• Lana

Augustibebisar 2008

I dag ska vi in till stan...känns sååååå onödigt tråkigt att åka in till sahlgrenska för att skriva på ett papper...1h resa för det...BLÄ...sen 1h hem med....

• Lana
    VT; det är ett frågepapper om hur jag känner att min allergi är nu när vi ökat doserna...jag ville göra det per telefon men icke...jaja...
    det kan bli så,verkligheten kommer ikapp en ibland och man blir helt matt...det är väldigt lovligt att ha sånna dagar då man är helt av banan i humör och allt...

hallon; va roligt fy va jobbigt att vara så mkt ensam..mikael va borta mkt förra veckan..men är man inställd på det så går det rätt bra ändå,men tanken på att vara ensam så länge är jobbig....

Snart; om du köper nått av teerna så är mitt tips att när du gjort dig en kopp så lägg i en vanlig tepåse också,med stark smak så smakar det andra inte så farligt...för det smakar typ kokt torkat gräs...BLÄ..

Elly är 14½ vecka (korr 12½vecka) och är inte direkt en sovarbebis,men nu i typ 5dar så sover hon JÄMT???är vaken max 1-2h sen sover hon 1-2h...varför? är det nån utvecklingsgrej eller är de sånna runt 3månader?
  • Lana
    KaOl; härlig bild och vilken UNDERBAR klänning såå fint
    jag hoppades ett tag att vi skulle vara nere den helgen ni gifte er och hade dop så jag kunde smita dit och kolla på er  i smyg

snart; jo da han äter om han är riktigt hungrig men ändå...här kommer proffset Annika som nästa gett upp det typ tre gånger men fortsätt försöka och testa tet det är mitt tips...och kolla bakåt om du kan hitta det som Lillastjärnan skrev till mig ang amning..hon har ju börjat helamma NU...och det sporrade mig massor,att jag har det kanske inte så jobbigt utan det finns värre....Hoppas allt går som du vill...
  • Lana
    KaOl;ja det had varit skit kul

Kesso; tur att hon inte var sjuk lillsnoffsan...men kostigt att de skicka hem henne...var Nils lugn efter ni hade varit ute?

carina; konstigt att hon sa så...men tror inte hon menade det illa??
  • Lana
    Saliva; va härligt att det blev så himla lyckat
    ja pluttan blev trött efter allt ståhej...ja det är jätte kul med mamma fikor...jag ska på mammma barn glögg mys den 9/12 och tjejn som ska ha det är så söt så hon har sytt lussebullar till alla små

kesso; va skönt,jasså han är en sån mysis Nä precis,nock för att det är mysigt nu men de blir ju tyngre och äldre...men det lär han sig nog snart...
    FY va jobbigt för er...tänker på er och ja va ska man säga...tänker på er...
  • Lana

Lille; va härligt att det gick bra hos läkaren..var han grinig sen på kvällen??

snart; nä håll ut

kesso; först ammade jag var annan timma men sen så ville hon änna intedet så jag ammade när hon var hungrig men då gick hon ner i vikt så nu ammas det vrannan timma igen vare sig hon vill eller inte nä men runt va 2-3e timma...natten är det hmm från 20,00-07 3 amningar...

Du är duktig som kämpar..

saliva; ja eller världen snällaste bebis..fast det tycker jag Elly är men jag ka inte sätta mig och sy så om inte hon sover länge eller Mikael är hemma...jag har ingen aning om hur hon lyckas Ja det sks bli väldigt mysigt med glöggträff de är en väldigt mysig fika grupp..

carina; duktig kille

BV;shit 900g - 1kg är ju jätte bra ju,jag hade nog gjort som ni och väntat och sett...de ville att jag skulle ge ersättning efter varje måltid men jag struntade i det,hon var nöjd ändå..så så länge han mår bra,är med skrattar mm mm så är det ingen fara...

VT;jobbigt,vilken busfia som inte vill sova...hoppas det bara är en lite väldigt kort fas och att det går över snart...

Lilla; du är jätte duktig som fått igång det hela.. YEEIIII sexdebut va underbart

heidi; duktig kille ni har Elly vänder sig ibland från mage till rygg men inte från rygg till mage...hon gillar inte ligga på rygg...och det sista så har hon blivit LAT och vill inte lyfta på huvudet när hon ligger på mage utan ho nbara skriker...busa

• Lana
    saliva; det är de säkert,det är välfigt kul att få komma ut och träffa folk mm...

kesso; jobbigt för honom att magen är jobbig...stackars er...men det kan bli en "bra" jul ändå hoppas jag...min mirfar gick bort den 20/12 får några år sedan och det bler hyffsat ändå,det var det han ville att vi skulle ha det...man gör så gott man kan även om det suger...Här är mina på BVC garanterat vikteberoende,senaste veckan har jag varit 3ggr...när ska ni dit på torsdag?

lille; jobbigt för både dig och lillen men hoppas det är bättre i dag...Händer lätt att man hamnar här ist för i sängen

KaOl; han är skitläcker i de kläderna
    tråkigt att det blev missfall,men du fikck en underbar plutt ändå

Amelie; hihi söt bild

BV; precis,jag hade gått efter hans allmäntillsånd ist...så länge han mår bra...

Lina;typiskt att ni kommer hit när vi åker iväg

hallon; Elly vände sig till sidan från rygg i dag och har tidigare vänt från mage till rygg men hon vägrar numer...hon tom vägrar att lyfta på huvudet när hon ligger på mage,undra varför???

Wiem;härligt att se dig igen urs å fy med förkylningar och deppisar....hoppas det blir bättre..annars finns vi här om du behöver prata...

VT;det klarar hon,hon hade vaknat om hon var hungrig..det är lätt och lovligt att bli tankspridd...

carina;det fixar du galant..förhoppningsvis var det bara i natt..

jucea; du är för söt
    det kan ju bli en helt annorlunda graviditet nästa gång....hoppas det för din skull iaf...

ja shit...förra året nu var vi alla gravida fast jag plussade 21/12 helt oplanerat...jag hade det bara på känn...käkade piller men inte fått mens (okt eller nov),varit på sjukhuset i nov och kollade med VUL men inget...då lugnade jag mig..men så den 21/12 skulle jag få min mens men på morgonen så tänkte jag äh för skojs skull kollar jag och där var ett plus oplanerat men älskat..

Elly är gnällig,bärig och skrikig...så jobbigt,min rygg gillar det INTE...inte för hon är tung dock men ändå... i dag har hon sovit kasst på dan,eller som vanlig igen egentligen somnade för natte n 23,00???shit...jag är helt slut..
    Föresten så fick jag henne att bajsa i går,hon hade inte bajsat på 9dar..men hon hade såååå ont av det,skrek,klämde och hadedet jobbigt...så barnmedicin sa att jag kunde ge hemme laxermededel,och det fick hon i liten dos och allt kom ut...helt brunt va det Förvånad
  • Lana

carina; ja det hoppas vi
    tycker det är kul att ha koll och komentera allt jag kan och vet vad jag ska säga

• Lana
    jucea; ja hon skrek i typ en vecka stackarn..nu är det MYCKET bättre...det har gått bra fram till nu,men får se vad som händer

m0e;ammar du henne? kolla med BVC och se vad de säger för det är INTE bra...men prova att smörja i rumpan och utanpå med tvål,vaselin,salva,prova med en termometer och plommonpure först...det gjorde jag sen sa läkaren att det var OK:..om hon alltid varit så här trög så kolla om hon kan få laktulos?

nu blir det en fika och ikväll ska vi till lliseberg
Svar på tråden Augustibebisar 2008