

vt: det är det som är lite orättvist, vi som ammar rasar ju. Men det kommer säkert att lossna för sig snart som du kämpar. Och tänk sen när jag slutar amma, då måste jag verkligen tänka på vad vi äter, annars kommer jag gå upp direkt. Vad skönt att höra att Lyckeli sover så bra. Längtar. Jag har inte tänkt på om dagsömnen och nattsömnen går hand i hand. Ska hålla utkik efter det.

• Pling84

Hej på er. Som vanligt, ingen tid och skitstressig jul.

Uppdatering från oss:
    Jag har mjölkstockning igen, men skriver cv och hoppas på att få jobb från 1/1. Byebye helamning isåfall.
    Måns är snorig och vaknar och gallskriker om nätterna för att han inte får luft.
    Vi har fortfarande inte fått till det.

Over and Out

Svar på tråden Augustibebisar 2008