• Lana

Augustibebisar 2008

Just ja...just nu är kvällrna jobbiga..dagarna är relativt glada men Elly blir trött runt 18,30 och "nattningen" håller på till typ 21,30.hon gnäller,gnyr,äter,vänder sig mm mm i sängen men är SUPER trött...såå jobbigt...och stackars Elly! Detta utvecklingssprång märks tydligt på Elly...

• Lana

mareld;oj jag med...hmm skit också...det är ju bara att blocka alla som skickar som man inte känner...varför vill du inte lägga ut den föresten?

• Lana
    BV;vet inet hur det går...har inte pratat med dem.

VT;när men suger in båda läpparna så det ser ut som ett r*v hål

carina;du kan köpa dem i en barnaffär,typ babyproffsen. (Bumbo heter de)
    den kostade 449kr.

Rimfolina; Elly babblar hela dagarna fast för typ nån vecka sen var det bara aa,uhuh och lätta saker.nu är det massa mer bokstäver inblasndade..och hon blir arg,sur och visar massor känslor nu hon visar tydligt va hon vill och inte vill

wiem; FY va jobbigt,jag hade med varit mega nojjig...hoppas det bara var kylan och att det försvinner innan imorgon.

Jucea; fy va korkat av honom,när barn ska vara med och andra så borde han inte dricka så mycket,eller helst inget alls...

jag har en kul kväll,hockeyNÖRD som mikael är så är det,chips,godis och semifinal i Junior VM...döööh

mareld,jucea; kand et inte bara vara så att de har en tillöknings period och att det är lite gnälligt och inte räcker till ett litet tag men kommer igen sedan? det är ju MYCKET sällsynt att mjölken sinar.Men oftast slutar man runt 4-6månader för man tror det inte räcker men det bara behövs ökas.Tycker ni ska kämpa ett tag till och envisas men bröstet annars blir det lätt lata iaf Elly,när hon inte vill ha vröstet ILLVRÅLAR hon tills hon får det...men men jag är envis ett tag sen så får hon på flska men oftast är hon sååååå hungrig då att tutten är långsam
    Vill bara peppa lite för min mjölk "försvann" eller ja tog lång tid på sig att öka.men nu ammas hon nästan helt.bortsett från 50ml på morgonen då hon får laktulos i och ibland 100ml på kvällen då mjölken är lite tunn.Kämpa på tjejer (om ni vi då )
  • Lana

Jucea; Okay,ja men då har du ju kämpat hur bra som hälst redan ju.
    va bra så det inte känns som ett nederlag.<Ja han är ett litet matvrak din Ted!

• Lana

När era barn sitter sitter de utan stöd då?För Elly sitter själv fast hon håller händerna i golvet som stöd.

pling; visst är det lustigt...Elly har inga speciella som typ män.men det är vissa som itne går bra,typ hennes faster
    Elly har sovpåsar och trivs i dom,eller jag vet inte men hon har inte visat missnöje över dem iaf.

carina; Elly är ju så liten i kroppen så jon drunknar ju i den men större barn sitter jätte stadigt och fint  i dem.tycker du kan åka och provsitta en.för det kan nog vara bra som VT säger när man diskar,viker tvätt mm mm så sitter de där.du kan köpa ett bort till som man kan ha saker på eller när de äter.

• Lana

VT;det är lugnt,tror inte riktigt dem passar än men du vet att det blir middag med tillbakalämningen? (om det passar då )

• Lana

carina;aha näå det är det inte,bumbon får inte vara i vatten. Då får VT svara

• Lana

rimfolina;men akn man säga att hon sitter själv när hon stöder sig på händerna?

• Lana

Har era haft problem att somna in på kvällarna?Elly soverfast kommer inte in i nån djup sömn uta nvaknar titt som tätt och gnäller till...oftast för hon tappat nappen men har hon somnat ordentligt så märker hon inte att hon tappar den...nån som vet varför?

pling,tycker som VT,lägg en snutte brevid honom som du "sprutat" mjölk på,så han känner den doften i sängen,eller på kudden om han anväder det.

• Lana

jag fick 3 av 7 på DNs test och jag ENDST chansade haha,sikke tur
    Nu har jag målat om Ellys spjälsäng.får se i morgon när det torkat om det blev bra.färgen på den (träfärg) passade inte med resten på hennes rum.men men skit samma ingen behöver säga att den är snygg bara den inte var i samma färg,men om vi ska köpa en ny säng till nästa barn blir det en vit från början.

VT;fy va jobbigt när det blir så..hoppas denna natten blir bättre.skönt att marcus är hemma iaf.

mareld; Okay tänkte du mena att du änna skulle ge upp

jucea; men du kände att det var Okay att sluta amma va?

LinaS;visst är det jobbigt? fy man vet inte vad man ska göra.hon vill inte äta ingenting,bara ger av ett mega skri och så får hon napper och sussar vidare...inget kul alls.hoppas det går över snart.

snart; vad hade du för facebook?
    åh va roligt hoppas du  blir nöjd med den.!

rimfolina; ja då sitter Elly själv *stolt*

pling; jag ÄLSKAR att sy,sen att det inte blir bra är en anna femma jag har sytt mössa,tossor och vantar till Elly som ble JÄTTE fina och en klänning av en av min jätte fina gamla tshirts men den blev inte bra alls...men jag är en så som varken nålar eller måttar,jag bara syr på känsla men du kan ju sy sängkläder,filtar,handdukar mm.det är ju lätt .

• Lana

KaOl; FY va jobbigt

Hallon; Tv spels nörd

jucea;ja det är judet som blir lite jobbgare än vanligt,har jag nu så det räcker ifall vi stannar längre mm mm..men det lär man sig snabbt,och måste lära sig så småning om ändå.

pling;varför får han inte sova på mage??

Svar på tråden Augustibebisar 2008