• Lana

Augustibebisar 2008

VT; FY va jobbigt...stackars henne

hallon; här är jag sjuk,feber,halsont mm...inget vidare...

Jucea; va roligt...va härligt för dig!

var på BVC förut och hon har gått ner 35g igen...sååå tröttsamt..så hon föreslug att erbjuda ersättning efter aming igen vilket jag inte kommer göra...för det är ingen fel på maten...så i morgon har vi tid hos barnläkaren som ska kolla på infektioner mm...hittar han inget så ska vi till marnmedicin spec läkaren nästa vecka...BLÄ va trist...men men det är ju bra de kollar iaf...
  • Lana

Jo det var JÄTTE mysigt på Liseberg...så vackert med alla lampor och sånt

• Lana

carina; va HÄRLIGT

va läskigt att svimma så...
    varför har du bytt nbick?

Hallon; trist att du är sjuk igen..ska du inte gå till vårdcentralen och kolla så der inte är ngt virus?mikaels syster hade ett sånt virus,hoin var förkyld till och från i 12veckor...

MissH;klart vi har

jucea;va ROLIGT med fest sikka minnen med plusset...sååå kul...

• Lana
    carina; va jobbigt att folk höll på så då...tröttsamt...
    allt gå bra,lite tröttsamt detta med vikten bara...hur går det själv?

hallon; ok men då vet  du var det kommer ifrån iaf...men håll kolla!

VT; jag kämpar på..i morgon ska jag till vårdcentralen och väga innan och efter amning för att se att hon går upp när hon äter...gör hon det hoppas jag vi avvaktar och ser...jag vill inte ge tillägg än...hon blir ju mätt men inte går upp  så hon mår ju bra..så jag väntar ett tag med det...

Snart; gud så skönt att det funkar igen...starkt att hålla ut...

jucea; roligt att kvällen blev kul

BV; jag köpte två i juklklapp till Elly i dag,det var två med sån vätska i men de kunde man itne frysa utan bara ha i kylen...hittade ingen man kunde frysa...
  • Lana
    anette;Okay tack!

VT; jag hoppas också det,nä jag försöker att inte se det som ett nederlag..vilket det INTE är men det är svårt...mmen allt är ju för hennes skull...

LinaS; ja de är goda nä har inte varit i stan på ett tag...får kolla nästa gång

lillastjärna; åv va trist att det inte blev bröllop...

wiem; AJ va jobbigt..har ingen anin,tänder på G kanske?

I dag fick vi remiss till drottning silvias barnsjukhus...men det var fullt så vi fick åka hem igen...vi ska i morgon läggas in på en barnavdelning och väga innan och efter varje måltid...hua..hon gick brar upp 30g i dag efter amning...men det är inte konstigt när man ditter på BVC och ammar när nån stirrar och väntar...så vi får se om vi ska stanna över natten eller inte...Mikael är super söt som stannar med oss...får se hur allt blir...
    Ni vet i BVC boken där man sätter ett kryss för vad barnet väger? Elly ligger en bit under den understa streckade strecken...i det tunnaste laget sa Läkaren...jobbigt.:!
  • Lana

Nä nu ska jag gå och sussa för att orka med en dag med folk som stirrar när man ammar och som kommer ge Elly ersättning för man inte räcker till..(inte för att trampa nån på tårna men så känns det)

• Lana
    MissH; nu gör vi det

m0e; haha underbart

Amelie; stackar plutt som inte är bra...

VT; jag kände inte av min äl innan men nu gör jag det,kan inte riktigt förklara hur men jag  känner igen det du säger.
    Vad fick ni för tid på babysimmet?

wiem; urs jobbigt...

Kesso;va tråkigt...gott att du får hjälp av dina föraäldrar iaf...

carina; duktig kille

Mareld; welcome home...härligt att vara borta ibland,blir som semester.

Tack för alla lyckoönskningar och peppning...väl behövligt ibland..

Va roligt att de flesta gillar smakisarna

Nu är vi hemma efter två dagar på drottningg silvias barnsjukhus..vi blev skickade dit mer remiss i måndags men det fanns ingen plast så vi fick återkomma på tisdag och hemma nu...anledning var all hon inte äter tillräckligt..de tog de flesta tester massor stick i figer och tår och urinstickor mm mm mm...massa oklara mesked,massa ovatande...mycket jobbigt...men hon är väldigt pigg och med osv så de ser inget fel på na men iom att alla test visade bra fick vi åka hem på permiss i natt och tillbaka i morgon för vägning så får vi se om hon gått upp eller ner...så nu ammas hon sen efter det ersättning...men hon ätar konstigt,ibland 20mjölk+30ersättning.50mjölk ingen ersättning.30mjölk 30ersättning osv...helknepigt..men nu ammas hon var tredje timme istället för varannan...får se hur det går....

i boken "attväxa och upptäcka världen" är det den 19veckors fasen som håller på från v.14-19?
  • Lana

vi fick blöjan men här är den förstor

wiem; åh stackarn...

VT; va skönt att höra...

i dag är jag sänglggandes,min trevliga helg med tjejmiddag och 60års fest är nu borta...i natt när jag amma elly så fick jag ont i magen och till sist spydde jag..magsjuka,sedan kom det från alla hål och kanter...fyfy,lite piggare nu men fy fan va jag mår...

• Lana
    vt;hon äter bra,både ersättning och från mig,fast typ bara 20-30 från mig och ca 80-100 från flaska så här är det nog över med amningen nu...tror inte de smittas så lätt,förhoppningsvis inte..ja det är så rödet.
Svar på tråden Augustibebisar 2008